Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

jos.jansen26 mar 2018, 20:23

328  Uma
joachim.morrens schreef: Wat bedoelt de schrijver met * de 750 euro kon worden ingewisseld door een tip door de anderen*?
Ik heb dit blijkbaar gemist en snap het niet zo goed...

Dank bij voorbaat!
Ik denk dat de schrijver hiermee verwijst naar de groep kon beslissen om de stickers te verwijderen en zo toch het telefoonnummer te kunnen vervolledigen.

Frolva26 mar 2018, 20:30

2204
Dat denk ik ook.
Maar de zin is inderdaad nogal onduidelijk geformuleerd.

janeen.janssens26 mar 2018, 21:25

30  Bert
frank.troch schreef:Door de kist te openen weten ze dat ze de spelers mogen uitgraven, anders zou het kunnen dat het spel afgelopen is omdat dat raadsel niet is opgelost. Ik denk dus dat het gewoon een verplicht onderdeel van het spel is dat niet overgeslagen kan worden. Doordat Lloyd dus de kist opent gaan de valse graven open, vinden ze de map en kunnen ze de zoektocht naar de echte graven beginnen. Als mol zou ik er dus alles aan doen om die kist juist niet open te krijgen en zo toch nog tijd te rekken.
Je redenering klopt natuurlijk in de gewone wereld, maar dit is De Mol en niets is dus wat het lijkt.
De twist is idd zo geregisseerd dat de kist open moet, niet alleen om de opdracht te doen lukken maar ook om spannende TV te maken.
En hoe kan je dit beter verzekeren dan je mol in te schakelen om de coup de théâtre zeker in beeld te krijgen?
Saboteren op een noodzakelijke -en dus onverdachte - manier binnen een georganiseerde té korte tijdspanne...... dat is toch de taak van een goeie mol?

Maar zoals gezegd, .... het is nog te vroeg om al definitieve conclusies te trekken. 😎

ex-molinator26 mar 2018, 21:59

3483  Uma
janeen.janssens schreef:...
De twist is idd zo geregisseerd dat de kist open moet, niet alleen om de opdracht te doen lukken maar ook om spannende TV te maken.
En hoe kan je dit beter verzekeren dan je mol in te schakelen om de coup de théâtre zeker in beeld te krijgen?
Saboteren op een noodzakelijke -en dus onverdachte - manier binnen een georganiseerde té korte tijdspanne...... dat is toch de taak van een goeie mol?
Op het eind van deze opdracht had ik ook een gevoel van: "nog een geluk dat ze de kist hebben kunnen openen" anders was er geen climax. Maar ik kon er geen plausibel scenario rond verzinnen.
Nu klopt de puzzel iets beter en de lage graad van verdachtheid die ik aan Katrien en aan Pascale gegeven heb past ook in dit plaatje.

chicawah.janssen26 mar 2018, 22:11

8153
De personen met het hoogste molgehalte vind ik Steve, Pascale en ook wel Katrien. Maar die lagen alledrie onder de grond en passen dus niet in deze interessante theorie.
Ik ga nog eens goed moeten nadenken...

Frolva26 mar 2018, 22:14

2204
janeen.janssens schreef:De twist is idd zo geregisseerd dat de kist open moet, niet alleen om de opdracht te doen lukken maar ook om spannende TV te maken.
Goed opgemerkt.

Stel je voor dat de 8 (6) kandidaten er niet toe gekomen waren om de lege kisten te openen ...
Dan had GDC moeten zeggen: de opdracht is niet geslaagd, en Joke en Steve liggen ook niet hier. Zou toch een afknapper geweest zijn?

Wie kon het sturen dat de lege kisten geopend werden? Enkel Joke en Steve, want die moesten de code voor het cijferslot vinden. Voor het overige volstond het dat er één paar kon ontsnappen, want aan het telefoonnummer konden ze toch geraken.

Dat maakt Joke en Steve toch verdacht voor mij. Ze konden de proef ook doen mislukken (toch voor het grootste bedrag) door de code pas laat te vinden.

Frolva26 mar 2018, 22:15

2204
chicawah schreef:De personen met het hoogste molgehalte vind ik Steve, Pascale en ook wel Katrien. Maar die lagen alledrie onder de grond en passen dus niet in deze interessante theorie.
Ik ga nog eens goed moeten nadenken...
Steve wél! (zie mijn post hierboven :mrgreen: )

chicawah.janssen26 mar 2018, 22:23

8153
Frolva schreef:Steve wél! (zie mijn post hierboven :mrgreen: )
Je hebt gelijk! 😃
Van Steve had ik soms het gevoel dat hij in zijn kist lag af te wachten en daarbij een beetje in zijn vuistje lachte.

chicawah.janssen26 mar 2018, 22:24

8153
Ik ga gans dit topic nog eens herlezen vanaf het eerste bericht.
Wat goed van Davy om die indeling per proef te voorzien!

Frolva26 mar 2018, 22:34

2204
chicawah schreef:Wat goed van Davy om die indeling per proef te voorzien!
Héle vooruitgang inderdaad.
Nu nog een systeem voorzien tegen leden die off-topic gaan. :oops: Sorry! :mrgreen:

frank.troch26 mar 2018, 23:40

253  Yens
Frolva schreef: Dat maakt Joke en Steve toch verdacht voor mij. Ze konden de proef ook doen mislukken (toch voor het grootste bedrag) door de code pas laat te vinden.
Vind ik een goede opmerking. In deze theorie zijn Joke, maar vooral Steve, veel verdachter dan Lloyd. Als de makers echt wouden dat de kisten geopend werden, dan zouden ze er voor zorgen dat
1. Er altijd gebeld kon worden (dit kan door de X'en te laten wegnemen, wat gewone deelnemers uiteindelijk altijd zullen doen)
2. de code nét te laat doorgegeven wordt aan de bellers zodat er niet genoeg tijd meer is om de kisten open te maken, de kaart te lezen en naar de nieuwe kisten te lopen

Echter, moest ik de mol zijn, zou ik nooit de plaats van Steve kiezen, ook al zouden de makers dat willen voor goede TV. Stel dat je met superkandidaten zit die er allemaal al snel uitgeraken, en dus het telefoonnummer vinden. Als je dan nog een half uur moet staan treuzelen voor je die code doorgeeft om die kist met de schoppen te openen, dan maak je jezelf wel heel verdacht... en dat risico neem je nog niet als mol de eerste opdracht, naar mijn mening :?

chicawah.janssen27 mar 2018, 08:56

8153
Het is inderdaad erg dubbel.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat veel mensen (niet alleen hier) Lloyd zo verdacht vinden. Volgens mij is die veel te spontaan en een te grote flapuit om de mol te kunnen zijn.
Maar natuurlijk kan ik volledig fout zitten... :?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 34