Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

james.waker30 apr 2018, 18:17

417
Klaartje schreef:James toch! Liegen mag niet, maar het geeft je wel kleur. 😃
ik dacht eigenlijk zelf dat het een hint was dat joke finale zou verliezen....
de link niet gelegd naar slachtoffer van de mol in aflevering 6 (3+3)

altijd raar gevonden dat bijna niemand anders er een rode joke in zag :mrgreen:

zal wel niet getoond worden in laatste aflevering 😉

Frolva30 apr 2018, 18:17

2204
james.waker schreef:ik zal nu maar bekend maken wat ik zag, een "rode joke"

de 3+3 = 6 was een verwijzing naar exit (rood) in aflevering 6 , zo blijkt nu
😂 😂 😂

chicawah.janssen02 mei 2018, 21:19

8153
commisaris Witse schreef:Jij denkt dat het Pieter is... die een andere lift heeft genomen en doet alsof hij al die verdiepingen heeft gelopen ??? :mrgreen:
Voor de Pieteraars:
Doordat vandaag een nieuw forumlid een nieuw topic opende over dit onderwerp, dacht ik er weer aan: de enige die voor deze proef iets roods droeg was Pieter.
Lees ook nog eens wat Laleia schreef in het topic van Heinz "Waarom Pieter mijn mol is".

sandra.govers03 mei 2018, 10:14

45
Moleskine schreef:Ben ik de enige die deze infografiek (vnl. de torenramen zelf) nogal slordig vind?
Waarom zijn er donker en lichtgekleurde? En waarom zijn de ramen niet mooi symmetrisch?
En vooral, idd, waarom staan er 3 vingerafdrukken?

Eigenlijk doet die infografiek me denken aan het raster van een kruiswoordraadsel.
Of (nav de FE en K -theorie) misschien de tabel van Mendeljev.

Ik denk dat we een tekst over het rooster moeten leggen en dat de 3 hokjes met een vingerafdruk dan iets prijs zullen geven...
Dat dacht ik dus ook.
Afbeelding
Afbeelding

masterveecee03 mei 2018, 10:19

3547  Sven
Dan heb je: O I I

michiel.dewitte03 mei 2018, 10:29

53  Sven
masterveecee schreef:Dan heb je: O I I
Als in LlO(yd)??? Help mijn tunnel lijkt eindeloos!!! 😃

Edit : tis dus iio sorry met die hoofdletter i en kleine l was ik even in de war... Ben een stukje terug gewandeld in mijn tunnel:)
Laatst gewijzigd door michiel.dewitte op 03 mei 2018, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

michiel.dewitte03 mei 2018, 10:30

53  Sven
sandra.govers schreef:Dat dacht ik dus ook.
Afbeelding
Afbeelding
Dat zou inderdaad een tip analoog aan vorig seizoen met de qr code kunnen zijn... Goed denkwerk van zowel jou als de originele poster!!!

Klaartje03 mei 2018, 10:37

2245  Uma
michiel.dewitte schreef:Als in LlO(yd)??? Help mijn tunnel lijkt eindeloos!!! 😃

Edit : tis dus iio sorry met die hoofdletter i en kleine l was ik even in de war... Ben een stukje terug gewandeld in mijn tunnel:)
Ik denk dat hij bedoelt: o i i

Dus geen "ellen" L L maar "hoofdletters i" I I

Ai ai ai oei oei oei! 😃

sandra.govers03 mei 2018, 12:57

45
De enige namen die passen in het rooster zijn eerst die van 'Pieter' en dan die van' Lloyd' ...
mmmm.... Finalisten??? of de ene de mol en de andere de winnaar???
Of wat te ver gezocht?
Of misschien de letters die overeenstemmen inpassen in de ramen met de molteken/ vingerafdruk?
De witte ramen invullen met de letters die tijdens de montage extra in beeld gebracht zijn =>
Dit naar aanleiding van een tip op een andere post ivm letters die verstopt zouden zijn doorheen het programma . ( weet niet meer precies waar...)
Bij de mariachiband vond ik dat de dominostenen wel eens een O zouden kunnen verraden....
of misschien toch de overgebleven letters van de basketproef???
Heeeel... mijn hersenen slaan tilt... :?

brecht.denys03 mei 2018, 13:30

24
sandra.govers schreef:Dat dacht ik dus ook.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Leuke geLINKT. Die gracht van fortuin proef met rasters gebouw... Ik zocht een beetje om lettertjes in te vullen op bovenstaand raster, maar geraak niet direct aan iets. Ik zocht wat met de drie antwoorden van gracht van fortuin (zonder Koning Filip) Wat daaruit kwam is het volgende:
PoStzEgL
iemAnD hEt hOf MAken
geveChtSpILoot
Moesten de hoofdletters nu kunnen uitkomen op het raster zou dat fijn zijn, want...
De hoofdletters in bovenstaande zinnen zijn
PZELADEOMACSIL of PASCALE IS DE MOL
Met de andere namen lukte dit niet, maar er zijn zo veel letters over... :?:

sandra.govers03 mei 2018, 15:35

45
@ Brecht,

Knap denkwerk !
Was ook op die weg, maar vond het moeilijk om er iets uit te maken. Heb de letters ook op woordenmaker ingetypt , en inderdaad teveel letters over, het enige dat ik daar tegen kwam is "gebedboekje" maar dat klopt niet met de zwarte of donker blauwe vlakken.
Ook de brief van Gilles voor de kandidaten zonder klinkers opgeschreven en een raster gemaakt om te zien welke letters ik er kreeg.Enkel de zin ik verwacht jullie voor telt 12 letters zonder de klinkers en dan kreeg ik VWL voor de afdrukramen....
of de ramen die donker zijn voorzien van Lloyd zijn naam en aanvullen met zijn letters uit de finale ronde van Gracht van fortuin..... maar dan kreeg ik er ook veel te veel.
Aiaiai mijn brein, zoveel mogelijkheden of wacht toch iets met die 'RAT'
probeer even uit...
Heb het volgende op mijn rooster gekregen
pRaAsc aT le
bRaAha dT or
RAT=> overgebleven ballen van de basketproef invullen op de lichtblauwe mol/afdrukramen.
Dan blijven er nog 7 letters over.
De enige 2 die 7 letters in hun voornaam hebben zijn bahador en pascale
???????

sandra.govers03 mei 2018, 16:12

45
@ ulrike.vandamme
Playlists van de kandidaten (veel fouten)

Zouden de verkeerde of weggelaten letters van de playlist van de kandidaten bij het rooster een rol in kunnen spelen????
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11