Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

chicawah.janssen10 apr 2018, 09:43

8153
Lodewijk schreef:Het zou zeker kunnen! Het enige dat ik mij dan afvraag is hoe ze stoel nr 1 dan zouden aanduiden? Moeilijk om een zin met slechts 1 woord te vormen :p
"Euh..."
:mrgreen:

chicawah.janssen10 apr 2018, 09:45

8153
eveline.vanhemel schreef:Zijn jullie zeker dat dit soort technieken nodig waren om de mol te laten weten wie de afvaller was? De eliminatieproef is toch doorgegaan op hun vorige locatie? Ik heb ooit ergens gelezen dat na elke eliminatieronde er met elke kandidaat een gesprek gevoerd wordt. Een soort van "debriefing". Dat moment wordt dan ook gebruikt om met de mol de tactiek voor de volgende proeven te bespreken. Misschien zoeken we het dus te ver?
Gilles zegt "met wat ik net verteld heb heb ik de mol ingelicht. En het is een feit dat hij soms ook gebaren gemaakt heeft die nogal Trumps zijn maar heel on-Gilles'.

Klaartje10 apr 2018, 11:47

2245  Uma
eli.vanbrussel schreef:Mooie theorie en ik zou toch willen blijven bij de plaats. Volgens lij is dit echt een hint voor de kijkers en niet voor de mol. Het vermoeden dat er tijdens de montage zaken op het scherm gezet konden worden, konden de makers gebruiken om de plaats van de mol aan te duiden. Nieuwe info:

- het cijfer 6 of 9 wordt vaak aangeduid als links of rechts. 6 staat links (en is ook een belangrijk getal dit seizoen) en 9 rechts. Het zijn ‘angel numbers’. 9 wil dan zeggen dat de mol rechts zou zitten. Van waar gezien? Ik ga ervan uit vanaf het scherm en GDC zijn positie lijkt me meest logisch. Ze kijken ook allen in die richting.

- als je dan naar cijfer 4 kijkt zou de mol daar zitten. Hoe begin je te tellen? In wijzerz betekent dat Katrien, mijn persoonlijke favoriet. Vanaf GDC geteld komen we op Baha, een favoriet van de meesten hier.

Lijkt me een heel effectieve en makkelijk aan te passen hint voor de kijker...
Een hint voor de kijker? Dan toch alleen voor mensen die weten wat "angel numbers" zijn. Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik zocht dat effen op. Kom ik op een website waar de eerste lijnen me vertellen dat angel numbers "cijfers of cijfercombinaties zijn waarmee engelen communiceren met de mens en zo hun aanwezigheid aan de mens bekendmaken."

Kijk, als ik zoiets lees, dan klik ik onmiddellijk terug weg. Angel numbers? Seriously?! :mrgreen:

Jansen10 apr 2018, 12:40

3423  Yens
chicawah schreef:Gilles zegt "met wat ik net verteld heb heb ik de mol ingelicht. En het is een feit dat hij soms ook gebaren gemaakt heeft die nogal Trumps zijn maar heel on-Gilles'.
Ah OK, dat is me volkomen ontgaan, moet dringend herbekijken :?

ex-molinator10 apr 2018, 12:47

3483  Uma
Klaartje schreef:Een hint voor de kijker? Dan toch alleen voor mensen die weten wat "angel numbers" zijn. Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik zocht dat effen op. Kom ik op een website waar de eerste lijnen me vertellen dat angel numbers "cijfers of cijfercombinaties zijn waarmee engelen communiceren met de mens en zo hun aanwezigheid aan de mens bekendmaken."

Kijk, als ik zoiets lees, dan klik ik onmiddellijk terug weg. Angel numbers? Seriously?! :mrgreen:
Jaja, maar de "Number of the Beast" moet je niet opzoeken hé 😛

Klaartje10 apr 2018, 20:15

2245  Uma
Heb alle pagina's van dit topic nog eens doorgelezen, maar nog nergens een voor de hand liggende verklaring voor die 0904 gelezen.

Als het een tip is voor de Mol ivm wie de afvaller is, dan is dat toch helemaal niet moeilijk.

Als ik die cijfers zie, dan is mijn eerste poging om er iets achter te zoeken altijd: TEL ZE OP

Dan krijg je 0+9+0+4 = 13

Dat lijkt me een unieke code die kan verwijzen naar 1 bepaalde kandidaat, met deze ene kleine caviat: de Mol moet dan ofwel Lloyd ofwel Baha zijn.

U wenst een nadere verklaring? Welaan dan.

De som van de cijfers is het aantal letters in de volledige naam van de kandidaat. De codering begint altijd met 09 en het derde en vierde cijfer zijn uniek voor elke kandidaat (behalve voor Lloyd en Baha).

Dit zijn de codes voor de 8 deelnemers die op dat moment nog in het spel waren:

Joke Lannoo = 10 letters = code op scherm 0901
Steve Thumas = 11 = 0902
Pieter Delanoy = 13 = 0904
Lloyd Vermeulen = 14 =0905
Bahador Sabouri = 14 = 0905
Jeffrey Van Linden = 16 = 0907
Pascale Van Leeuwen = 17 = 0908
Katrien Verberckmoes = 19 = 0910

Met die codes kan de Mol de afvaller op een unieke wijze identificeren, indien Lloyd of Bahador de Mol is.

De code is niet bruikbaar indien geen van beide heren de Mol is (want ze hebben dezelfde code).

De toegang tot de Lloyd-tunnel en Bahador-tunnel is de volgende uren tolvrij! 😂

chicawah.janssen10 apr 2018, 20:22

8153
Klaartje schreef:Heb alle pagina's van dit topic nog eens doorgelezen, maar nog nergens een voor de hand liggende verklaring voor die 0904 gelezen.

Als het een tip is voor de Mol ivm wie de afvaller is, dan is dat toch helemaal niet moeilijk.

Als ik die cijfers zie, dan is mijn eerste poging om er iets achter te zoeken altijd: TEL ZE OP

Dan krijg je 0+9+0+4 = 13

Dat lijkt me een unieke code die kan verwijzen naar 1 bepaalde kandidaat, met deze ene kleine caviat: de Mol moet dan ofwel Lloyd ofwel Baha zijn.

U wenst een nadere verklaring? Welaan dan.

De som van de cijfers is het aantal letters in de volledige naam van de kandidaat. De codering begint altijd met 09 en het derde en vierde cijfer zijn uniek voor elke kandidaat (behalve voor Lloyd en Baha).

Dit zijn de codes voor de 8 deelnemers die op dat moment nog in het spel waren:

Joke Lannoo = 10 letters = code op scherm 0901
Steve Thumas = 11 = 0902
Pieter Delanoy = 13 = 0904
Lloyd Vermeulen = 14 =0905
Bahador Sabouri = 14 = 0905
Jeffrey Van L...
Het kwam er dus gewoon op neer van buiten te leren dat 1 = Joke, 2 = Steve enz.
Uit jouw systeem zou je dan inderdaad kunnen afleiden dat ofwel Lloyd ofwel Baha de mol is.
Ik had iets soortgelijks bedacht, maar misschien nog net iets eenvoudiger: zet de kandidaten minus de mol in alfabetische volgorde en dan is de eerste 1, de 2de 2 enz.
Maar ik had het niet willen posten omdat Gilles zei "door wat ik net verteld heb".
Volgens jouw theorie belanden we bij Pieter als afvaller en dat is wat veel mensen ook vermoeden.

Klaartje10 apr 2018, 20:35

2245  Uma
En als het een tip is voor de kijker richting de identiteit van de Mol, zoals hoger iemand meldde: zelfde systeem, maar dan is Pieter de mol! 😲

Jay-Lo10 apr 2018, 23:18

1690  Sven
Klaartje schreef:En als het een tip is voor de kijker richting de identiteit van de Mol, zoals hoger iemand meldde: zelfde systeem, maar dan is Pieter de mol! 😲
Daarbij vind ik het verdacht dat Pieter zijn verdachte noemt: Baha, en dat door alles wat hij doet Baha probeert verdacht te maken: "ja, maar jij hebt dit nu gehoord, en u ingedekt door een ander bedrag te kiezen."
Daar is iets tussen die 2.
Eerst lijkt hij heel zeker dat Baha de mol is, en dan gaat hij 1000e uit de pot halen en verklaart dat hij wel eens de afvaller zou kunnen geweest zijn.
Baha lijkt heel zeker van zijn stuk en dat is ook verdacht, maar is dat dan omdat hij zeker weet wie de mol is?

JKpowned11 apr 2018, 00:10

259
Eigelijk best grappig maar niemand heeft er nog bij stil gestaan dat dit gewoon het vertrek uur kan zijn? In Mexico gebruiken ze 9pm en zeggen ze niet 21u. Als je kijkt naar de vlucht vertekt deze altijd om 22u04 in 2018 toen misschien uitzonderlijk om 21u04 of 09u04 of in 2017 vertrok deze gewoon altijd op dat uur. Who knows maar het kan gewoon niets te maken hebben met wat we zoeken en gewoon iets zijn waarvan de programma makers wisten dat we wel even zoet zouden zijn en wild over niets.

Jansen11 apr 2018, 08:56

3423  Yens
JKpowned schreef:Eigelijk best grappig maar niemand heeft er nog bij stil gestaan dat dit gewoon het vertrek uur kan zijn? In Mexico gebruiken ze 9pm en zeggen ze niet 21u. Als je kijkt naar de vlucht vertekt deze altijd om 22u04 in 2018 toen misschien uitzonderlijk om 21u04 of 09u04 of in 2017 vertrok deze gewoon altijd op dat uur. Who knows maar het kan gewoon niets te maken hebben met wat we zoeken en gewoon iets zijn waarvan de programma makers wisten dat we wel even zoet zouden zijn en wild over niets.
Zomertijd - wintertijd ?

Taupe07711 apr 2018, 09:32

767  Yens
Alles staat of valt of dit er toen al stond of niet en of dit wel degelijk de tip is want zoals al een aantal keer aangehaald zegt GDC de mol weet door wat "gezegd" en dan is een code op een bord het niet. Zoals ik oorspronkelijk gemeld heb zou dit voor mij eerder een tip zijn voor de mol wie de twee kandidaten zijn met de laagste scores of net degene met de laagste en hoogste score.
Het aantal letters in een naam vind ik te ver gezocht. Volgens mij heeft iedere speler een uniek nummer van 1 tot en met 9 (of 10 als je mol meepakt) gekend door de crew en de mol. Kan zelf alfabetisch zijn om het makkelijker te maken of volgorde introductiefilmpje zodat wij mollenzoekers toch ook op 1 of andere manier iets kunnen vinden. 09 is de laatste (Pieter is 10 in introductie - 1 van de mol=9 of Lloyd als ze de mol er ook bijnemen) en 04 de hoogste (kan Baha zijn als hij niet de mol is). En zo kunnen we blijven zoeken, leuk toch!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7