Klaartje schreef:Ik vind het raar dat Pascale die stinklucht heel stoicijns lijkt te ondergaan, alsof ze gewend is aan stank. Maar als mol krijgt ze natuurlijk zuivere lucht in te ademen.Daar zeg je het: "jij zou het zo doen".
Maar als ze de mol is, heeft ze in de voorbereiding geoefend op deze proef en hebben ze haar ook de geur van de echte stinkbom laten ruiken. Als Mol zou ik dan eerder net doen alsof ik iets vreselijk onwelriekends rook en dat ik moeite heb om niet gaan te kokhalzen (ook al ruik je in werkelijkheid een rozengeurtje) in plaats van te laten uitschijnen dat die stank je niks kan schelen. Zo stoicijns dit ondergaan alsof je rozengeur zit in te ademen is in mijn ogen niet de beste taktiek als mol. Een beetje acteren ipv volledig Zen voor je uit zitten staren, dat zou ik doen.
Ik denk dat ik het ook stoicijns zou ondergaan. Uiteindelijk is een stinkbom maar een tijdelijk probleem.
Mensen die niet tegen pepers kunnen hebben een ander probleem: het verbrande gevoel in je mond blijft lang nazinderen (niet slechts 1 of 2 minuutjes).
Over die pepers trouwens: de jalapeno die ze voorgeschoteld krijgen is absoluut niet een van de pikantste. De echt pikantste zijn trouwens niet zomaar te eten tenzij je echt een pepervreter bent en zelfs dan kan je echte verschijnselen van brandwonden vertonen.
Zelf ben ik opgegroeid met hete (echt hete) pepers (Scotch Bonnet) en kan gerust een paar jalapenos zo opeten.
BTW water of melk drinken als het te heet wordt, is echt geen goed idee: het verspreidt de actieve stof in je mond waardoor je amper een paar seconden een verkoelend effect krijgt. Het beste is gewoon droog brood kauwen en dan uitspuwen.