Gewoon om even een redenering proberen te bouwen voor Alina haar vreemde keuze, het volgende. (Al vind ik het zelf moeilijk te geloven en denk ik niet dat het zo effectief was.)
Start de denkpiste met:
Alina is kandidaat, Bart is de mol en zij verdenkt hem. Waarom neemt ze blauw?
Ze denkt dat Bart uiteindelijk liegt over zijn inhoud, en dat hij plots van strategie veranderd is omdat dat beter paste in zijn manipulatie. Ze denkt dus echt dat in blauw een vrijstelling zit en dat Bart die niet genomen heeft omdat hij niet wil dat er twee vrijstellingen genomen worden. Jolien als fanatieke kandidaat kent en neemt sowieso een koffer met vrijstelling, dus hij moest die gekende koffer nemen om verwarring te zaaien.
Ze gelooft dat Jolien de waarheid sprak over geld en sowieso met de info van de hint ook 100% weet waar de vrijstelling zit. Namelijk in geel, waar Bart dus mee weg is.
Aangezien ze denkt dat Bart zo wil vermijden dat er twee vrijstellingen zijn, omdat zijn eigen koffer ook een vrijstelling had en enkel hij dat weet, neemt ze zijn koffer en offert zichzelf op. Want Christian en Jolien krijgen ze pasvragen...
Allemaal heel ver gezocht en er zit denk ik toch een redeneringsfoutje in, maar kandidaten zijn ook niet perfect natuurlijk.