Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Addow06 apr 2020, 16:34

Molerator  377  Yens
Aangezien massa op moment van overschrijden van de lijn hierbij een cruciaal punt is, zoals hier eerder al aangegeven, toch even volgende vaststelling. Een BMW X5 M40i heeft een tankinhoud van ca. 83l. Een volle tank betekent dus quasi een volledig extra persoon bij op de achterbank.

Laat ons eens kijken naar de tankinhoud van de 4 verschillende wagens:

Wagen 1: Dorien - 249 km resterend (30% gevuld)
Afbeelding
Wagen 2: Salim - 181 km resterend (25% gevuld)
Afbeelding
Wagen 3: Alina - 82 km resterend (12% gevuld)
Afbeelding
Wagen 4: Jolien - 669 km resterend (75% gevuld)
Afbeelding

Conclusie: Jolien moest toch wel een dikke 50 tot 70kg extra meesleuren dan bvb. Alina, enerzijds qua tankinhoud, anderzijds er vanuit gaande dat de vriend van Jolien een stukje meer weegt dan de mama van Alina.

BIjkomende opmerking die wel degelijk het verloop van het traject kan beïnvloeden: timing waarop het gas wordt losgelaten (+ neutraal geschakeld) ten opzichte van de startlijn (TAKE-OFF)... wie beslist dit? Jup, ik dacht de bezoeker op de achterbank. Wie controleert dit verder? Niemand? Een elektronisch systeem?

In tegenstelling tot wat ze ons wederom doen geloven met de montage, zou Alina als een slak vertrokken zijn en Salim niet... de toerentalmeter zegt naar mijn mening totaal iets anders. Alina zit duidelijk in een sportievere modus (hoewel in Drive volgens dashboard) dan Salim, hoewel ze allebei rond dezelfde snelheid uitkomen...

Wagen 2: Salim: Vrij geleidelijkaan en rustig tot de 75 km/u
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wagen 3: Alina Supertraag vertrokken onder de 35 km/u wellicht (vandaar de reacties van de andere kandidaten). Stevig aan het optrekken op moment dat ze 50 km/u passeert, nog wat extra aan het optrekken vlak voor ze de 70 km/u overschrijdt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als er iets is wat de bezoeker zeker niet mag doen op moment dat je aan het mollen bent, is meekijken op de snelheidsmeter :twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Addow op 06 apr 2020, 16:40, 3 keer totaal gewijzigd.

kris.vandenbergh06 apr 2020, 16:48

8
Bij deze opdracht kon er amper geld verdiend worden! Vooreerst moest je al geblinddoekt door toch wel erg nauwe poortjes rijden, daarna zien dat jij geen valies raakt en in de pitstop terecht komt! Bovendien had je dan nog niets want je moest je geld inzetten tijdens het uitbollen met diverse 0-zones. Dit is dus een van de opdrachten waar de mol niet veel moet doen, je kan zo raden dat er niet verdiend gaat worden! Bovendien waren er dan ook nog eens erg kleine bedragen bij! Ideaal voor mijn mol Bart om een beetje je best te doen en zo uit het vizier van de anderen te blijven! Hij wist dat er amper iets kon verdiend worden!

Frolva06 apr 2020, 17:03

2204
Addow schreef:Aangezien massa op moment van overschrijden van de lijn hierbij een cruciaal punt is, zoals hier eerder al aangegeven, toch even volgende vaststelling. Een BMW X5 M40i heeft een tankinhoud van ca. 83l. Een volle tank betekent dus quasi een volledig extra persoon bij op de achterbank.
Heel knappe analyse alweer ADDOW. 👍🏻

Maar volgens mij is het een BMW X3, waarmee ze rijden. :mrgreen:
Tankinhoud ca. 65 liter. 😉

Wie is er dan de mol?

BeaVer06 apr 2020, 17:04

1293  Uma
Dat is kort door de bocht...
Er had gerust op safe kunnen gespeeld worden door niet voor de x3 te gaan.
En zo konden er autos met gemak op de x1 of x2 geraakt zijn, maar dat hebben ze gewoon niet gedaan. Maar kon het? zeker wel.

Addow06 apr 2020, 17:07

Molerator  377  Yens
Frolva schreef:Heel knappe analyse alweer ADDOW. 👍🏻

Maar volgens mij is het een BMW X3, waarmee ze rijden. :mrgreen:
Tankinhoud ca. 65 liter. 😉

Wie is er dan de mol?
Whoops. You caught me! :oops:

Moldedju06 apr 2020, 17:41

507  Yens
Toch nog een kleine Bart-toevoeging die ik mis. Ik heb de indruk dat hij zich vanuit zijn "ik ben een fanatieke kandidaat die alleen voor het spel gaat"positie stilaan alles permitteert.
1. Hij gaat graag naar de controletoren van waaruit hij de meeste invloed heeft (voor de zoveelste keer zit hij in de ideale positie)
2. Hij laat Salim door het poortje van 25 € rijden en duwt NIET op de noodknop om hem te stoppen totdat hij hem kan vertellen om naar een ander poortje te gaan.
3. Hij loodst Jolien briljant door dat poortje en laat de autospiegels zelfs intrekken. Hij weet toevallig zelfs weer exact waar dat knopje zit in die auto om die spiegels in trekken. (wederom voorkennis? EDIT: neen dus zie opmerking hieronder) Ideaal om hem niet te laten verdenken en dat zenden ze goed uit. En dan zegt hij plots "naar rechts". Gelukkig corrigeert de vriend van Jolien in "naar links" en volgt Jolien haar vriend, want rechts stond de bagage, die ze niet mochten raken. Waarop Bart "Oei, naar links natuurlijk, sorry". Is dat niet wat een mol altijd doet, eerst iets goed doen om dan de proef daarna met een stommiteit te laten mislukken.
4. Daarna overtuigd hij Christian ervan om voor de 3x te gaan, wat een superklein strookje is tussen twee nullen. Hup, het grootste risico alweer. En je weet eigenlijk gewoon op voorhand dat de kans dat ze 2x in die zone terechtkomen zeer klein is.

Hij molt hier voor mij als de beste en bewust.
Of dit een nepmollenactie is of niet, daar geraak ik (nog) niet echt uit.
Laatst gewijzigd door Moldedju op 06 apr 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Zico06 apr 2020, 17:47

30
Ze rijden zelf al meer dan een week met die auto's, dus dat knopje zal iedereen ondertussen wel al weten zitten 😉

Moldedju06 apr 2020, 17:49

507  Yens
oops :oops:
Hier duidelijk geen autofreak ...
Wel degelijk voorkennis maar op een andere manier 😉

Cedric06 apr 2020, 17:56

2834  Uma
Zico schreef:Ze rijden zelf al meer dan een week met die auto's, dus dat knopje zal iedereen ondertussen wel al weten zitten 😉
Tot nu toe wel nog geen enkele keer Jolien aan het stuur van een van die wagens gezien. Dus het kan dat het haar eerste keer was met een automaat.

matthias.bouquet06 apr 2020, 18:01

171
De massa is inderdaad ook een factor in kinetische energie (E=(1/2)*m*v^2), maar aangezien de massa van de BMW X3 met twee passagiers ongeveer twee ton (!) bedraagt kunnen we die kleine verschillen in tankinhoud (samen met de variatie in gewicht van de passagiers zelf) wel verwaarlozen: het maakt voor Alina, Dorien en Salim grof geschat niet meer dan twee procent (40 kg) verschil in massa en dus afstand die wordt afgelegd. De beginsnelheid blijft nog steeds veel bepalender (veel meer variatie en een kwadratische relatie). Gelukkig ook want anders was het nogal een misleidende opdracht. Mijn analyse houdt dus wel nog steeds stand.

chicawah.janssen06 apr 2020, 18:37

8153
Addow schreef:Alina zit duidelijk in een sportievere modus (hoewel in Drive volgens dashboard) dan Salim, hoewel ze allebei rond dezelfde snelheid uitkomen...
Bij BMW kan je ook kiezen hoe je wil rijden: ecologisch, sportief... Geen idee of dat er iets mee te maken heeft (ben geen kenner), maar misschien stonden die auto's niet allemaal op dezelfde stand.

Weer een heel knappe bijdrage Addow! 🙂
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13