Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Frolva27 mar 2018, 09:26

2204
frank.troch schreef:Echter, moest ik de mol zijn, zou ik nooit de plaats van Steve kiezen, ook al zouden de makers dat willen voor goede TV. Stel dat je met superkandidaten zit die er allemaal al snel uitgeraken, en dus het telefoonnummer vinden. Als je dan nog een half uur moet staan treuzelen voor je die code doorgeeft om die kist met de schoppen te openen, dan maak je jezelf wel heel verdacht... en dat risico neem je nog niet als mol de eerste opdracht, naar mijn mening :?
De proeven worden op voorhand getest, en in denk dat de makers heel goed 'weten' dat de kans heel groot is dat er minstens één duo niet uit zal geraken. (Kijk naar Katrien en Pascale, die zelfs niet voorbij het eerste raadsel geraakten).

En stel dat het allemaal superkanditaten zouden zijn, dan is het niet onlogisch dat degene die het meeste raadsels moeten oplossen niet slagen. En als dat wel te verdacht zou zijn, dan kan je de proef alsnog (volledig) laten slagen.

Frolva27 mar 2018, 09:27

2204
chicawah schreef:Wat ik niet zo goed begrijp is dat veel mensen (niet alleen hier) Lloyd zo verdacht vinden. Volgens mij is die veel te spontaan en een te grote flapuit om de mol te kunnen zijn.
Vorig jaar waren er zelfs die dachten dat Eline de mol was. :albino:

:mrgreen:

chicawah.janssen27 mar 2018, 09:34

8153
Frolva schreef:Vorig jaar waren er zelfs die dachten dat Eline de mol was. :albino:

:mrgreen:
😂 😂 😂

Pas op hé: op dit ogenblik sluit ik nog niets of niemand uit!

Jansen27 mar 2018, 10:36

3423  Yens
Frolva schreef:...(Kijk naar Katrien en Pascale, die zelfs niet voorbij het eerste raadsel geraakten)...
Dat vond ik nu net zo verdacht, twee vrouwen met zo'n job die niet voorbij dat eerste raadsel geraakten. Als je ziet hoe gemakkelijk de rest dat vond...

Frolva27 mar 2018, 11:14

2204
eveline.vanhemel schreef:Dat vond ik nu net zo verdacht, twee vrouwen met zo'n job die niet voorbij dat eerste raadsel geraakten. Als je ziet hoe gemakkelijk de rest dat vond...
Ik kan dat goed begrijpen (dat twee vrouwen daar niet in slagen :mrgreen: ).

En als mol zorg je toch dat je wel (na lange tijd) voorbij het eerste raadsel geraakt. Eén van die twee is zeker niet de mol, dus die kan je dan extra verdacht maken.

Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat (het logisch zou zijn dat) de mol in een van de 2.500 kisten lag. 😉

Klaartje27 mar 2018, 11:27

2245  Uma
Er werd hierboven al geopperd dat er een aantal elementen noodzakelijk waren om goede televisie te krijgen en dat de Mol daarvoor in een positie zou moeten zitten om daarvoor te kunnen zorgen.

Ik heb toch een aantal vragen in dat verband:

1) waren de schoppen/spades echt nodig om de aarde en het steengruis dat op de kisten lag te verwijderen? Kon dat niet even goed met de hand (en voeten) gedaan worden? Was dus de code 468 (die Steve had) wel noodzakelijk? Er waren toch genoeg stoere mannen (Lloyd, Jeffrey, Bahador, Pieter) beschikbaar om die graven te openen zonder hulpmiddelen; Het was nu ook niet zo dat ze daar 1m80 onder de grond begraven lagen he.

2) als het vinden van het telefoonnummer noodzakelijk was, dan hadden ze dat altijd kunnen vinden, mits bereid te zijn geld te laten liggen. Zelfs als ze nog geen cent verdiend zouden hebben, konden ze nog altijd voor 2500 euro gaan.

3) konden ze zelfs zonder telefonisch contact met Joke niet weten dat ze de laatste twee personen moesten bevrijden uit hun graf? Ze hadden toch ook gewoon de laatste twee graven kunnen openen, zonder schop of spades (zie hierboven) en dan zouden ze ook zonder telefoon met de kaart die ze vonden in de lege graven, de locatie van de laatste twee graven hebben kunnen vinden, toch?

Voor mij waren de spades, de code 468 en zelfs de telefoon niet eens noodzakelijk om de proef te laten lukken en zogenaamde "goede tv" te krijgen. Een beetje doortastendheid en handen uit de mouwen steken volstond.

Frolva27 mar 2018, 12:00

2204
Klaartje schreef:waren de schoppen/spades echt nodig om de aarde en het steengruis dat op de kisten lag te verwijderen? Kon dat niet even goed met de hand (en voeten) gedaan worden?
De spades waren inderdaad niet 'nodig'.

Maar volgens de spelregels (die niet altijd even duidelijk zijn voor de kijkers, dat was vorig jaar niet anders) moesten Joke en Steve worden opgegraven door de anderen.

jos.jansen27 mar 2018, 12:22

328  Uma
Klaartje schreef:3) konden ze zelfs zonder telefonisch contact met Joke niet weten dat ze de laatste twee personen moesten bevrijden uit hun graf? Ze hadden toch ook gewoon de laatste twee graven kunnen openen, zonder schop of spades (zie hierboven) en dan zouden ze ook zonder telefoon met de kaart die ze vonden in de lege graven, de locatie van de laatste twee graven hebben kunnen vinden, toch?
zodra Kelly en Lloyd uit hun graf zijn zegt GDC dat ze de laatste 2 moeten bevrijden

Moleskine27 mar 2018, 13:17

88
gilles.claeys schreef:Wat vertelden ze nu weer over Lot toen dit gevonden werd in de Bijbel? In Genesis 19:26 verandert de vrouw van Lot in een zoutpilaar, misschien volgt er nog ergens een verwijzing naar zout? Of naar de uitdrukking 'er als een zoutpilaar bijstaan'?
In die songtekst waarmee de reeks begint, staat er letterlijk een zin die zegt dat tequila beter smaakt met zout.
Maar ik zie er nog niet direct een tip in. 🙂

sara.pantoja27 mar 2018, 14:49

100
Om de eerste code op te lossen moesten de kandidaten 'pluim' ingeven als code in het letterslot.
Op een gegeven moment brengen ze het letterslot heel duidelijk in beeld (mss toevallig, maar met foto van Katrien).
Kunnen we iets met de combinaties die ze ons laten zien op dat moment ?

Afbeelding

chicawah.janssen27 mar 2018, 15:02

8153
jos.jansen schreef:zodra Kelly en Lloyd uit hun graf zijn zegt GDC dat ze de laatste 2 moeten bevrijden
Ik zou het nog eens opnieuw moeten bekijken, maar zegt hij daar niet ook bij dat ze daarvoor de hulp van de anderen nodig (zullen) hebben?

brecht.denys27 mar 2018, 15:26

24
Ik had graag de rouwtekstjes eens beter bekeken, maar ze komen niet bij iedereen in beeld. Bij 7 kandidaten is het duidelijk dat hun naam en vriend of vriendin er in voorkomen, dus dacht ik dat er misschien bij 1 iemand het woordje vriend(in) niet zou voorkomen, maar het tekstje van Channy, Katrien en Baha lijken mij niet zo duidelijk te lezen in de kist van Pieter, Pascale en Jeffrey.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34