Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

jos.jansen03 apr 2018, 01:21

328  Uma
volgens mij was de "beste" manier om deze proef aan te pakken.

Auto gaat (zonder geweer) zo snel mogelijk munten verzamelen.
Paarden (met 2 geweren) jagen op Joke.
Helicopter (1 geweer) bied steun vanuit de lucht en verdedigt nadien de vaas.
Frolva schreef:Iemand die begrijpt waarom Joke en Channy 10 minuten hebben gewacht alvorens met de helikopter te vertrekken?
Ik weet dat hun vliegtijd beperkt was tot 20 minuten, maar zie geen voordeel in het wachten. 😉
Door later te vertrekken zijn je pionnen ook al iets meer op het veld waardoor de kans groter is dat 1 van de 2 dicht genoeg is om haar op de grond te achtervolgen nadat ze gespot is. (ik denk ook dat de grond vlak bij take-off meer bomen had dus Joke verder laten lopen zorgt ervoor dat er meer open terrein en minder verstopplaats is.
chicawah schreef: Ze had op het ogenblik van de confrontatie met de truckers 7 pasvragen: 4 van haar eerste stempelbeurt (5 - 1 want ze was er 1 verloren) + 3 die ze al gestempeld had op het ogenblik dat de truckers bij haar aankwamen.
Ze had dus ook kunnen voorstellen om haar de 2 resterende jetons nog te laten stempelen, zodat ze er in totaal 9 had: 2 voor elk van de truckers en 3 voor haar. Misschien had ze met dit voorstel meer kans gemaakt.
Er liggen denk ik maar 4 schijven per locatie en dit was haar 2e dorp (4+4). Als ze meer pasvragen wou uitdelen moesten ze naar andere dorpen rijden.
chicawah schreef: Maar hoe moesten ze volgens de spelregels dan tewerk gaan bij de kruik? Mogen ze 1 voor 1 hun pasvragen in de kruik gooien?
Of kon Joke rennen om als eerste haar pasvragen te droppen en was het meteen daarna afgelopen waardoor de anderen niets hadden?
Weer iets dat zij wel wisten maar ons niet duidelijk uitgelegd is.
Joke moest waarschijnlijk alle pasmunten in de kruik gooien, ze kon deze dan achteraf verdelen zoals beloofd (natuurlijk had ze wrs ook kunnen beloven ze te delen en dit dan niet doen, vanaf dan zou ze wel helemaal alleen staan in de groep)
chicawah schreef: Waarom bracht Katrien de ruiters op de hoogte van de deal die Joke voorstelde? Omdat ze gewoon een heel eerlijk mens is? Of omdat ze nog wat extra discussie in de groep wilde?
Waarom volgde Lloyd, die naar eigen zeggen de leiding kan nemen als het nodig is, blindelings het commando van Jeffrey?
Katrien antwoord waarschijnlijk omdat ze de andere groep niet kan blijven negeren terwijl ze hen oproepen.
Ik vermoed dat Jeffrey en/of Lloyd liever niet laten weten dat ze een deal sluiten vandaar dat ze Joke "doodschieten".
chicawah schreef: En waar in godsnaam was het 3de geweer? Er waren er toch 3, of heb ik dat verkeerd voor? Zou er geen geweer zijn in elke groep? Hoe komt het dan dat er geen geweer is in de helikopter waarmee ze Joke, eens ze gespot was, meteen hadden kunnen afknallen zodat de andere groepen al het overige geld konden binnenrijven? Pascale stippelde eerst een perfect plan uit, maar "vergat" zij in de helikopter dat ze een geweer ter beschikking had?
Elke groep had waarschijnlijk zijn eigen geweer, maar die geweren zijn niet echt accuraat. Zeker niet vanop de afstand vanaf de helicopter (en dat is dan nog zonder de luchtverplaatsing van de rotorbladen mee te rekenen).
Vergeet ook niet dat het spel afgelopen was zodra Joke dood was. En ze enkel geld kregen als er al iets in de kruik zat op dat moment.

ex-molinator03 apr 2018, 10:54

3483  Uma
Ik vind de titel van deze opdracht niet 100% geslaagd. Rabid wordt hier omschreven als (honds)dol maar de hoofdbetekenis is eigenlijk ziedend, woest, furieus, en dit slaat op haar reactie tegen Lloyd. Anderzijds betekend rabid ook fanatiek (in het NL ook rabiaat) en dit past ook wel bij het beeld dat we krijgen van Joke.
Echter het geheel "Rabid Joke" heeft geen kleur vind ik en klinkt te geforceerd, te gemaakt.
Zelf zou ik "Running Joke" als titel gekozen hebben: waarbij uiteraard het begrip "running joke" meteen tot nadenken stemt: ze heeft weinig geld in het laadje gebracht tot nog toe niettegenstaande grote inspanningen; maar ook : "running" verwijst naar haar lopen en running is ook toepasselijk in de context van vluchtend.

chicawah.janssen03 apr 2018, 11:43

8153
Ik heb de aflevering nog maar 1x bekeken en ging ervan uit dat Pascale een goed strategisch plan uitgedokterd had, zijnde:
- de paarden gaan voor het geld, langs deze weg
- de pick-up rijdt naar de haciënda, langs een andere weg
- de heli vertrekt over 10 minuten
- elk vervoersmiddel een geweer
Ben ik juist?

Maar wás het plan van Pascale wel een goed plan?
In ieder geval was er al meteen discussie tussen de ruiters en de truckers over het bezit van het stamperke.
Als elk vervoersmiddel een geweer bij had, waar was dan het geweer in de heli? Channy was zodanig enthousiast aan het roepen dat Pascale misschien daardoor kon "vergeten" dat ze een geweer ter beschikking had? Waarom deden ze de heli niet lager vliegen?

billie.holiday03 apr 2018, 12:03

462  Bert
Was het niet Baha die er op aandrong om met de paarden geld op te halen. Ik denk dat Pascale de truck het geld ging laten ophalen. Ze hadden beter met hun paarden in galop naar de haciënda gereden en daar Joke opgewacht met hun geweren.
De beste stuurlui staan aan wal. 😃

Kobe03 apr 2018, 12:17

429
chicawah schreef:Ik heb de aflevering nog maar 1x bekeken en ging ervan uit dat Pascale een goed strategisch plan uitgedokterd had, zijnde:
- de paarden gaan voor het geld, langs deze weg
- de pick-up rijdt naar de haciënda, langs een andere weg
- de heli vertrekt over 10 minuten
- elk vervoersmiddel een geweer
Ben ik juist?

Maar wás het plan van Pascale wel een goed plan?
In ieder geval was er al meteen discussie tussen de ruiters en de truckers over het bezit van het stamperke.
Als elk vervoersmiddel een geweer bij had, waar was dan het geweer in de heli? Channy was zodanig enthousiast aan het roepen dat Pascale misschien daardoor kon "vergeten" dat ze een geweer ter beschikking had? Waarom deden ze de heli niet lager vliegen?
Inderdaad! Door haar achtergrond waren de andere kandidaten direct akkoord, maar op zich toch niet hét ideale plan hoor! Ze hadden beter inderdaad het stamperke al vanaf het begin aan de truck gegeven met als opdracht zo snel mogelijk voor Joke geld te verdienen en haar dan op te wachten voor de hacienda. De paarden konden dan Joke achtervolgen en onder schot houden bij vondst, wachtend tot de truck al het geld verzameld had. De helikopter had de regelende functie om beide groepen qua locatie te helpen en Joke dus te lokaliseren. Zoals Baha voorstelde, eigenlijk had de truck beter dat stamperke gehad, nu was Joke te snel gevonden tov van het geld, wat zorgde voor het "schietincident".
Pascale zelf weinig schuldig, zat daar onschuldig in haar helikopter zich volledig te smijten voor een plan dat eigenlijk al van op voorhand mislukt was!

Trouwens, is het toeval dat Channy afviel? Misschien was voor haar Pascale het minst verdacht door haar "indrukwekkende" plan en engagement in de helikopter.

chicawah.janssen03 apr 2018, 12:25

8153
Kobe schreef:Trouwens, is het toeval dat Channy afviel? Misschien was voor haar Pascale het minst verdacht door haar "indrukwekkende" plan ...
Diegenen die eruit kwamen als meest verdacht waren de ruiters die zooooooo traag waren omdat ze niet wilden galopperen en het stamperke maar niet opgewarmd kregen en de truckers die in discussie gingen met Joke en met elkaar en Joke zonder even na te denken afknalden. En zo kon Pascale zich netjes op de achtergrond houden.

Dontor03 apr 2018, 12:29

64
Ik vind dat Lloyd weinig heeft moeten reageren en de pap in de mond kreeg om cruciale acties te kunnen doen zonder zelf de verantwoordelijkheid te hebben/krijgen:

Jeffrey vraagt meermaals " 't is toch naar rechts hé" --> er komt totaal geen reactie van Lloyd die de kaart heeft. Achteraf geeft 'ie alsnog de kaart en reageert totaal niet als Jeffrey denkt dat ze verkeerd rijden. Terwijl ze prefect op koers zaten.

Lloyd hoort dat Katrien doorgeeft aan de anderen dat ze Joke hebben --> Lloyd reageert niet, enkel als Jeffrey reactie geeft sprint hij mee op die kar.

Jeffrey zegt "Schieten" --> Lloyd schiet zonder enige reactie (hij beeïndigde het spel zonder enig verweer)

Eigenlijk hoefde Lloyd enkel maar te doen wat de anderen "foutief" aanreikten om de boel te verknallen.

Klaartje03 apr 2018, 12:58

2245  Uma
Ik ben hier weer met een "praktisch probleem" ivm deze opdracht, waar je dit keer misschien wel iets vreemds of verdachts achter zou kunnen zoeken.

Als GDC de proef uitlegt aan de groep jagers, zie je die WANTED-affiche aan een bord hangen, doorboord met een mes.

Die affiche hebben ze dus de avond tevoren nog snel moeten maken, want ze wisten pas na de abseilopdracht wie de vogelvrij verklaarde kandidaat zou zijn. Dat is dus nachtwerk geweest voor de crew.

Of misschien toch niet? Hadden ze reeds op voorhand voor elk van de tien kandidaten een dergelijke affiche voorbereid? Of waren de makers toch zeker dat Joke het snelst zou afdalen (omdat ze van tevoren goed geoefend had?)?

En wat zou dan daar op hebben gestaan als het niet "Rabid Joke", maar iemand anders was geweest die "wanted, dead or alive" was?

Saint Pieter
Charming Channy
Blond Lloyd
Killing Kelly
Jolly Jeffrey
Silver Steve
Beasty Baha
Classy Katrien
Pleasant Pascale

?

chicawah.janssen03 apr 2018, 13:29

8153
Klaartje schreef:Ik ben hier weer met een "praktisch probleem" ivm deze opdracht, waar je dit keer misschien wel iets vreemds of verdachts achter zou kunnen zoeken.

Als GDC de proef uitlegt aan de groep jagers, zie je die WANTED-affiche aan een bord hangen, doorboord met een mes.

Die affiche hebben ze dus de avond tevoren nog snel moeten maken, want ze wisten pas na de abseilopdracht wie de vogelvrij verklaarde kandidaat zou zijn. Dat is dus nachtwerk geweest voor de crew.

Of misschien toch niet? Hadden ze reeds op voorhand voor elk van de tien kandidaten een dergelijke affiche voorbereid? Of waren de makers toch zeker dat Joke het snelst zou afdalen (omdat ze van tevoren goed geoefend had?)?

En wat zou dan daar op hebben gestaan als het niet "Rabid Joke", maar iemand anders was geweest die "wanted, dead or alive" was?

Saint Pieter
Charming Channy
Blond Lloyd
Killing Kelly
Jolly Jeffrey
Silver Steve
Beasty Baha
Classy Katrien
Pleasant Pascale

?
Wees er maar van overtuigd dat ze voor elke kandidaat een affiche hadden!
Aangezien Rabid Joke geen alliteratie is, zullen ze wel voor iedereen Rabid voorzien hebben. Ik had "F*cking Pieter", "Deadly Steve", "Lloyd the Kid", "Bandit Baha" ... gekozen. :mrgreen:

Taupe07703 apr 2018, 13:47

767  Yens
Ik blijf me vragen stellen of we alles zien hierover ...
De eliminatie is gebeurd. Je mag de enveloppe openen en lezen... wat doe je dan??
De week erna zien we die tekst en als ik die lees dan heb ik mijn twijfels, wellicht zit in in een tunnel ... maar tenzij er op voorhand meegedeeld was wat wel en niet mocht dan begrijp ik het niet tenzij de lezer de mol is.

Klaartje03 apr 2018, 13:59

2245  Uma
Taupe077 schreef:Ik blijf me vragen stellen of we alles zien hierover ...
De eliminatie is gebeurd. Je mag de enveloppe openen en lezen... wat doe je dan??
De week erna zien we die tekst en als ik die lees dan heb ik mijn twijfels, wellicht zit in in een tunnel ... maar tenzij er op voorhand meegedeeld was wat wel en niet mocht dan begrijp ik het niet tenzij de lezer de mol is.
Die indruk krijg je wel, inderdaad.

Zou Joke echt in dat tentje overnacht hebben of is dat maar voor de show? Wanneer hebben ze haar de proef uitgelegd? Hoeveel tijd heeft ze gehad om een taktiek te bepalen? Kwam die taktiek uit haar eigen koker?

Ik vind het ook eigenaardig dat Joke tijdens haar tocht precies 'real time' commentaar geeft en uitspreekt wat ze denkt en wat haar plannen zijn om de jagers "om te kopen" met pasvragen. "Elk een pasvraag, dat kunnen ze toch niet weigeren." bvb. Lijkt me toch eerder iets dat je denkt zonder het ook luidop te zeggen. Als je het zo bekijkt, komt het allemaal iets te geacteerd over, dat is mijn indruk.

Taupe07703 apr 2018, 14:11

767  Yens
Klaartje schreef:Die indruk krijg je wel, inderdaad.

Zou Joke echt in dat tentje overnacht hebben of is dat maar voor de show? Wanneer hebben ze haar de proef uitgelegd? Hoeveel tijd heeft ze gehad om een taktiek te bepalen? Kwam die taktiek uit haar eigen koker?

Ik vind het ook eigenaardig dat Joke tijdens haar tocht precies 'real time' commentaar geeft en uitspreekt wat ze denkt en wat haar plannen zijn om de jagers "om te kopen" met pasvragen. "Elk een pasvraag, dat kunnen ze toch niet weigeren." bvb. Lijkt me toch eerder iets dat je denkt zonder het ook luidop te zeggen. Als je het zo bekijkt, komt het allemaal iets te geacteerd over, dat is mijn indruk.
Exact en dan een tekst voor de kijker waar duidelijk instaat het niet te lezen zodat anderen het niet weten ... mmm raar!
Anno 1990 was dit een ander verhaal geweest maar nu met de digitale TV kan je alles stoppen en in detail bekijken en moet het zo spannend mogelijk voor de kijker.
Ik hoop dat het nog een andere kant op gaat komende aflevering want anders is voor mij de mol gekend.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23