LodeD schreef:lees eens allemaal die conversatie opnieuw die hierboven uitgeschreven staat?Steve is al vanaf het begin mijn hoofdverdachte. Door het feit dat hij het op 1 na laagste bedrag toebedeeld krijgt, kan je veronderstellen dat Jeffrey en Baha niet veel vertrouwen hebben in hem. Steve soupeert al zijn centjes op en (ik moet het opnieuw bekijken) zegt hij niet tegen Gilles dat hij nee geantwoord heeft? Een nee impliceert dat hij Joke, Lloyd, Pieter of Baha verdenkt en dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Ik denk dus dat hij loog toen hij zei dat hij nee geantwoord heeft.
volgens mij moest de mol eigenlijk niet zo veel doen om geld te doen verdwijnen hier. Het is heel vlug duidelijk dat men niet "als groep" redeneert, maar allemaal "voor zichzelf", bijgevolg was deze opdracht meteen gedoemd om de groep geld te kosten, en kon de mol zich op de achtergrond houden. Wie houdt zich tijdens de hele conversatie opvallend op de achtergrond ==> STEVE ! Hij moest alleen even zeggen dat hij zijn antwoord op de eliminiatievraag niet wil prijsgeven, om zo de groep verder verdeeld te houden. En daarna gaat hij nog eens 1000€ pakken door pasvragen te kopen.
Als hij de mol is ==> opdracht dubbel en dik geslaagd lijkt me.... 1000 uit de pot en geen 3000 verdiend = dit kost de groep 4000€
Anderzijds overdreef hij het fietsen enorm. Daar kan ik maar 1 reden voor bedenken: hij weet dat Katrien hem verdenkt en hoopt haar aan te twijfelen te brengen door te overdrijven. Al denk ik niet dat Katrien daar intrapt.