Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

marc.koenen21 mar 2021, 22:58

122
ex-molinator schreef: ↑21 mar 2021, 22:35 Mooi opgemerkt maar ik zou toch wel eens het fragment willen zien/horen (in welke reeks dan ook) waarin GDC specifiek zegt dat je enkel geëlimineerd kan worden door een rood scherm.
Puur hypothetisch:
Stel dat GDC ooit gezegd heeft: je kan als kandidaat enkel geëlimineerd worden door een rood scherm. Is een Mol een kandidaat? en indien Nee, is die regel dan wel van toepassing?
Voor voor juristen 😉

De herbekijking is alvast voorzien op komende vrijdag.
Gilles zei dat tegen Hans dat hij niet uit het programma lag omdat hij geen rood scherm gehad heeft.Hij kon zich terug in het spel spelen.Nu zei ik juist in een ander comment dat je eerst een test moest invullen,maar ik was wel iets te snel,want Hans had ook geen test gedaan

ex-molinator21 mar 2021, 23:00

3483  Uma
Cedric schreef: ↑21 mar 2021, 22:51 GDC heeft eerder deze week in een interview gezegd dat dat oranje scherm puur symbolisch was, als teken van de onzekerheid van de kandidaten over al dan niet deelname bij het begin. Het scherm zou niet écht gebruikt worden, ze wijzigen niets aan het feit dat je of een groen of een rood scherm te zien krijgt.
De vraag is wellicht: vanaf welk moment ben je echt een deelnemer aan het spel (die dus slechts uitgeschakeld kan worden via een rood scherm).
Ik denk dat dit op woordenspielerei zal uitdraaien want het draait toch om de groep die vertrekt (naar het buitenland).

Clitn21 mar 2021, 23:02

5
Het was inderdaad zo dat je het spel maar kan verlaten als je een rood scherm gekregen hebt. Wel is het zo dat deze regel al eens verbroken werd, in Griekenland, zo dacht ik dat de kandidaat ( de naam ontgaat me even) die het rode vuurwerk te zien kreeg ook niet moest vertrekken, vanwege deze regel 😉

Kenlybe21 mar 2021, 23:08

10
marc.koenen schreef: ↑21 mar 2021, 22:55 Jens kon nog geen rood scherm krijgen,want er was nog geen test gedaan.Je krijgt pas een scherm na een test
Er was wel een eliminatie gedaan, op basis daarvan werd geëlimineerd.

kristof.allaerts21 mar 2021, 23:26

364  Uma
Het zou best kunnen dat het te slecht weer was om het scherm boven te halen.

In ieder geval kan Jens toch niet terugkomen, want dat zou betekenen dat zowel Jens als Noah niet de mol zijn. Die info haalt het concept toch een beetje onderuit.

Mollenjager-DT21 mar 2021, 23:40

767  Yens
Het is vrij duidelijk dat Jens niet kan terugkeren. Ten eerste heeft hij al een afvallersgesprek met Gilles Van Bouwel gehad, als iemand nog terugkeert of kan terugkeren na een exit wordt dat normaal ook al duidelijk in dezelfde aflevering. Daarnaast zou dat het hele concept van het spannende einde van de aflevering onderuit halen, want als Jens en Noah beide de mol waren, kan niet 1 van hen terugkeren, aangezien er dan ofwel 2 mollen zijn ofwel een kandidaat die veel te veel voorkennis heeft als voorbereide mol.

MarcH22 mar 2021, 00:17

72  Emanuelle
Opvallend: in tegenstelling tot de gebruikelijke heterogene groep kandidaten, waren de aanvallers quasi gelijk van grootte en breedte, wat we vorige week reeds konden zien. Dat biedt meer mogelijkheden tot manipulatie. Heeft iemand gezien hoe Noah(?) naar de auto liep, en er zelf ook terug uitstapte?

Karageorgos_22 mar 2021, 00:53

35  Uma
renzo.verdonckt schreef: ↑21 mar 2021, 21:44 Als Jens de oorspronkelijke Mol was, dan zou de keuze om bij het drone-scherm te gaan zitten niet logisch zijn geweest. De Mol gaat voor zijn plek willen vechten (en dus willen schieten - denk ik dan). Daardoor lijkt het me weinig waarschijnlijk dat Noah de Mol is.
Goed punt inderdaad. Jens had weinig tot geen invloed in het spel door de drone te besturen. Hij kon 'enkel' informatie meedelen. Vond het zo jammer dat net hij er als eerste uitlag, omdat ie zo spontaan overkwam.

Sommige mollenjagers vermelden dat de mogelijkheid bestaat dat Jens terugkomt omdat ie geen rood scherm heeft gekregen. Ik denk even luidop. Ik denk eerlijk gezegd dat ie kans heel erg klein is.

ALS Jens een gewone kandidaat was, wil dat tevens ook zeggen dat Noah een gewone kanidaat is.

ALS Jens de oorspronkelijk mol was, (stel je voor seg, dan was dat al helemaal dubbel balen voor hem. 😱😱), wil dat dus ook zeggen dat Noah de mol is van het aanvallende team. Want de huidige mol kon er alleen maar uitliggen als de mol van het aanvallende team in de auto kon geraken.

Dit kan je dus alleen maar met volledige zekerheid weten of Noah al dan niet de nieuwe mol is als Jens terugkomt. Want er kunnen namelijk geen 2 mollen in het spel zijn. Dus Jens kan niet terugkomen, want dan weet je ook ineens dat zowel Noah als Jens NIET de mol zijn. En dan ga je van 9 verdachten naar 7 verdachten. Lijkt me nogal ongewoon voor een sterk voorbereid en goed uitgedokterd programma als De Mol.

Dus ik denkt dat we ervan mogen uitgaan dat het afscheid van Jens definitief is. Met pijn in het hart weliswaar, leek me een kandidaat met ongelooflijk veel potentiëel! 😭
Laatst gewijzigd door Karageorgos_ op 22 mar 2021, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Saila.Rotiart22 mar 2021, 00:53

2
De mol heeft zijn vervanger dus al eerder gezien. Hierdoor heeft hij/zij een beeld van het postuur van zijn mogelijke vervanger in de 1e opdracht.

Linie 1 kon alleen het aantal aanvallers beperken, maar deze linie heeft geen kans om zeker de andere mol weg te spelen. Linie 2 heeft nog minder kans om de andere mol weg te spelen door de rookbommen en het beperkte zicht op de toren. De drone en de coördinator hadden geen kans om spelers weg te schieten. Linie 3 heeft echter vol zicht op de overgebleven aanvallers en dit is dus de beste plaats voor de mol om zijn/haar vervanger te herkennen en uit te schakelen terwijl hij een van de de aanvallers die niet zijn vervanger is door kan laten gaan om geld weg te spelen.

jim-bob.desreumaux22 mar 2021, 01:22

85  Sven
Cat_Cl schreef: ↑21 mar 2021, 22:37 Ja, dat wel, maar je kan toch "gokken" en alle alcoholische dranken opnoemen die je kent of zo? Het kwam over alsof Sven niet zo veel moeite deed, maar dat kan ook puur de montage zijn natuurlijk. In ieder geval is Sven ook voor mij (zoals iemand anders hier al aanhaalde) meer het type dat zich wil voordoen als de mol maar het waarschijnlijk niet is. Dus voorlopig niet verdacht in mijn ogen maar toch heb ik me er een beetje aan gestoord 🙈
Met random opsommen ga je er niet geraken: Long Island Ice Tea is wodka, gin, tequila en rum. Die kan je makkelijk vinden als je wat opsomt.

De vijfde is Triple Sec. Heb jij ooit al in een café of restaurant al eens gezegd: "kom, kga ne keer ne Triple Sec drinken" ?

Karageorgos_22 mar 2021, 01:45

35  Uma
Samenwerkingen in deze opdracht:

Sven/Kevin/Katrien = Molboekjes schieters
Dami/Philip = Torenwachters
Jasmien/Annelotte/Lennart = Verdedigers
Jens/Samina = Cöordinators
》Jens valt af 😭😱

tom.poortman22 mar 2021, 02:19

10
Allereerst...Geweldig bedacht, mooie twist, niemand was zeker, heerlijke TV.
1. Jens komt niet terug. Daar zijn we zeker van. Of je dat nu eerlijk vindt of niet, dat zou ik naast je neerleggen. (ook ik, net zoals de rest van Vlaanderen blijkbaar, had hem graag tot de finale bijgehouden. Wat een top kerel!)

2. De reserve mol heeft tijdens deze opdracht de meeste kans om in de auto te geraken. Hij is namelijk al gebriefd. Hij weet hoogstwaarschijnlijk de code van het slot + de 3 fases van het spel. De eerste 2 fases zijn niet belangrijk. Als reserve mol ben je daar sowieso door. (Zie dat je als 3de/4de/5de persoon vrij komt, dan ben je zeker dat je nog een boekje kan bemachtigen en dat je niet op de toren moet klimmen en beschoten zal worden. Vanaf fase 3 moet je pas echt mee in actie schieten. Je weet dankzij de briefing dat er niet enorm veel kogels zijn, ga pas als 3de of 4de lopen en waag je kans.
Ik wil hier niet mee zeggen dat Noah de mol is, maar ik elimineer hem zeker nog niet.
"Maar Jens reageerde toch echt oprecht tof en leek zo begaan."
Indien Jens de original mol was, is hij voorbereid op wat er kan gebeuren. En als ik iets geleerd heb uit de afgelopen seizoenen is da gekozen mollen altijd kanjers van acteurs zijn.
"Waarom zou de mol zich dan zetten als drone operator?"
Geen idee, ieder zijn tactiek of denkwijze zou ik zeggen. Vorig jaar heb ik de oefening met een collega mollenjager meegedaan. De vraag was daar vooral: "Waar zou ik mij als mol plaatsen?" en daar zijn de meningen vaak verschillend geweest.

3. Als original mol zou ik het liefste in fase 3 zitten, omdat ik ervan uit ga dat ik enkel daar een kans heb om de reserve mol eruit te kegelen. Bij de drone? Misschien wel...Je kan proberen bijsturen zodat er zeker op de reserve mol gemikt wordt.

Conclusie: GE-WEL-DIG 😍
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 37