Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Frolva03 apr 2018, 14:44

2204
Twee bedenkingen:

1. Voor mij is het niet uitgesloten dat de kandidaten (die alleen zijn) worden aangemoedigd om commentaar te geven bij wat ze denken. Dat zorgt voor boeiende(re) TV.

2. Vergeet niet dat Joke niet alleen rond liep, maar dat er ook een cameraman in de buurt was (sommige beelden zijn van de camera op haar helm, andere duidelijk gefilmd door iemand anders). Misschien praatte Joke tegen zichzelf, misschien niet.

Klaartje03 apr 2018, 15:24

2245  Uma
Frolva schreef:Twee bedenkingen:

1. Voor mij is het niet uitgesloten dat de kandidaten (die alleen zijn) worden aangemoedigd om commentaar te geven bij wat ze denken. Dat zorgt voor boeiende(re) TV.

2. Vergeet niet dat Joke niet alleen rond liep, maar dat er ook een cameraman in de buurt was (sommige beelden zijn van de camera op haar helm, andere duidelijk gefilmd door iemand anders). Misschien praatte Joke tegen zichzelf, misschien niet.
Dat klopt, maar zowel punt 1 als punt 2 maakt het allemaal nog meer geacteerd en geforceerd.

Er zijn ook shots bij waarop je ziet dat Joke naar de cameraman toe loopt of er voorbijkomt. Zelfs eentje waarbij ze tot bij de camera loopt en dan stopt om op haar kaartje te kijken.

Je kan je dan ook afvragen: waar komt die cameraman daar dan plots vandaan? Stond die daar al (en verklapt hij zo de jiuiste weg?) of is die vooruit gelopen? Dan loopt die cameraman dus gewoon mee met Joke en soms zelfs rapper dan zij. Bovendien vergemakkelijkt het de taak van de jagers als een cameraman met haar meeloopt, want dat is opvallender en makkelijker te spotten.

sjackie.hoffman03 apr 2018, 15:43

48
Het zou dan mss wel leuk zijn dat één van de ex kandidaten hier wat meer over schrijven hoe het idd in elkaar zit met de proeven. Zoals idd gezegt wordt heeft Joke daadwerkelijk in een tentje geslapen ? en wanneer werd zei gebrieft? wat met de cameraploeg loopt deze vooruit ? mag hiermee gecomuniseerd worden ect...
want eerder is vertoond dat waneer Gilles zijn introductie verknoeid een nieuwe take wordt gemaakt. wat als er tijdens een proef iets fout gaat ?
vele vragen maar wie geeft het antwoord?

astridm03 apr 2018, 16:49

287
Klaartje schreef:
Die affiche hebben ze dus de avond tevoren nog snel moeten maken, want ze wisten pas na de abseilopdracht wie de vogelvrij verklaarde kandidaat zou zijn. Dat is dus nachtwerk geweest voor de crew.

?
Dat is zo gedaan hoor. Je hoeft alleen maar het concept in je laptop te hebben en de naam in te vullen. Printen en klaar, dat is echt geen nachtwerk. Of je maakt vantevoren inderdaad voor iedereen een affiche, dan ben je er in ieder geval zeker van dat je 'm op tijd ter plaatse hebt.

chicawah.janssen03 apr 2018, 16:55

8153
Klaartje schreef:Die indruk krijg je wel, inderdaad.

Zou Joke echt in dat tentje overnacht hebben of is dat maar voor de show? Wanneer hebben ze haar de proef uitgelegd? Hoeveel tijd heeft ze gehad om een taktiek te bepalen? Kwam die taktiek uit haar eigen koker?

Ik vind het ook eigenaardig dat Joke tijdens haar tocht precies 'real time' commentaar geeft en uitspreekt wat ze denkt en wat haar plannen zijn om de jagers "om te kopen" met pasvragen. "Elk een pasvraag, dat kunnen ze toch niet weigeren." bvb. Lijkt me toch eerder iets dat je denkt zonder het ook luidop te zeggen. Als je het zo bekijkt, komt het allemaal iets te geacteerd over, dat is mijn indruk.
Geen idee of ze in dat tentje geslapen heeft, maar wat doet het ertoe waar ze sliep? Volgens mij heeft ze wel degelijk allen moeten uitdenken hoe ze het ging aanpakken, tenzij ze de mol is. Alleen aan de mol geven de makers instructies of tips.
En ik vind dat luidop alles zeggen van haar niet zo abnormaal - ik praat ook veel luidop tegen mezelf als ik bezig ben. Echt waar! "Elk een pasvraag, dat kunnen ze toch niet weigeren" of "een stofwolk, ze zijn daar" zie ik mezelf ook wel zeggen in gelijkaardige omstandigheden.

chicawah.janssen03 apr 2018, 16:59

8153
Taupe077 schreef:Exact en dan een tekst voor de kijker waar duidelijk instaat het niet te lezen zodat anderen het niet weten ... mmm raar!
Anno 1990 was dit een ander verhaal geweest maar nu met de digitale TV kan je alles stoppen en in detail bekijken en moet het zo spannend mogelijk voor de kijker.
Ik hoop dat het nog een andere kant op gaat komende aflevering want anders is voor mij de mol gekend.
Ik denk dat ik niet echt begrijp wat jij er allemaal zo raar aan vindt. Ze mocht de brief niet luidop voorlezen, zodat de andere kandidaten niet wisten wat erin stond. Ze moest opstaan en weggaan en niet achterom kijken. Wat is daar nu allemaal zo raar aan? En waarom zou zij dan de mol zijn?

Klaartje03 apr 2018, 17:05

2245  Uma
astridm schreef:Dat is zo gedaan hoor. Je hoeft alleen maar het concept in je laptop te hebben en de naam in te vullen. Printen en klaar, dat is echt geen nachtwerk. Of je maakt vantevoren inderdaad voor iedereen een affiche, dan ben je er in ieder geval zeker van dat je 'm op tijd ter plaatse hebt.
Ja, zo zal dat tegenwoordig wel gaan.

Ik was al geboren in de tijd dat men zoiets in elkaar moest steken met letterlijk knippen, plakken en kopiëren, toen er van computers en printers om zo'n poster te maken nog geen sprake was. Ik heb zelfs nog leren typen met een echt mechanisch typmachine, een toestel waarvan jonge mensen zich tegenwoordig afvragen hoe dat eruit zou moeten zien. 🙂

astridm03 apr 2018, 17:25

287
Klaartje schreef:Ja, zo zal dat tegenwoordig wel gaan.

Ik was al geboren in de tijd dat men zoiets in elkaar moest steken met letterlijk knippen, plakken en kopiëren, toen er van computers en printers om zo'n poster te maken nog geen sprake was. Ik heb zelfs nog leren typen met een echt mechanisch typmachine, een toestel waarvan jonge mensen zich tegenwoordig afvragen hoe dat eruit zou moeten zien. 🙂
Ha, een collega babyboomer. :-D
Ik heb nog een typediploma uit die tijd, altijd zuinig bewaard. Als student heb ik bij een drukkerij gewerkt, inderdaad met letterlijk knippen en plakken en van die grote matrijzen. Maar dat is ook al tientallen jaren verleden tijd. Ik ben blij dat ik het allemaal geleerd heb maar ik ben nog veel blijer met de opkomst van de computer, het maakt (bijna) alles zoveel makkelijker. 😉

ex-molinator03 apr 2018, 17:33

3483  Uma
Klaartje schreef:Ja, zo zal dat tegenwoordig wel gaan.

Nu we toch bezig zijn: ik heb nog geschreven met een soort stokje waaruit een zwart poeder kwam als je wat aandrukte. En ik had zo'n zacht toverstressballetje waarmee ik dat poeder weer kon laten verdwijnen door ermee over te wrijven.

Holmes03 apr 2018, 19:40

395
chicawah schreef:Ik heb de aflevering nog maar 1x bekeken en ging ervan uit dat Pascale een goed strategisch plan uitgedokterd had, zijnde:
- de paarden gaan voor het geld, langs deze weg
- de pick-up rijdt naar de haciënda, langs een andere weg
- de heli vertrekt over 10 minuten
- elk vervoersmiddel een geweer
Ben ik juist?

Maar wás het plan van Pascale wel een goed plan?
In ieder geval was er al meteen discussie tussen de ruiters en de truckers over het bezit van het stamperke.
Als elk vervoersmiddel een geweer bij had, waar was dan het geweer in de heli? Channy was zodanig enthousiast aan het roepen dat Pascale misschien daardoor kon "vergeten" dat ze een geweer ter beschikking had? Waarom deden ze de heli niet lager vliegen?
Nee, Pascale stelde voor om met de truck het geld op te halen.
Baha stelt daarna voor om met de paarden het geld op te halen. en iedereen lijkt akkoord.
Jeffrey vraagt, nadat ze vertrokken zijn, waar het stampertje is.

Vanuit de helikopter had het weinig zin om te schieten. Niet alleen gevaarlijk maar door de wind van de schroeven zou die paintball ook moeilijk doel raken. Bedoeling was om na het landen aan de haciënda in stelling te gaan liggen om Joke (vanop de grond) te beschieten.

chicawah.janssen03 apr 2018, 19:52

8153
Holmes schreef:Nee, Pascale stelde voor om met de truck het geld op te halen.
Baha stelt daarna voor om met de paarden het geld op te halen. en iedereen lijkt akkoord.
Jeffrey vraagt, nadat ze vertrokken zijn, waar het stampertje is.

Vanuit de helikopter had het weinig zin om te schieten. Niet alleen gevaarlijk maar door de wind van de schroeven zou die paintball ook moeilijk doel raken. Bedoeling was om na het landen aan de haciënda in stelling te gaan liggen om Joke (vanop de grond) te beschieten.
M.a.w.: Pascales plan was niet slecht, maar Baha saboteert het door
- te zeggen dat de ruiters het geld moeten ophalen
- meteen zelf te zeggen dat hij wil paardrijden
- eens hij op een paard zit te zeggen dat hij niet wil galopperen
- het stamperke niet te willen afstaan aan Jeffrey, Lloyd en Katrien die eigenlijk gewoon Pascales plan willen uitvoeren
?

Holmes03 apr 2018, 20:25

395
Exact.
Hij zat wel nog niet op het paard als hij al aangaf niet te willen galopperen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 23