Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Jansen10 mei 2018, 11:17

3423  Yens
chicawah schreef:Ik begrijp niet goed wat je met deze antwoorden bedoelt. Kan je ajb wat meer uitleg geven?
Hij bedoelt dat "de rode telefoon" die in het Witte Huis staat, niet echt een rode telefoon is maar wel een telexmachine. Rode telefoon is eigenlijk een metafoor voor een toestel waaruit belangrijke boodschappen komen.

Jansen10 mei 2018, 11:19

3423  Yens
arne.vanheck schreef:Na een tijdje gaat die rode kleur op de telefoon over op oranje zeker? De makers hebben zin voor realisme. :mrgreen:
Dat kan effectief zo zijn... het is een oud toestel waarvan de kleur al wat vervaagd zal zijn.

JKpowned10 mei 2018, 11:21

259
chicawah schreef:Ik begrijp niet goed wat je met deze antwoorden bedoelt. Kan je ajb wat meer uitleg geven?
Bij de proef met de bekende personen die een link hadden met Mexico (het wie ben ik) speelde Pieter, Pascale en Steve dit spel. Hier had Pieter Donald Trump gekregen en geraden. De telefoon in kwestie om dichter bij de mol te staan is rood/oranje met die link naar de rode telefoon in Washington. Echter staat er in Washington geen rode telefoon en hebben de presidenten nooit via een telefoonlijn naar andere wereldleiders gebeld dit was een Fax machine heel vroeger en nu een Telex machine die alles via Email verzend. Zoals eerder aangehaald is het in de volksmond wel een rode telefoon en maakt iedereen de link met het witte huis. Zouden ze foute informatie verwerken in het programma om dan achteraf via media of andere kanalen te horen dat dit niet echt zo is? Kan altijd uiteraard maar lijkt me riskant.

Het tweede is dat dit niet als hint zou kunnen gebruikt worden omdat Lloyd en Bahador deze proef niet meegedaan hebben dus ook niet weten tenzij men dit gedeeld heeft met iedereen wie wat had. Dus zouden deze 2 personen misschien niets gehad hebben aan de hint moest dit de hint zijn geweest.

Frolva10 mei 2018, 11:34

2204
JKpowned schreef:De telefoon in kwestie om dichter bij de mol te staan is rood/oranje met die link naar de rode telefoon in Washington. Echter staat er in Washington geen rode telefoon en hebben de presidenten nooit via een telefoonlijn naar andere wereldleiders gebeld dit was een Fax machine heel vroeger en nu een Telex machine die alles via Email verzend. Zoals eerder aangehaald is het in de volksmond wel een rode telefoon en maakt iedereen de link met het witte huis. Zouden ze foute informatie verwerken in het programma om dan achteraf via media of andere kanalen te horen dat dit niet echt zo is? Kan altijd uiteraard maar lijkt me riskant.
(ik ga er vanuit dat jouw antwoord ernstig is bedoeld)

Als er in het witte huis een toestel staat dat wereldwijd bekend staat als 'de rode telefoon', dan mogen de makers (als ze dat als hint willen gebruiken) dat toch uitbeelden door gebruik te maken van ... een rode telefoon?

Echt riskant lijkt me dat toch niet te zijn. :mrgreen:

Cedric10 mei 2018, 11:38

2834  Uma
Zijn jullie echt zo zeker van de kleur van de telefoon in die kamer?
Laat ons niet de belichting vergeten aub. Er zijn paarse en blauwe molboekjes die er bijna zwart uitzien doordat het zo donker is in die kamer bijvoorbeeld.
Ik zou dus mijn hand niet in het vuur durven steken voor een uitspraak als "die telefoon was niet rood maar oranje".

Jansen10 mei 2018, 11:39

3423  Yens
Frolva schreef:(ik ga er vanuit dat jouw antwoord ernstig is bedoeld)

Als er in het witte huis een toestel staat dat wereldwijd bekend staat als 'de rode telefoon', dan mogen de makers (als ze dat als hint willen gebruiken) dat toch uitbeelden door gebruik te maken van ... een rode telefoon?

Echt riskant lijkt me dat toch niet te zijn. :mrgreen:
Absoluut 😂
En het is niet eens de enige "rode telefoon" denk ik. Is de telefoon waarmee tot voor kort gebeld werd tussen Noord- en Zuid-Korea ook geen rode telefoon? Ik meen me zelfs zoiets te herinneren van niet lang geleden 🙂. En dat is echt wel een rode telefoon 🙂.

chicawah.janssen10 mei 2018, 11:41

8153
Het witte huis in de escaperooms: noch Pascale, noch Baha, noch Pieter was daarbij.
De rode telefoon: Pascale had Lloyd beloofd hem alles te zeggen. Ze zal wel verteld hebben dat ze kon bellen, maar heeft ze gezegd dat de telefoon rood was? En inderdaad: Pieter en Baha kregen deze info niet.
Conclusie? Het is misschien een hint voor de kijker, maar de kandidaten zelf waren er niets mee.
Enfin, zo begrijp ik het toch.

Jansen10 mei 2018, 11:41

3423  Yens
Cedric schreef:Zijn jullie echt zo zeker van de kleur van de telefoon in die kamer?
Laat ons niet de belichting vergeten aub. Er zijn paarse en blauwe molboekjes die er bijna zwart uitzien doordat het zo donker is in die kamer bijvoorbeeld.
Ik zou dus mijn hand niet in het vuur durven steken voor een uitspraak als "die telefoon was niet rood maar oranje".
Zeker weten dat je dat niet met zekerheid kan zeggen 🙂. De manier waarop kleuren zichtbaar zijn, wordt grotendeels bepaald door een achtergrondkleur of omgevingskleur. Dus de waarneming kan sterk veranderen afhankelijk van de omgeving.

chicawah.janssen10 mei 2018, 11:44

8153
eveline.vanhemel schreef:Zeker weten dat je dat niet met zekerheid kan zeggen 🙂. De manier waarop kleuren zichtbaar zijn, wordt grotendeels bepaald door een achtergrondkleur of omgevingskleur. Dus de waarneming kan sterk veranderen afhankelijk van de omgeving.
En van persoon tot persoon: mijn man heeft een broek die volgens hem donkergrijs is en volgens mij blauw :mrgreen:

Jansen10 mei 2018, 11:49

3423  Yens
chicawah schreef:Het witte huis in de escaperooms: noch Pascale, noch Baha, noch Pieter was daarbij.
Absoluut, Pieter en Baha waren toen de lucho libre proef aan het doen. Dit feit was voor mij heel lang een reden om zowel Baha als Pieter uit te sluiten als mol en het gedrag van Lloyd in deze aflevering, vooral met zijn oplossing "het witte huis" in Washington, was voor mij het verdachtste wat hij in het hele seizoen gedaan heeft, te samen met het mislukken van het game terwijl hij even tevoren gezegd had dat hij aan de winnende hand was. Op dat ogenblik had ik Lloyd bij twijfelgevallen geplaatst en Baha en Pieter bij "is de mol niet"... Maar het verdere verloop van de proeven hebben dat bij mij volledig doen omkeren.

BeaVer10 mei 2018, 11:50

1293  Uma
Of het nu bestaat of niet en of die nu überhaupt een kleur heeft dat doet er toch niet toe?
Al zijn dat 2 blikjes met een koordeke, zo belangrijk is dat nu toch niet?

De rode telefoon is toch gewoon een alom gekend begrip geworden?

Nuja, het zal ook de laatste keer zijn dat ik een verwijzing maak naar iets, nu ik weet dat die tot in het detail geanalyseerd zal worden tot op het belachelijke toe...

JKpowned10 mei 2018, 11:58

259
beate.verheyde schreef:Of het nu bestaat of niet en of die nu überhaupt een kleur heeft dat doet er toch niet toe?
Al zijn dat 2 blikjes met een koordeke, zo belangrijk is dat nu toch niet?

De rode telefoon is toch gewoon een alom gekend begrip geworden?

Nuja, het zal ook de laatste keer zijn dat ik een verwijzing maak naar iets, nu ik weet dat die tot in het detail geanalyseerd zal worden tot op het belachelijke toe...
Klopt, het is een alom bekend begrip. Ik ben er gewoon kritisch over mag toch? In een spel als de mol lijkt het mij toch ook normaal dat alles tot in het detail geanalyseerd wordt voor mij dan toch? Het is gewoon een mening uiteindelijk andere zijn hier niet akkoord mee dus zal het wel aan mij liggen en kan het inderdaad wel een hint zijn. Men maakt wel eens graag een grapje zou het dan ook niet te persoonlijk opvatten.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 57