Berichten rond De Mol 2018 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

lucu13 mei 2018, 12:00

551  Sven
james.waker schreef:ik vind dat je vlak voor de finale kleur moet bekennen en geen 27 aanwijzingen moet opsommen naar 3 kandidaten

deze hier is moediger :

http://m.kw.knack.be/west-vlaanderen/ni ... 17725.html
Ik vind dit artikel nogal onthullend voor wat het allemaal niet vertelt.

Journalist Marc Denys heeft dit forum duidelijk niet van nabij gevolgd... :roll:

Klaartje13 mei 2018, 12:01

2245  Uma
ex-molinator schreef:Ow, ik heb wat gespeeld met de moltune om de frequentie te verhogen en te verlagen en ik vond dat er wel gelijkenissen waren (en ik was blijkbaar ook niet alleen daarin).Dit was wel grotendeels gestuurd doordat ik de moltune er niet in herkende, niettegenstaande ik daaraan al meteen dacht (nog voor ik de fluittune gehoord had).

Maar goed, het is duidelijk dat Klaartje vanaf nu mijn posts zal volgen om meteen mijn verdachte als niet-mol te identificeren :mrgreen: 😎 .
Maar allez man. Als je op die link klikt van dat YouTube filmpje met het muziekje van The Saint en dat beluistert, lijkt dat toch van geen kanten op het moltunetje dat gefloten wordt.

En spelen met frequenties? Dan verander je toch de toonhoogtes, dus de noten, dus in feite alles waar het hierom draait?! Je gaat aan iets sleutelen en wijzigingen aanbrengen in essentiële bouwstenen, zodat het een beetje gaat gelijken op dat andere. Komaan, serieus blijven he!

Als jij vindt dat het op elkaar gelijkt, dan stel ik voor det je ook eens op YouTuibe gaat luisteren naar het liedje van Angus and Julia Stone "Just a boy", het begrafenisliedje van Bahador. Je moet eens letten op het (mond)harmonica-gedeelte op het einde. Daarin zit een notensequentie die ook veel lijkt op het moltunetje. Als het melodietje van The Saint gelijkt op het moltunetje, a fortiori, dat stukje uit Baha's begrafenisliedje ook. 🙂

Jansen13 mei 2018, 12:43

3423  Yens
lucu schreef:Ik vind dit artikel nogal onthullend voor wat het allemaal niet vertelt.

Journalist Marc Denys heeft dit forum duidelijk niet van nabij gevolgd... :roll:
Marc Denys is de beheerder van Mollengroep op Facebook en schrijft al sinds vorig jaar (of langer misschien) een artikel in Knack en in de krant van West-Vlaanderen over De Mol.

lucu13 mei 2018, 12:56

551  Sven
eveline.vanhemel schreef:Marc Denys is de beheerder van Mollengroep op Facebook en schrijft al sinds vorig jaar (of langer misschien) een artikel in Knack en in de krant van West-Vlaanderen over De Mol.
Alle respect voor de persoon.

Maar wel jammer dat een journalist zich tot één bron beperkt... 😉

chicawah.janssen13 mei 2018, 14:38

8153
lucu schreef:Ik vind dit artikel nogal onthullend voor wat het allemaal niet vertelt.

Vorig jaar zat hij soms op het forum.

Cedric13 mei 2018, 14:39

2834  Uma
commisaris Witse schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20180511_03509243

Leuk gesprek met Gilles ...
Had het ook net gelezen en kan hem enkel over de ganse lijn gelijk geven.

Cedric13 mei 2018, 14:55

2834  Uma
chicawah schreef:Kan je het artikel fotograferen en hier plaatsen? Ik kan het niet lezen omdat ik geen abonnement heb.
Het volledige artikel hieronder in de spoiler:
SPOILER

ex-molinator13 mei 2018, 15:51

3483  Uma
Klaartje schreef:...
En spelen met frequenties? Dan verander je toch de toonhoogtes, dus de noten, dus in feite alles waar het hierom draait?! Je gaat aan iets sleutelen en wijzigingen aanbrengen in essentiële bouwstenen, zodat het een beetje gaat gelijken op dat andere. Komaan, serieus blijven he!
Een beetje kort door de bocht hoor Klaartje.
Met de frequentie spelen betekent NIET de melodie veranderen maar wel de toonhoogte van de melodie.
bvb de do wordt een re, de re een mi, de mi een fa kruis, enz...
Dit kan bvb door het gehele melodietje te versnellen, de verhoudingen tussen de toonafstanden blijven dan ongewijzigd. Het is intrinsiek hetzelfde als het spelen van een melodie een oktaaf hoger (of lager). De sleutel verandert niet!

Dit gezegd zijnde was dit een ideetje op basis van iets wat ik dacht te herkennen (aangezien ik niet het moldeuntje herkende). Na wat gefoefel met de frequentie was ik ook tot het besluit gekomen dat het wellicht NIET de tune van The Saint was en dat dit dus niet De hint was.

chicawah.janssen13 mei 2018, 15:58

8153
Cedric schreef:Het volledige artikel hieronder in de spoiler:
SPOILER
Dank je wel! 🙂
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13