Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

james.waker11 apr 2018, 17:57

417
arthur.vanobost schreef:De vlag kan inderdaad een tip zijn, maar dan eerder een tip om de mol te vinden ipv de afvaller. Waarom zou de kijker een tip nodig hebben om de afvaller te vinden als we 2 minuten later de afvaller te zien krijgen?
omdat GIlles zegt dat hij de mol op de hoogte gebracht heeft van de naam vd aflvaller... er moet dus op dat moment een commucatie geweest zijn ts Gilles en de mol over de afvaller.... mogelijks dus met de P(apa) vlag, in dit geval duidt de P(iter) op de afvaller

rolhad11 apr 2018, 17:58

434
james.waker schreef:omdat GIlles zegt dat hij de mol op de hoogte gebracht heeft van de naam vd aflvaller... er moet dus op dat moment een commucatie geweest zijn ts Gilles en de mol over de afvaller.... mogelijks dus met de P(apa) vlag, in dit geval duidt de P(iter) op de afvaller
Hij zegt zelfs:
"Ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is."

james.waker11 apr 2018, 17:59

417
djennix schreef: Dat denk ik dus ook. Maar ... ik geloof wel dat de blue peter vlag een tip naar de kijkers kan zijn om aan te geven dat Pieter de initiele afvaller zou zijn. Of de mol even ter plekke moet uitvogelen wat GDC daar allemaal uitkraamt, dat betwijfel ik ten zeerste.
dat was uiteraard afgesproken op voorhand, voor elke kandidaat een vlag wellicht... bestaat er een vlaggenalfabet? ik zou het niet weten...

djennix11 apr 2018, 18:02

51
james.waker schreef:...en dat heeft toch wel consequenties , niet alleen voor Pieter, ook voor Bahador
Kan je even verduidelijken wat je hiermee bedoelt?

arthur.vanobost11 apr 2018, 18:15

29
djennix schreef:Kan je even verduidelijken wat je hiermee bedoelt?
Ze bedoelen dat ze het veel te ver zoeken 😂

james.waker11 apr 2018, 18:18

417
djennix schreef:Kan je even verduidelijken wat je hiermee bedoelt?
Pieter zijn mol was Bahador.... als Pieter de afvaller is dan is Bahador de mol NIET

Klaartje11 apr 2018, 18:23

2245  Uma
Indrukwekkende theorie over die vlag.

Het gaat hier dus om een blauwe vlag met een wit vierkant in het midden.

Ik heb toch verschillende problemen hiermee.

Ten eerste de voorkant van die desk waar GDC achter staat lijkt alleen maar vaag op die vlag. Het is niet dezelfde kleur en het vierkant in het midden is niet wit en is geen vierkant. Volgens mij is het eerder gewoon toeval dat het design van die desk een beetje lijkt op een vlag.

Ten tweede: als GDC zijn uitleg aan het doen is en zogezegd daardoor de mol op de hoogte brengt van wie de afvaller is, staan al die koffertjes nog voor die desk en is de zogenaamde vlag slechts voor de helft zichtbaar. Het volledige beeld wordt pas zichtbaar als alle koffertjes zijn uitgedeeld.

Ten derde: als dat de manier was waarop de mol in kennis gesteld zou moeten worden van de afvaller, dan vraag ik me af of ze het design van heel die desk hadden veranderd. Die desk lijkt me zelfs gewoon te passen bij de rest van de inrichting van die luchthavenhal qua kleur en design.

Ten vierde: stel dat de bedenker van deze theorie (Beagle) één van de kandidaten was, dan zou die ook die Petervlag herkennen in de vorm van die desk. Wat als één van de kandidaten ook over die kennis beschikte? Maar dat is twijfelachtig, want alles wordt neergesabeld door mijn vijfde punt, nl.

Ten vijfde: indien het waar is van die vlag en het is op die manier dat GDC de mol heeft ingelicht wie de afvaller is, dan is de Mol met bijna 100 procent zekerheid gekend, want dan is Pascale, de marine-officier, de Mol. Katrien blijkt ook wel over een vaarbrevet te beschikken, maar kent daarom niet de betekenis van al die scheepvaartvlaggen.

Ten zesde: ik vind dit allemaal veel te vergezocht.

Men zal met betere argumenten moeten komen om mij te overtuigen. Want nu kunnen we eigenlijk naar huis: de mol is Pascale, want zij is bijna zeker de enige die de betekenis van zo'n scheepvaartvlag kent. Tenzij er onder de kandidaten nog mensen als Beagle zitten.

Mocht straks aan het einde van de reeks blijken dat het werkelijk zo gegaan is en dat dit werkelijk de manier was waarop de mol de afvaller kon identificeren... Het zou hallucinant zijn. 😲

james.waker11 apr 2018, 18:27

417
Klaartje schreef:Ten vijfde: indien het waar is van die vlag en het is op die manier dat GDC de mol heeft ingelicht wie de afvaller is, dan is de Mol met bijna 100 procent zekerheid gekend, want dan is Pascale, de marine-officier, de Mol. Katrien blijkt ook wel over een vaarbrevet te beschikken, maar kent daarom niet de betekenis van al die scheepvaartvlaggen.
da's niet zeker, ze kunnen een andere kandidaat ook het vlaggenalfabet geleerd hebben :mrgreen: gebaren, woorden of codes, het is allemaal een vorm van communicatie

of Pascalle als niet-mol de link zou gelegd hebben met de Papavlag en Pieter = afvaller ? ik denk het niet....

Klaartje11 apr 2018, 18:32

2245  Uma
james.waker schreef:da's niet zeker, ze kunnen een andere kandidaat ook het vlaggenalfabet geleerd hebben :mrgreen: gebaren, woorden of codes, het is allemaal een vorm van communicatie

of Pascalle als niet-mol de link zou gelegd hebben met de Papavlag en Pieter = afvaller ? ik denk het niet....
Voilà, daarmee haalt u de fundamenten van heel deze theorie onderuit. :mrgreen:

james.waker11 apr 2018, 18:37

417
Klaartje schreef:Voilà, daarmee haalt u de fundamenten van heel deze theorie onderuit. :mrgreen:
deze opmerking snap ik niet

Gilles spreekt met de mol vooraf af dat ze de afvaller gaan communiceren via het vlaggenalfabet, wie de mol is weten we niet, maar een vlaggenalfabet is snel geleerd (zie boven)

Pascalle en mogelijks Katrien kennen het vlaggenalfabet.... maar de kans dat ze de manier van communiceren achterhalen lijkt me heel gering. 't is natuurlijk mogelijk dat één van hen de mol is.... het feit dat ze communiceren met vlaggen uit de scheepvaart maakt Pascalle inderdaad wel extra verdacht
Laatst gewijzigd door james.waker op 11 apr 2018, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

arthur.vanobost11 apr 2018, 18:38

29
james.waker schreef:ter aanvulling :

[ external image ]
Die vlaggen zijn allemaal goed en wel, maar veel te ver gezocht. + wie zegt er dat de pasvragen de uitkomst hebben beïnvloed? Als Jeffrey in een tunnel zat dan was het misschien onmogelijk om de uitkomst te veranderen adhv de pasvragen...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14