Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

frank.troch14 mar 2017, 15:19

253  Yens
Ik vind dit echt een heel goede theorie, maar zou het wel enorm jammer vinden moest Eline er volgende week uitgaan :mrgreen:

Molière14 mar 2017, 16:47

92
rolhad schreef:Wat is voor de hand liggend?
Die 43, volgens sommigen. 'Het kan toch zo simpel niet zijn', heb ik hier al gelezen.
Is dat niet een uitspraak zoveel afleveringen verder?
1 afl verder, en op een cruciaal moment, nl wanneer Robin uit zijn kooi komt . Die dierenproef is één grote grap/misleiding/omkering:
1) zogezegd zit er een gevaarlijk dier in de kooi, waar Robin zogezegd schrik van heeft. In werkelijkheid is hij het gevaarlijk dier aka de mol voor de andere kandidaten
2) zogezegd zat hij opgesloten, maar het slot bleek niet dicht
3) zogezegd ontdekt Robin achteraf pas dat het slot altijd al open is geweest, terwijl hij het al altijd geweten heeft (meer nog, ik denk zelfs dat hij het dichtgedraaid heeft voor de andere kandidaten en daarna weer geopend heeft, maar goed, daarvoor moet ik de beelden nog eens goed bekijken
4) zogezegd redt hij op het nippertje de proef, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk al van bij de aanvang al de bedoeling is geweest, zo maakt hij zich bij de kandidaten/kijkers dagenlang onverdacht.
Ze gaan volgens mij echt niet een tip geven die refereert naar een afleveringen zoveel weken laten. Als ze een tip geven, dan is het ofwel per aflevering(zie groene logo of zoutvaten, .. zoals vorig seizoen) ofwel doorheen het hele programma (kleur shirt van Gilles of muziekkeuze van Gilles).

Zelfs niet als het een referentie is naar een cruciale scene 1 week later?
Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet kan, maar mij lijken zulke dingen zeer onwaarschijnlijk als hint.
Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat die ZZA-zinnen toeval zijn.

Als ik al twijfel aan Robin als mol, is het net omdat de hints naar hem zo duidelijk zijn. Ik ben er nog niet aan uit of ik nu eigenlijk liever zou hebben dat hij het toch niet is...

ONBEKEND14 mar 2017, 17:48

Volgens mij is die nummerplaat echt veel simpeler op te lossen, veel evidenter. Iets wat elke persoon kan horen/ zien/opmerken zonder allerlei berekeningen of ontcijferingen te maken. Ik ben vrij zeker dat ik de ZZA juist heb, alleen de cijfers kunnen misschien wat verkeerd zijn, alhoewel ik denk er ook niet ver naast te zitten.

Molière14 mar 2017, 18:10

92
sandra.impe schreef:Volgens mij is die nummerplaat echt veel simpeler op te lossen, veel evidenter. Iets wat elke persoon kan horen/ zien/opmerken zonder allerlei berekeningen of ontcijferingen te maken. Ik ben vrij zeker dat ik de ZZA juist heb, alleen de cijfers kunnen misschien wat verkeerd zijn, alhoewel ik denk er ook niet ver naast te zitten.
Dacht je daar niet hetzelfde over als ik (symbolische nummerplaat van de mol = ontbrekende nummerplaat Robin, 43 is leeftijd en ZZA zijn beginletters van drie zinnen in dierenproef) , of is er een oplossing die nóg simpeler is 🙂?

PS: Die 1-en aan het begin en het einde van de nummerplaat verwijzen m.i. gewoon naar speler nr. 1= de mol. Soort van 'presidentiële' plaat.

ONBEKEND14 mar 2017, 18:14

Molière schreef:Dacht je daar niet hetzelfde over als ik (symbolische nummerplaat van de mol = ontbrekende nummerplaat Robin, 43 is leeftijd en ZZA is beginletters van drie zinnen in dierenproef) , of is er een oplossing die nóg simpeler is 🙂?

PS: Die 1-en aan het begin en het einde van de nummerplaat verwijzen m.i. gewoon naar speler nr. 1= de mol. Soort van 'presidentiële' plaat.
Oh leuk, ik wist niet dat jij ook al de beginletters uit de zinnen van de dierenproef had gevonden 😃
SPOILER

Molière14 mar 2017, 18:23

92
sandra.impe schreef:Oh leuk, ik wist niet dat jij ook al de beginletters uit de zinnen van de dierenproef had gevonden 😃
SPOILER
Euh neen, alle credits voor jou hoor, jij hebt het gevonden 🙂. Ik heb het enkel gelezen en gedacht: dit zou het wel eens kunnen zijn.
Ik volg je wel niet in je interpretatie van 43 en de beelden van die 3e en 4e afl.

ONBEKEND14 mar 2017, 18:35

Molière schreef:Euh neen, alle credits voor jou hoor, jij hebt het gevonden 🙂. Ik heb het enkel gelezen en gedacht: dit zou het wel eens kunnen zijn.
Ik volg je wel niet in je interpretatie van 43 en de beelden van die 3e en 4e afl.

Welja, omdat de zin uit de 2de aflevering komt, vermoed ik dat we de nummerplaat in de juiste volgorde moeten lezen,

1 in de 1ste aflevering, ZZA in de 2de, 43 in de 3de en 1 in de 4de.

En dat is het enige wat ik kan bedenken waarvoor de nummers 1 , 43 en nog es 1 kunnen staan, in de veronderstelling dat het steeds iets is uit de opdrachten.

geertn44414 mar 2017, 19:40

236
Ik heb zelfs al zitten zoeken of Robin niet in elke aflevering zinnen met ZZA begint 🙂 Dat zou pas straf zijn. Tot nu toe, nog niks gevonden

ONBEKEND14 mar 2017, 19:52

johan.maes schreef:
SPOILER

Dat is je goed recht om er niet mee akkoord te gaan, maar film het wel effe en zet het online als ik blijk gelijk te hebben hè :mrgreen:

Mollenjager-DT14 mar 2017, 19:56

767  Yens
Het wordt mij echt steeds duidelijker dat de tip met de 3 eerst in beeld komende kandidaten wel degelijk de grote finalisten zullen zijn. Ik ben er (bijna) helemaal zeker van. Volgende weel valt Eline af. Let op mijn woorden! 😉 😃
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13