Ik wou het hier nog niet posten omdat ik daardoor al van voor de start van de uitzendingen het gevoel heb dat de laatste overblijvers bekend gemaakt zijn in de trailer, maar aangezien we nu stilaan halfweg zijn, wil ik het toch doen. Bovendien vind ik het vreemd dat mijn vermoedelijke mol (Steve) deze aflevering wel erg verdacht is gemaakt, wat vaak een omen is voor de afvaller in de volgende aflevering.
Welaan dus: ik zit al van voor de start van de uitzendingen op Steve als mol en wel door één van de eerste aankondigingstrailers...
In de trailer 'Heb je mij gemist' zegt de voice-over letterlijk: "Kijk goed naar deze gezichten, want één van hen is de mol". We zien de gezichten van de 10 kandidaten. Die zijn allemaal gescrambeld ter hoogte van de ogen, behalve bij 4: Joke, Bahador, Pieter en Steve.
Bij Steve is er wel een kleine scramble ter hoogte van zijn oor. Bizar vond ik dat, omdat het als enige afweek van de rest. En ik heb even opgezocht of er iets speciaals is met het gehoor van mollen. Blijkt dat die over een gevoelig gehoor beschikken... Het feit dat de vier kandidaten waarvan de ogen niet gescrambeld zijn er nog steeds inzitten (4/7!), doet me vermoeden dat dit dus een duidelijke hint was van de makers.
Maar stiekem hoop ik verkeerd te zijn, want het is wel veel minder fun nu.