Eventjes snel de volledige discussie van de kandidaten per ronde
Ronde 1
Dus om de 5 minuten moeten we iemand hebben eigenlijk (C)
Ik had groen (B) Ik had ook groen (D) Ik had groen (C) Ik had groen (A) Ik had ook groen (S) Ik had ook groen (J)
Om heel eerlijk te zijn ik had wel iets bij u gezien Salim (B)
Ja, dan mag je mijn pijl neerleggen. Ik heb er geen enkel probleem mee (S)
Ik denk dat ik een reactie heb gezien bij Dorien (J)
Je mag mijn pijl ook neerleggen (D)
Die van mij ook. Dat maakt mij niet uit (B)
Ik vond wel Salim, dat je heel snel terug op je plaats zat. Dat is het enige (A)
Als je groen krijgt, is het snel gedaan (S)
Ik ga gokken op jou (C) Bij mij? (D)
Oké Stem (J) Djeezus (?) Dorien dan. Ik weet het niet (B)
Is dat goed (B) Is goed (D)
Iedereen akkoord (J) Dat is goed (C) Voor mij is dat goed (A)
Proficiat, je gaat door. Of misschien niet (C)
Ronde 2
Hoe kunnen we voorkomen. Dat we de volgende keer een groene pijl afschieten (C)
Daarstraks zeiden we Salim. Ik weet niet of dat nog geldt? (B)
Van mij mag je hem afschieten, maar dan ga je allemaal heel teleurgesteld zijn als je de kleur gaat zien. Dat meen ik oprecht (S)
Dan zijn we nog een pijl kwijt (C) Er liegt iemand, mannen. Daarover moeten we ook niet rond de pot draaien. (S) En goed aan het liegen (A)
Voila (S) En Jolien als we jouw pijl omduwen (C)? Dan ga je ook groen hebben (J). En jij Christian (J). Bij mij ook groen (C). Zullen we dat eens testen? (B) Ik zou dat echt niet doen (C). Ik vind je nerveuzer dan anders. Ik heb je nog nooit nerveus gezien in heel het spel (J). Ik juist niet (D). Ik wel eigenlijk (B). Ja? Oei (D). Ik heb echt geen goesting om nog eens vijf vragen in te vullen (C).
Anders zeggen we om de beurt een naam, mannen. En dan is het eerlijk (S). Ja om de beurt een naam (J)
Salim (B) Jolien (D) Salim (C) Ik pak ook Salim (A) Jolien (S) Salim (J). Dan mag je mijn pijl omverduwen (S)
Ronde 3
Who's next (B). En die rode heeft veel meer informatie (C). Andere knikken. Want die weet dat hij fout zat (C). Iedereen weer een naam zeggen (B). Ja (iedereen)
Jolien, begin eens (C). Ja, Christian, sorry (J). Euh, ik vind iedereen verdacht hier, om eerlijk te zijn. Dat is het ding (S). Je moet wel kiezen (J) Salim (C) Ik kies ook Jolien (S)
Kies je mij? Oké. (J) Ik ga ook voor Jolien, sorry (A). Jolien, sorry (C) Dan maakt het niet meer uit (D) Kijk, ik wil gerust mijn hand tonen. Oké ik tril wel een beetje. Maar echt niet serieus aan het trillen (J). Mag ik vragen waarom je aan mij denkt? Wat heb je gezien van reactie? Wat heb je gezien in het gesprek waardoor je denkt: Jolien denkt dat ze naar huis gaat (J).
Ik weet het niet. Ik vind dat je mij opeens uit het niets viseert (C) Ik vind dat je heel nerveus overkomt (J) Dus ik vraag aan je: vind je dat ik heel nerveus overkom? (J) Ik vind dat het heel gemakkelijk is om iemand , als je in het nauw zit, wat bij jou zo is, aan te duiden. Dat vind ik verdacht (C). Ik denk niet dat ik dat gedaan heb (J) Ik vind mijn eigen niet nerveuzer dan normaal en ik heb groen gekregen. Ik zou het gewoon stom vinden om daar een pijl voor af te geven en vijf vragen in te vullen (C) Ja, en ik hetzelfde (J) De manier waarop je nu met mij spreekt , is al anders dan normaal. Je bent veel aanvallender, veel ... Je voelt dat (C) Oké doe maar. Echt serieus, doe maar (J).
Buiten Jolien en ik. Bart of Alina komt niet meer ter sprake (C)? Ja, ik heb groen zoals al de rest (A). Zoals iedereen. Dan kan je nog eens een rondje doen (B) Ik ben van gedachte veranderd. Ik ga niet meer op jou stemmen (C) Oké. Op wie dan? (J) Ik denk Alina (C) Waar komt dat ineens vandaan (A)? Hoe kom je ineens bij Alina? (D) Ik weet het niet. Ik babbel met Jolien en ik verander. Dat kan toch (C). Ja (J). Ik babbel met jou, ik verander. Ik heb niet zoveel met jou gebabbeld of je niet veel gehoord Alina, en dan verander ik naar jou (C).
Ik ga ook switchen. Ik ga ook naar Alina. Ik switch ook, mannen. Ik ga naar Alina (S). Wat is dit ineens? (A) Dan smijten we Alina haar naam omver. Ik ga ook voor Alina dan (J). Dat is echt verspilling (A). (Bart smijt pijl van Alina snel om)
Opvallend vond ik dat Bart telkens het initiatief nam in de eerste 2 rondes (twee keer Salim naar voor schuiven).
Daarnaast vond ik het raar dat Christian de richting veranderde, waardoor Jolien als eerste moest stemmen. Verdenkt Christian haar van de mol te zijn. Mochten ze kiezen waar ze zaten? Lijkt mij anders al mol ideaal om vooraan of achteraan te zitten, kan je altijd volgen of de leiding nemen.
Als Jolien de mol is dan was dit precies een soort van spelletje dat ze speelde met Christian, hem wat onzeker maken, waardoor hij Alina koos. Je kan ook afleiden wie niet verdacht wordt door wie. Bart verdacht Salim niet. Jolien verdenkt Dorien niet. Of anders gezegd, de mol schuift iemand naar voor die niet verdacht wordt in de groep en wie een groene pijl heeft (Bart en Jolien doen dit hier).