schotte.jelle schreef:Ik lees hier verschillende theorieën en kan mij overal wel iets bij inbeelden, MAAR:Alina en Bart spelen hier een Cathy-Gilles-spelletje, gewoon minder expliciet dan in dat eerste seizoen. Alina wantrouwt Bart, Bart wantrouwt Alina, en in deze fase wil dat zeggen dat of Bart of Alina de mol is, en dat de andere dat weet. Alina moet Bart wel wantrouwen, dus kiest ze de koffer waarover Bart zogezegd als mol gelogen zou hebben. Als hij dan gelogen zou hebben, zou zij -als kandidaat- de mol sloot gezet hebben.
Wie kan mij een logische / aanvaardbare / begrijpelijk reden geven waarom Alina die blauwe koffer neemt, vanuit het oogpunt van een kandidaat... Ook al is het in the heat of the moment, haar uitleg raakt toch kant noch wal...
schotte.jelle schreef:waarom een steek laten vallen?? In haar uitleg bedoel je dan wss... Dat ze geld neemt lijkt mij logisch, aangezien Jolien na haar als enige een vrijstelling zal pakken.In haar uitleg bedoel ik inderdaad, die klopt echt niet met hoe een kandidaat zou redeneren.
Ze had idd de andere geldkoffer moeten nemen, maar kon ze daaraan een uitleg geven...? Maw, kon ze een andere geldkoffer nemen zonder "zogezegd" te "gokken"
Vermoljoen schreef:Dit was een geweldig psychologisch spelletje! Spijtig dat de kans groot is dat hierdoor Christian is afgevallen, want anders was dat - als ze de waarheid sprak - Jolien.Vandaar ook haar reactie tegen Christian: "waarom heb je de rode koffer genomen?"
sdz1992 schreef:Het feit dat iedereen daar ook meteen Jolien gelooft, toont ook aan dat niemand haar verdenkt.En zeker omdat ze haar als laatste laten gaan om een koffer te halen.