Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Klaartje22 apr 2019, 12:16

2245  Uma
marc.roose schreef:Ik sluit me aan bij Frolva ... bij het laatste stukje tunnel zie je al licht op het einde van de tunnel ,dit is minder angstaanjagend .... wanneer je het dilemma leest ben je al praktisch buiten geweest .... dus nu nog eens diep inademen en een laatste inspanning doen met de mogelijkheid een pasvraag te bemachtigen
... en dan een koker openen op goed geluk en boem, boobytrap. Perfecte molactie toch? Alles is dubbel interpreteerbaar, zeker als je van verschillende aannames uitgaat.

astridm22 apr 2019, 12:25

287
Jansen schreef: ..... en ook het schilderij van de mol, dat ik eerder als een "mannenschilderij" beschouw 😉.
Grappig dat je dat zegt, dat gevoel had ik namelijk ook. Het aardige is alleen dat ik zelf ook ongeveer zo schilder en ik ben toch echt een vrouw hoor, altijd al geweest ook. 😉

mark.vandaele22 apr 2019, 15:11

178
Jansen schreef: Toen Axel in het begin de honneurs waarnam om Elisabet en Kaat door de tunnel te leiden, en hij zijn cock & bull story vertelde tegen Joeri en Bas, kwam dat toch heel geforceerd over.
Iedere keer dat we Axel hebben zien liegen kwam het altijd geforceerd over, ook bij de selectie van De Mol toen hij zo zenuwachtig leek. Ik weet niet of ik hem hierdoor moet afschrijven of dat hij er eigenlijk om doet..

Jansen22 apr 2019, 15:24

3423  Yens
mark.vandaele schreef:Iedere keer dat we Axel hebben zien liegen kwam het altijd geforceerd over, ook bij de selectie van De Mol toen hij zo zenuwachtig leek. Ik weet niet of ik hem hierdoor moet afschrijven of dat hij er eigenlijk om doet..
Klopt, Axel en in mindere mate Bas, zijn voor mij de moeilijkst te doorgronden personen.

stef.deroeck22 apr 2019, 21:08

14  Nele
Stel dat allen weten nu wie de mol is. Waar wil je de mol steken? In het begin van de opdracht, of op het einde?

david.vierstraete22 apr 2019, 22:39

73  Yens
jos.jansen schreef:Een detail dat misschien over het hoofd gezien gaat worden. Elisabet zorgt hier niet alleen voor het verlies van de €500 die ze vast heeft, maar ze zorgt er ook voor dat het onmogelijk word om het einde te bereiken (zo verliest ze dus ook de €1500 voor de groep).

Haar foute keuze van koker kost de groep hier €2000 naar mijn mening.
Niet dat ze daar gingen geraakt zijn qua tijd imo, maar dat wist ze toen nog niet.

BeaVer23 apr 2019, 11:16

1293  Uma
stef.deroeck schreef:Stel dat allen weten nu wie de mol is. Waar wil je de mol steken? In het begin van de opdracht, of op het einde?
In het begin.
Ik vind het persoonlijk een fantastisch sterke prestatie van Joeri dat hij nog in die tijd door dat hele stuk tunnel is geraakt. En toch maar weer net een halve minuut voor einde van de opdracht.
Toch maar weer door hem een extra 1250 euro.
Ik denk niet dat de andere kandidaten dit zouden kunnen fixen.
Dus een mol, die daarnaast oprecht bang kan zijn, steek je in het begin en doe je geld verliezen en tijd verliezen.

jos.jansen23 apr 2019, 12:26

328  Uma
BeaVer schreef: In het begin.
Ik vind het persoonlijk een fantastisch sterke prestatie van Joeri dat hij nog in die tijd door dat hele stuk tunnel is geraakt. En toch maar weer net een halve minuut voor einde van de opdracht.
Toch maar weer door hem een extra 1250 euro.
Ik denk niet dat de andere kandidaten dit zouden kunnen fixen.
Dus een mol, die daarnaast oprecht bang kan zijn, steek je in het begin en doe je geld verliezen en tijd verliezen.
Ik vond Axel eigenlijk op de perfecte mol positie zitten, aangezien hij iedereen die voor hem gaat door de tunnel jaagt en hij hierdoor meer informatie heeft dan de rest voor hij aan zijn tocht begint. Dus als groep wil je eigenlijk dat de mol daar nooit komt, mogelijks toont dit dat Axel niet verdacht word of dat de rest niet doorhad hoe belangrijk die plaats eigenlijk was.

BeaVer23 apr 2019, 12:32

1293  Uma
Ik vond Axel zijn gedrag echt zeer tactisch 'kandidaat'-gedrag. zeker vanaf dat hij vermoedde dat er iets extra was met het dilemma en toen hij zeker wist dat er pasvragen waren, was het hek helemaal van de dam voor hem.
Ik vond trouwens niet dat hij Kaat en Elisabet erdoor wou jagen, maar dat hij
1 wou zorgen dat er vlot geld verdiend werd door duidelijke instructies te geven
en 2 dat hij die pasvraag te pakken kon krijgen

chicawah.janssen23 apr 2019, 12:36

8153
Hij had wel geluk dat hij zeker wist welke koker de vrijstelling bevatte doordat Elisabet de boobytrap geopend had. Die vrijstelling nemen (en eerst de vrijstelling verzwijgen voor de anderen) is heel erg kandidaats en maakt hem dus minder verdacht.

Toch zou ik hier eerder gokken op mol Elisabet, die wist dat ze de boobytrap opende. Het feit dat ze toch opnieuw de tunnel in ging, was echt straf want ze was doodsbang. Het is te verklaren door haar gedrevenheid als kandidate (maar dan nog, ik twijfel eraan of ze dit gedaan zou hebben voor een pasvraag) of door het feit dat ze de mol is en wist dat ze niet erg ver terug moest om de boobytrap te pakken en zo € 2000 uit de pot te spelen.

BeaVer schreef:Ik vond Axel zijn gedrag echt zeer tactisch 'kandidaat'-gedrag. zeker vanaf dat hij vermoedde dat er iets extra was met het dilemma en toen hij zeker wist dat er pasvragen waren, was het hek helemaal van de dam voor hem.
Ik vond trouwens niet dat hij Kaat en Elisabet erdoor wou jagen, maar dat hij
1 wou zorgen dat er vlot geld verdiend werd door duidelijke instructies te geven
en 2 dat hij die pasvraag te pakken kon krijgen
Inderdaad, dat loodsen heeft Axel perfect gedaan. Kwam ook heel kandidaats over.

Klaartje23 apr 2019, 12:37

2245  Uma
Wat me wel opviel is dat Axel heel geruststellend sprak aan de walkietalkie. Hij stelde de persoon in de tunnel echt op het gemak, heel rustig, klaar en duidelijk communicerend. Echt de piloot die in hem bovenkwam: de passagiers op een rustige, kalme manier toespreken via de intercom, hen een veilig gevoel geven, "ik heb hier alles onder controle, geen reden tot paniek" mocht er zich iets voordoen dat onvoorzien was.

Cedric23 apr 2019, 12:45

2834  Uma
Vond ik ook eigenlijk. Met Axel als "begeleider" zou ik het toch ook wel volgehouden hebben in die tunnels denk ik.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13