Berichten rond De Mol 2019 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

BeaVer26 mar 2019, 08:55

1293  Uma
niet als de mol op de hoogte is van de opdracht, dan kan die daar evengoed nog een kwartier zitten koekeloeren....

ex-molinator26 mar 2019, 08:58

3483  Uma
BeaVer schreef:...
Want wat als je de test het snelst doet, maar je hebt de test ook het slechtst gemaakt?
Dat is toch geen probleem : diegene die de test het snelst afwerkt valt NIET af.
De vraag is dus of je het risico wil lopen om de test snel af te werken (omdat je eigenlijk nog te veel in het ongewisse bent ivm De Mol) maar vast kan stellen dat er iemand nog sneller was (die dan dus NIET afvalt).
Er hoeft geen plan B of C te zijn, immers er is altijd een snelste, en bij de niet-snelsten is er toch ook iemand die de test het slechts afgewerkt heeft.

Taupe07726 mar 2019, 10:04

767  Yens
ex-molinator schreef:GDC zegt: ...
En wat die eliminatie betreft, jullie weten dat de tijd ook belangrijk is bij het invullen van de test.
Welnu, de kandidaat die vanavond de test het snelste invult, die zou daar de volgende aflevering wel eens z'n voordeel mee kunnen doen.
Denk dus goed na of dat het risico om misschien veel te snel te gaan waard is.

Daar hoeft dus geen verdere uitleg bij.
Blijkbaar denken er velen anders over. Ik lees NIET dat er staat dat je dan niet kan afvallen. Ik lees ook niet dat je meeste juiste antwoorden moet hebben. Ik lees en versta enkel dat je kan gokken om zo snel mogelijk in te vullen en dat je daarmee je voordeel ZOU kunnen halen.

Eva is niet de mol maar verdenkt iemand en vult zeer snel alles in gebaseerd daarop zonder na te denken. Dan nog kan ze meer juiste antoorden hebben dan iemand anders en dus niet de afvaller zijn. Ze verdenkt bijvoorbeeld Kaat en het is Elisabet dan zijn vrouw, de opdracht etc. al juist en kan meer zijn dan iemand die bijvoorbeeld Bas verdenkt!
Dus in dit scenario valt ze niet af en kan ze de volgende aflevering deels alleen spelen en op haar scherm bepaalde zaken zien in de zoektocht naar de mol en horen hoe ze over haar denken zonder dat ze erbij is! Want ik denk dat er gezegd wordt dat ze Eva terug kunnen halen... Ze zullen dat niet willen en ze ziet en hoort alles en kondigt dan aan dat ze toch niet de afvaller is en heeft dus een groot voordeel.

Voor hetzelfde geld was ze wel de afvaller geweest maar toch de snelste en dan was de volgende aflevering nog net iets anders maar lijkt me dus niet het geval en niet aan de orde.

Frolva26 mar 2019, 10:06

2204
Taupe077 schreef:Blijkbaar denken er velen anders over. Ik lees NIET dat er staat dat je dan niet kan afvallen. Ik lees ook niet dat je meeste juiste antwoorden moet hebben. Ik lees en versta enkel dat je kan gokken om zo snel mogelijk in te vullen en dat je daarmee je voordeel ZOU kunnen halen.
Mee eens. 😉

ex-molinator26 mar 2019, 10:23

3483  Uma
Taupe077 schreef:... Ik lees NIET dat er staat dat je dan niet kan afvallen. ...
Dat staat er ook niet. Maar we zijn ondertussen al een paar uur verder en weten dat ondertussen wel.

Het punt is, dat het zo geformuleerd is (met expliciete vermelding: volgende aflevering) dat, indien het kwartje valt dat er geïnsinueerd wordt dat de snelste hoe dan ook doorgaat, je als kandidaat zonder een goed idee over de identiteit van De Mol een risico kan nemen door heel snel de vragen te beantwoorden en wellicht een beloning krijgt.

Er is al elk jaar zoiets geweest en de kandidaat die dat niet door heeft, had zich misschien beter niet ingeschreven voor De Mol.

chicawah.janssen26 mar 2019, 10:27

8153
Maar zoals al enkele keren aangehaald werd: de mol vult de vragenlijst niet in 🙂

Délégee26 mar 2019, 10:39

99
Toch wel ! Werd zelfs door Gilles in café De mol toegegeven. Hij vulde de eerste keren zelfs alles juist in totdat de productie hem erop wees dat dit niet hoefde, daarna vulde hij zomaar iets in.

Frolva26 mar 2019, 10:42

2204
ex-molinator schreef:Er is al elk jaar zoiets geweest en de kandidaat die dat niet door heeft, had zich misschien beter niet ingeschreven voor De Mol.
Dus vorig jaar ging de snelste bij het abseilen (Joke, die de enveloppe kreeg) ook automatisch door?

ex-molinator26 mar 2019, 10:55

3483  Uma
Frolva schreef:...
Dus vorig jaar ging de snelste bij het abseilen (Joke, die de enveloppe kreeg) ook automatisch door?
Hoe het precies in mekaar zat vorig jaar kan ik niet met zekerheid zeggen, maar een vage herinnering doemt op en daarin wordt enkel gemeld dat de snelheid van abseilen (eigenlijk niet het abseilen maar het aftikken) een gevolg zou hebben MAAR (als ik het bij het rechte eind heb) werd daar niets gezegd over een volgende aflevering.
Bij de eliminatietest dit jaar werd uitdrukkelijk vermeld dat het wel eens een voordeel zou kunnen opleveren in de volgende aflevering. Geef toe dat dit een belangrijk stukje info is (en dat de denkpiste dat het een automatische deelneming aan de volgende aflevering inhoudt, niet uit de lucht gegrepen is).

masterveecee26 mar 2019, 11:33

3547  Sven
billie.holiday schreef:Wat mij opviel was dat Eva een hele tijd naar de grond stond te staren toen Gilles vertelde dat ze mocht blijven. Als iemand tegen je praat, kijk je toch de persoon aan . Eva lijkt mij nu niet het type die bedeesd is.
Tegenover GDC zou ik ook wel naar de grond kijken als je zo'n prive gespek hebt ^^

Nee, is wel raar ja

ex-molinator schreef:Hoe het precies in mekaar zat vorig jaar kan ik niet met zekerheid zeggen, maar een vage herinnering doemt op en daarin wordt enkel gemeld dat de snelheid van abseilen (eigenlijk niet het abseilen maar het aftikken) een gevolg zou hebben MAAR (als ik het bij het rechte eind heb) werd daar niets gezegd over een volgende aflevering.
Voor zover ik weet, was er altijd een kans dat Joke ook kon afvallen. Hoe dat dan ging lopen, zullen we nooit weten

chicawah.janssen26 mar 2019, 11:49

8153
Frolva schreef:Dus vorig jaar ging de snelste bij het abseilen (Joke, die de enveloppe kreeg) ook automatisch door?
Ik denk van niet. Ze hadden een plan B voor het geval Joke de afvaller was. En Joke had gerust de afvaller kunnen zijn, want het was ex-aequo met Kelly, alleen was Joke sneller geweest.

jos.jansen26 mar 2019, 11:53

328  Uma
ex-molinator schreef:Hoe het precies in mekaar zat vorig jaar kan ik niet met zekerheid zeggen, maar een vage herinnering doemt op en daarin wordt enkel gemeld dat de snelheid van abseilen (eigenlijk niet het abseilen maar het aftikken) een gevolg zou hebben MAAR (als ik het bij het rechte eind heb) werd daar niets gezegd over een volgende aflevering.
Bij de eliminatietest dit jaar werd uitdrukkelijk vermeld dat het wel eens een voordeel zou kunnen opleveren in de volgende aflevering. Geef toe dat dit een belangrijk stukje info is (en dat de denkpiste dat het een automatische deelneming aan de volgende aflevering inhoudt, niet uit de lucht gegrepen is).
Iedereen is naar de volgende aflevering gegaan want er is geen afvaller deze week.

Ik ben er dus van overtuigt dat Eva niet de laagste score had, Gilles had makkelijk zijn leugen kunnen aanpassen als Eva zowel de snelste als de afvaller geweest was.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17