Allereerst...Geweldig bedacht, mooie twist, niemand was zeker, heerlijke TV.
1. Jens komt niet terug. Daar zijn we zeker van. Of je dat nu eerlijk vindt of niet, dat zou ik naast je neerleggen. (ook ik, net zoals de rest van Vlaanderen blijkbaar, had hem graag tot de finale bijgehouden. Wat een top kerel!)
2. De reserve mol heeft tijdens deze opdracht de meeste kans om in de auto te geraken. Hij is namelijk al gebriefd. Hij weet hoogstwaarschijnlijk de code van het slot + de 3 fases van het spel. De eerste 2 fases zijn niet belangrijk. Als reserve mol ben je daar sowieso door. (Zie dat je als 3de/4de/5de persoon vrij komt, dan ben je zeker dat je nog een boekje kan bemachtigen en dat je niet op de toren moet klimmen en beschoten zal worden. Vanaf fase 3 moet je pas echt mee in actie schieten. Je weet dankzij de briefing dat er niet enorm veel kogels zijn, ga pas als 3de of 4de lopen en waag je kans.
Ik wil hier niet mee zeggen dat Noah de mol is, maar ik elimineer hem zeker nog niet.
"Maar Jens reageerde toch echt oprecht tof en leek zo begaan."
Indien Jens de original mol was, is hij voorbereid op wat er kan gebeuren. En als ik iets geleerd heb uit de afgelopen seizoenen is da gekozen mollen altijd kanjers van acteurs zijn.
"Waarom zou de mol zich dan zetten als drone operator?"
Geen idee, ieder zijn tactiek of denkwijze zou ik zeggen. Vorig jaar heb ik de oefening met een collega mollenjager meegedaan. De vraag was daar vooral: "Waar zou ik mij als mol plaatsen?" en daar zijn de meningen vaak verschillend geweest.
3. Als original mol zou ik het liefste in fase 3 zitten, omdat ik ervan uit ga dat ik enkel daar een kans heb om de reserve mol eruit te kegelen. Bij de drone? Misschien wel...Je kan proberen bijsturen zodat er zeker op de reserve mol gemikt wordt.
Conclusie: GE-WEL-DIG