Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

marc.roose30 apr 2019, 13:25

193  Sven
Klaartje schreef:Ik ga niet akkoord met je stelling dat ze niet onopvallend kan liegen. En jouw stelling dat "iedereen haar door had" toen ze loog over het strafpunt dat ze had, dat is een subjectieve veronderstelling en jouw interpretatie.

Waarom zou ze alsnog proberen om Bas die 500 euro aan te bieden om haar vrijstelling te beschermen? Als ze de mol is, dan heeft ze geen enkel belang bij haar vrijstelling, ze hoeft die niet te verdedigen. De Mol wil hier enkel vermijden dat er geld wordt afgelegd (door haarzelf). Dus als Bas op dat moment, zoals je zelf beweert in jouw schema, nog de 500 euro kaart in handen heeft, kan Elisabet, door te liegen over haar 500 die ze heeft, vermijden dat er 500 euro moet worden afgelegd.

.
Afbeelding
dit is zeker niet onopvallend liegen ..... dit is typisch een gezichtsuitdrukking van iemand die liegt .
het gebeurt onbewust .... iemand die liegt weet dat hij iets fout doet ,en probeert als het ware zijn woorden terug in te slikken ....

Afbeelding
geforceerd lachje .... proberen de leugen weg te lachen .... maar de mondhoeken wijzen naar beneden ,zij was trouwens op dit moment de enige die probeerde te lachen ,de anderen waren ernstig bezig om het probleem op te lossen..

En als ze de mol is waarom zou ze zich verdacht maken voor 500 euro ... want het komt toch uit als ze 500 euro achtergehouden heeft ...

mark.vandaele30 apr 2019, 13:27

178
Elisabet zei in haar apart interview dat ze eigenlijk niet zo goed kan liegen daarom denk ik dat ze tegen Michael ook zei “ja ik ben kei hard de mol” aangezien het nog moeilijker zou zijn om te liegen tegen haar geliefde. Ik vind Elisabet hier ook degene die de hele opdracht wat in het 100 laat lopen met haar uitspraken en doen.

rolhad30 apr 2019, 13:34

434
marc.roose schreef:dit is niet logisch ... als ze 2 stapeltjes maken met zowel 500 en 3000 ,en die zitten naast elkaar dan wordt er sowieso 3500 gehaald .
zoals ik het stel kan ieder stapeltje die naast een matching stapeltje zit slechts 1 x rechtstreeks een paar maken.
Waarom zou Bas 500 vermelden, die hij niet heeft ,om te vermijden om 3000 te vermelden ,die hij ook niet heeft ....
Omdat normaal gezien de 3000 niet naast elkaar stonden, maar aangezien Joeri/Elisabet een ander hoopje dat voor hun staat neemt, komen de 3000 wel naast elkaar te staan.

Bas kan polsen naar de 500 om zo te weten te komen waar die 3000 zitten tijdens de eerste ronde, om zo dan proberen te voorkomen dat men die 3000 aflegt (in de pot).

Klaartje30 apr 2019, 13:38

2245  Uma
@marc roose

Dat is typisch zo'n subjectieve interpretatie van gezichtsuitdrukkingen en lachjes waaruit mensen afleiden dat iemand aan het liegen is, maar dat is ook allesbehalve exacte wetenschap hoor! Heel veel daarvan is subjectieve interpretatie en het is heel verschillend van persoon tot persoon. Je kan alleen uit dergelijke waarnemingen iets halen indien je die persoon werkelijk goed kent en weet hoe hij of zij is als die de waarheid spreekt.

Wat dat betreft moet je misschien eens lezen wat ik allemaal verzonnen heb ivm Elisabet in het off-topic gedeelte Totaal Nutteloze Verborgen Hints. Daar doe ik net hetzelfde als jij hier doet: op zeer subjectieve wijze bepaalde gezichtsuitdrukkingen en lachjes interpreteren, waaruit ik dan afleid dat ze aan het liegen is. Zie viewtopic.php?f=79&t=3661&start=360

Yvo30 apr 2019, 14:10

1111  Uma
Klaartje schreef:Mja Yvo, gedeeltelijk gelijk: dat je als mol om je onverdacht te maken vol voor de vrijstelling moet gaan en je zoveel mogelijk als een kandidaat moet gedragen (zoals GVB deed in bepaalde proeven) in bepaalde opdrachten, akkoord.
Maar mijn mening is dat de Mol in deze Zwartepieten-opdracht er juist belang bij heeft dat er zoveel mogelijk over die strafpunten en vrijstelling wordt gepalaverd: als de kandidaten daarmee bezig zijn, wordt er tegelijkertijd geen geld afgelegd en komt er niks bij in de groepspot. Eigenlijk komt het de mol goed uit dat de vrijstelling niet meer bij de mol zit, maar in het spel, want kandidaten gaan dan op jacht naar die vrijstelling en dan wordt er niet gegaan voor het geld. Kandidaten gaan dan niet meer overeenkomen om matching kaarten af te leggen, want iedereen wil die vrijstelling bemachtigen. Dat is wat Axel tov Bas eigenlijk doet in de tweede ronde: Axel wil die vrijstelling en denkt: vooruit met de geit, ik heb 1 kans op 4 op een vrijstelling, twee k...
Ik volg je enigszins. Ik bedoel, ik begrijp je punt. Maar als de mol de vrijstelling heeft zal er denk ik niet minder gepalaverd worden over de vrijstelling of de strafpunten en kan er dus evenzeer geld verloren gaan. Als de mol de vrijstelling heeft wordt er evenzeer op jacht gegaan naar die vrijstelling. Niet meer of minder. Jij denkt dat het Elisabet is en bouwt verder op die stelling. Ik denk dat het Axel is en bouw verder op die stelling. Als achteraf zou blijken dat Axel de mol is, dan heeft hij even hard als een kandidaat geprobeerd die vrijstelling te pakken. Als zou blijken dat Elisabet de mol is, dan sluit dat meer aan bij wat jij typte. Maar dat kunnen we nu nog niet zeggen.
Misschien dat we meer weten na aflevering 10 aan het einde van dit seizoen.

Frolva30 apr 2019, 14:23

2204
Wat voor mij eerder on-mols gedrag is van Elisabet is het feite dat ze niet de kaarten neemt die recht voor haar liggen, maar wel de kaarten die voor Joeri liggen.
Ze is kort voordien van plaats gewisseld met Bas en (d.i. pure speculatie :mrgreen: ) vreest dus dat ze voor 'haar' stapel is moeten gaan zitten; reden om 'die van Joeri' te nemen.

Yvo30 apr 2019, 14:29

1111  Uma
Als Bas de mol zou zijn, dan heeft hij met een panische angst zijn vrijstelling verdedigd zoals een kandidaat dat zou doen. Dat sluit dan weer meer aan bij wat ik typte.
Dat zou btw knap geacteerd zijn van hem. Maar zoals ik al zei, misschien weten we er na de laatste aflevering wel het fijne van.

Klaartje30 apr 2019, 14:36

2245  Uma
De vraag is eerder: waarom zijn Bas en Elisabet eigenlijk van plaats moeten wisselen? Moest de mol (Bas?) absoluut naast GDC zitten om een of andere duistere reden? Of juist niet, om een andere duistere reden? Ook dat blijft pure speculatie.

rolhad30 apr 2019, 14:39

434
Klaartje schreef:De vraag is eerder: waarom zijn Bas en Elisabet eigenlijk van plaats moeten wisselen? Moest de mol (Bas?) absoluut naast GDC zitten om een of andere duistere reden? Of juist niet, om een andere duistere reden? Ook dat blijft pure speculatie.
Is er ergens te zien dat ze van plaats zijn veranderd?

Frolva30 apr 2019, 14:43

2204
rolhad schreef: Is er ergens te zien dat ze van plaats zijn veranderd?
Zoek maar eens heel goed in dit topic. 😉

Frolva @ Afl 8 - Opdracht 4: Zwarte pieten
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17