Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

brecht.coninx13 feb 2017, 16:21

28
Laleia schreef:Vorig seizoen waren nummerplaten cruciaal bij een opdracht in de eerste aflevering.
Dit seizoen zou er een grote hint in verstopt zitten in de eerste aflevering?
ik weet het toch niet hoor... Volgens mij zit er zich ergens iemand kreupel te lachen met al onze theorieën.
Nummerplaten, die of die belichting, die persoon komt in beeld bij dat woord, het parcours lijkt op een sterrenbeeld, welke letters in de naam, playlists analyseren... er zitten dingen bij die logisch lijken, maar volgens mij kun je van elke kandidaat zo iets vinden. Ik vertrouw voorlopig op mijn buikgevoel en kijk naar hun gedrag en lichaamstaal.
Er zat tot nu toe (denk ik) elk seizoen een aanwijzing in de eerste aflevering, redelijk snel in het begin zelfs.. (Vorig seizoen de schreeuw van Gilles, seizoen 3 de plaats San MARCoplein, de andere 2 seizoenen weet ik niet zeker of er zoiets in verscholen stak)
Maar je mag idd niet afgaan op elk klein detail, eerder gewoon lichaamstaal van de kandidaten aflezen, noteren wie hoeveel geld wint/verliest en bij welke proef (en hoe dat het eventueel gesaboteerd kan zijn)

Laleia13 feb 2017, 16:29

306
brecht.coninx schreef:Er zat tot nu toe (denk ik) elk seizoen een aanwijzing in de eerste aflevering, redelijk snel in het begin zelfs.. (Vorig seizoen de schreeuw van Gilles, seizoen 3 de plaats San MARCoplein, de andere 2 seizoenen weet ik niet zeker of er zoiets in verscholen stak)
Het klopt dat er altijd tips inzitten, maar dat is altijd voor interpretatie vatbaar. Vorig jaar dacht ik dat het beeld van die kandidaten aan de brug iets betekende. Ik keek naar het woord 'de mol' dat naar 1 kandidaat ging: Bruno. Maar het bleek over een auditieve tip te gaan: de schreeuw van Gilles op het moment dat het woord in beeld kwam.
Je kan eigenlijk maar zeker zijn wat de programmamakers bedoelden eens je weet wie de mol is. Anders leidt het je waarschijnlijk naar de verkeerde verdachte.

Fonsie14 feb 2017, 14:58

6
callant.jeroen schreef:Rolhad,

Hiermee ben ik zelf ook enorm op gefocust.
De nummerplaat is weliswaar 1ZZA431 (en niet 1zza413).
Bizar is dat een Z plaat een commerciële plaat is (garageplaat) en deze plaat zou groen moeten zijn.
Een ZZ plaat is een proefritplaat en zou ook groen moeten zijn.

Echter deze nummerplaat is rood en dit zou dus moeten neigen naar een gepersonaliseerde plaat deze zijn wel rood en moeten niet noodzakelijk meer beginnen met cijfer 9.
De normale platen zijn nu ongeveer aan de combinatie 1-p.... Daarom dat ook alle andere platen van alle andere wagen beginnen met 1-p .... behalve de bmw uit het eerste screenshot met als gepersonaliseerde plaat 1-zza-431.

Alle platen zijn rond augustus aangevraagd geworden zie hieronder. Wat wel bizar is is dat plaat 1-zza-431 pas aangevraagd is op 21/11/2016 wat niet mogelijk zou zijn gezien het programma +/- 4mnd geleden is opgenomen!
Dit zou dus willen zeggen dat deze plaat nog is aangemaakt na de mol en dus niet tussen de wagens op de luchthaven zou staan. Ofwel kan de plaat op 21/11/2016 dus na de opnames gewijzigd zijn van voertuig en dus verder gebruikt worden bij nieuwe eigenaar.

Wat de foto van de auto's betreft, kloppen de namen perfect, het klopt ook dat hans en bouba in een grijze bmw zitten. Ik denk ook dat de mol gedrukt heeft en vermoedelijk in de wagen met 1-zza-431 zat. aangezien de auto direct weg rijden is de tip dan voor iedereen ook direct verdwenen.

marzena zat in wagen 1PFL037 (plaat geschrapt op GESCHRAPT :22-12-2016)+ hans in 1plp383 OF 1PLP325 (beide platen aangevraagd op 4/08/2016) + eline in 1PPG835 (plaat aangevraagd 22/08/2016) + bertrand 1pss598 (plaat geschrapt GESCHRAPT 25/11/2016) + bouba 1pva??? + robin 1psw + en dan hadden we nog platen waar we inzittende niet van kennen 1 - PSY - 881 (plaat aangevraagd sinds 09-09-2016).

Ik vermoed dus dat de mol sam jolien of davey is. want zij hebben gedrukt maar wij kennen hun nummerplaat niet.
In 1-ZZA-431 kan je met een beetje goede wil ook MARZENA zien:
M: je spiegelt de 1 en plakt ze dan tegen de andere 1 aan
A
R : hier is wat verbeelding voor nodig: je spiegelt de 4, en neemt dan een deelteken om het schuine streepje onderaan te vormen
Z
E: je spiegelt de 3
N: je kantelt een Z
A: je neemt de 4 (blijkbaar moet je de 4 dan tweemaal nemen) en je verlengt het schuine streepje met het andere deelteken

weyns196015 feb 2017, 17:23

426
And what if ... de programmamakers ons bezig willen houden met bijvoorbeeld nummerplaten, die in deze reeks uiteindelijk niet belangrijk blijken te zijn...? In dat geval zijn ze al ferm in hun opzet geslaagd! 😲

BodoBolger15 feb 2017, 18:02

5
Fonsie schreef:In 1-ZZA-431 kan je met een beetje goede wil ook MARZENA zien:
M: je spiegelt de 1 en plakt ze dan tegen de andere 1 aan
A
R : hier is wat verbeelding voor nodig: je spiegelt de 4, en neemt dan een deelteken om het schuine streepje onderaan te vormen
Z
E: je spiegelt de 3
N: je kantelt een Z
A: je neemt de 4 (blijkbaar moet je de 4 dan tweemaal nemen) en je verlengt het schuine streepje met het andere deelteken
En dat noemt men nou tunnelvisie... 😃 Op den duur zie je overal iets in, en met veel gepuzzel zet je het naar je hand 😉

annelies-a.-a..vanbelle16 feb 2017, 11:31

263
Volgens mij is deze nummerplaat inderdaad een clue, en is het beeld van de wagen dat we zien achteraf in de serie gemonteerd, maar dus niet tijdens de werkelijke opnames van de mol. Maar met welke reden? That's the question.

geertn44416 feb 2017, 14:21

236
Ik zal eens proberen:

De inventaris werd hierboven al gemaakt:

Nummerplaat van Annelies ....1.PFL-272 | 1.PFL-072
Nummerplaat van Bertrand 1. PPS 598 | PSS598
Nummerplaat Bouba 1. PVA 958
Nummerplaat Davey 1. PSY 881
Nummerplaat Eline 1. PPG 835
Nummerplaat van Hans 1. PLP 389 | PLP383
Nummerplaat Jessica ...
Nummerplaat Jolien ...
Nummerplaat Marzena 1. PFL 037
Nummerplaat Robin ...
Nummerplaat Sam 1. P....

Dus van 4 wagens kennen we de nummerplaat nog niet: Jessica, Jolien, Robin en Sam.
Jessica & Jolien liggen er al uit, dan resten nog Robin en Sam.
En als ik hier uit moet kiezen dan kies ik Robin. Dit heeft te maken met het shot exact 10 seconden na de nummerplaat (rarara :mrgreen: ).
Dus mijn statement is:

"De nummerplaat 1-ZZA-431 is van de auto van Robin"

Of het waar is weet ik niet en of het iets te betekenen heeft, weet ik ook niet. Dat moet ge zelf maar beslissen 😂 .

Wat ik wel gezien heb is dat Robin als enige bij het uitstappen, zijn koffer, waar de nummerplaat ophangt, laat openstaan zodat ze niet zichtbaar is. Toeval of niet ? rarara, wie zal het zeggen......

rolhad16 feb 2017, 14:25

434
Sam is 1 PFL 044 en was te zien in het shot wanneer de 5 naar het vliegtuig stappen (long shot en closer).

Is idd Robin die dan overblijft, maar we zullen zien of dit werkelijk de juiste tip van de nummerplaat was(of effectief wel een tip was).

Addow16 feb 2017, 14:47

Molerator  377  Yens
De auto van SAM heeft als nummerplaat 1-PFL-066.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
(klikbaar)

Er zijn slechts 3 nummerplaten die we écht niet te zien krijgen: Robin, Jolien en Jessica.
Als Robin zijn koffer zou gesloten hebben, zouden we het geweten hebben 🙂

Jansen16 feb 2017, 15:00

3423  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Volgens mij is deze nummerplaat inderdaad een clue, en is het beeld van de wagen dat we zien achteraf in de serie gemonteerd, maar dus niet tijdens de werkelijke opnames van de mol. Maar met welke reden? That's the question.
Ik ga hier volledig mee akkoord. Ten slotte zien we die nummerplaat maar 1 maal en dat is voor dat ze in de vliegtuighal staan. Daarna werd de plaat nergens meer gezien. Lijkt me ook logisch: stel je eens voor dat deze wagen met deze nummerplaat, effectief een van de kandidaten is gaan ophalen. Er werden reeds meerdere nummerplaten gelinkt aan kandidaten, alleen voor Jolien, Jessica en Robin was dit niet mogelijk. Vermits Jolien en Jessica er al uitliggen, blijft Robin over als kandidaat Mol (er van uitgaand dat de ZZA plaat verwijst naar de Mol). Dat zou dan willen zeggen dat een auto met een onwettige nummerplaat (want dat is de ZZA-plaat vermits ze rood is) van Holsbeek naar Deurne gereden is. Dat lijkt me echt onvoorstelbaar voor een organisatie van dit gehalte. Ik ga dus akkoord met de bovenstaande stelling dat er een reden is waarom deze nummerplaat in beeld kwam maar dat we die reden nog steeds niet gevonden hebben.

Addow16 feb 2017, 15:04

Molerator  377  Yens
Kleine update van de lijst van nummerplaten.
Dit is met 100% zekerheid het lijstje met nummerplaten dat we met z'n allen verzameld hebben tot dusver:

Nummerplaat Annelies ....1-PFL-072
Nummerplaat Bertrand ....1-PSS-598
Nummerplaat Bouba ....1-PVA-958 (grijze BMW)
Nummerplaat Davey ....1-PSY-881
Nummerplaat Eline ....1-PPG-835
Nummerplaat Hans ....1-PLP-389 (grijze BMW)
Nummerplaat Jessica ....?
Nummerplaat Jolien ....?
Nummerplaat Marzena ....1-PFL-037
Nummerplaat Robin ....?
Nummerplaat Sam ....1-PFL-066

oldgrumpy16 feb 2017, 15:15

88
eveline.vanhemel schreef:Ik ga hier volledig mee akkoord. Ten slotte zien we die nummerplaat maar 1 maal en dat is voor dat ze in de vliegtuighal staan. Daarna werd de plaat nergens meer gezien. Lijkt me ook logisch: stel je eens voor dat deze wagen met deze nummerplaat, effectief een van de kandidaten is gaan ophalen. Er werden reeds meerdere nummerplaten gelinkt aan kandidaten, alleen voor Jolien, Jessica en Robin was dit niet mogelijk. Vermits Jolien en Jessica er al uitliggen, blijft Robin over als kandidaat Mol (er van uitgaand dat de ZZA plaat verwijst naar de Mol). Dat zou dan willen zeggen dat een auto met een onwettige nummerplaat (want dat is de ZZA-plaat vermits ze rood is) van Holsbeek naar Deurne gereden is. Dat lijkt me echt onvoorstelbaar voor een organisatie van dit gehalte. Ik ga dus akkoord met de bovenstaande stelling dat er een reden is waarom deze nummerplaat in beeld kwam maar dat we die reden nog steeds niet gevonden hebben.
die nummerplaat 1-ZZA-431 dateert toch uit 23 november 2010 of niet?

http://belgianlicenceplates.blogspot.be ... chive.html
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16