sherlock schreef:Ik heb net de eliminatie nog eens in detail bekeken en het is vreemd, maar een tip zie ik er voorlopig niet meteen in.Hmmm, kunnen ook gewoon reflecties zijn van lichtspots
Het is ongebruikelijk dat Gilles begint bij Axel maar dat dan plots Bas in beeld komt. Die kijkt ogenblikkelijk naar het scherm en in de reflectie van zijn bril lijkt het scherm overigens al helemaal opgelicht te zijn. Ik zie alvast niet het donkere scherm dat voorbehouden is voor het intikken van de naam. Bas kijkt dan meteen weer naar Gilles. De vraag is waarom dit er tussen zit als de volgende sequentie gewoon had kunnen worden afgespeeld zonder Bas ertussen.
Dan krijgen we een shot waarbij Axe te zien is met de lege stoelen op het scherm. Het enige shot van dat scherm vanuit die hoek. Wat opnieuw eigenaardig is.
Vervolgens een shot van Axel en dan zien we de naam "Axel" staan. Daartussen horen we wel de toetsaanslag van Gilles maar we zien de "l" niet verschijnen. Dan nog eens een shot van het scherm, Axel, groen scherm.
De montage is...
sherlock schreef:Overigens, opnieuw een hint in de schermen na de hint in seizoen 4 lijkt me heel erg gevaarlijk spel van de makers.Daar ben ik het zo ongelooflijk graag mee eens.
Jay-Lo schreef:Ik denk niet dat het er zomaar in zit. De groene vingerafdruk bij Gilles kwam toch ook maar heel even in beeld? Er ontbreekt een stoel, die van Bas. Die van Joeri en Axel blijven staan terwijl de naam van Axel wordt ingetikt. Is Bas de volgende afvaller dan? Of de twee lege stoelen wijzen naar de volgende afvaller, Axel, en verliezer Joeri. Ik ga daar nog eens naar kijken, later meer.Ik ben het ermee eens dat de 'stoelensequentie' vreemd is, maar ik volg de afleidingen die eruit worden gemaakt niet. Waarom zou er nu ineens (voor het eerst in het programma!) gehint worden naar 2 afvallers tegelijk? De enige keer dat er gehint werd naar een verliezend finalist, was in 2016 naar Hanne (correct me if I'm wrong); voor de rest is er nog nooit expliciet gehint naar afvallers, zeker niet naar afvallers van komende afleveringen. Dus áls (ik benadruk áls) dit een hint is, dan eerder naar de Mol (naar wie hints in principe zouden moeten verwijzen) dan naar eventuele komende afvallers m.i.
Paraceta schreef:Ik ben het ermee eens dat de 'stoelensequentie' vreemd is, maar ik volg de afleidingen die eruit worden gemaakt niet. Waarom zou er nu ineens (voor het eerst in het programma!) gehint worden naar 2 afvallers tegelijk? De enige keer dat er gehint werd naar een verliezend finalist, was in 2016 naar Hanne (correct me if I'm wrong); voor de rest is er nog nooit expliciet gehint naar afvallers, zeker niet naar afvallers van komende afleveringen. Dus áls (ik benadruk áls) dit een hint is, dan eerder naar de Mol (naar wie hints in principe zouden moeten verwijzen) dan naar eventuele komende afvallers m.i.Als je een beetje teruggaat lees je net hinten naar de Axel en Bas. Als het een hint is zal die inderdaad naar de mol moeten leiden.
Moldedju schreef:Als je een beetje teruggaat lees je net hinten naar de Axel en Bas. Als het een hint is zal die inderdaad naar de mol moeten leiden.Deze interpretaties kan ik inderdaad nog enigszins volgen; maar sommigen lijken erin te zien dat Joeri en Axel de volgende afvallers zijn, wat m.i. een vreemde redenering en hint zou zijn.
Samengevat:
Voor Axel: (interpretatie van Moldedju)
Je ziet een scherm waarop zijn naam wordt ingetikt en waarop de reflectie laat zien dat de stoelen leeg zijn en er dus geen andere kandidaten zijn. Axel is er nog wel (want zijn naam wordt ingetikt) maar de rest niet meer. De mol wordt namelijk nooit naar huis gestuurd (en deze woorden heeft Gilles zelf gebruikt in aflevering 2 bij de eliminatie).
Bijkomend element is dat Axel niet officieel afgeroepen wordt zoals bij een normale eliminatie. Dit ondersteunt het feit dat Axel er nog alleen zit en het dus geen zin heeft om zijn naam officieel af te roepen. Er is alleen nog zijn scherm om te tonen.
Voor Bas (interpretatie van thomas.e)
Bas kijkt (in een visioen) naar het scherm waarop "axe" (bijl) staat met 2 lege stoelen. Hij is de moordenaar (moldagboek) van de kandidaten die daar moesten zitten heeft zijn twee volgende slachtoffers dus vermoord. De twee kandidaten die nog een rood scherm gaan krijgen.
Paraceta schreef:Ik ben het ermee eens dat de 'stoelensequentie' vreemd is, maar ik volg de afleidingen die eruit worden gemaakt niet. Waarom zou er nu ineens (voor het eerst in het programma!) gehint worden naar 2 afvallers tegelijk? De enige keer dat er gehint werd naar een verliezend finalist, was in 2016 naar Hanne (correct me if I'm wrong); voor de rest is er nog nooit expliciet gehint naar afvallers, zeker niet naar afvallers van komende afleveringen. Dus áls (ik benadruk áls) dit een hint is, dan eerder naar de Mol (naar wie hints in principe zouden moeten verwijzen) dan naar eventuele komende afvallers m.i.Daarom ben ik nog eens gaan kijken en ik zie ook niet waar het dan naar eventuele afvallers zou leiden.