Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

frank.troch07 feb 2017, 23:59

253  Yens
Hierbij een overzicht van wat de kandidaten zeggen bij de eliminatieproef, en wat er vanuit de beelden (zoals vorig jaar) kan afgeleid worden.

[ external image ]

De vragen die ik kon lezen:
- Hoe heet de mol? (hier staat HANS nog bij !)
- Wat is het beroep van de mol? (voor elke kandidaat is er een antwoord voorzien, student slaat op zowel JESSICA als BOUBA en professor staat er ook bij voor HANS)
- Is de mol een man of een vrouw?
- Waar was de mol bij de loopopdracht? (voor elke kandidaat is er een antwoord voorzien, ook voor HANS, nl. niet aanwezig - hier zien we dat Marzena haar cursor naar HANS gaat bij het antwoorden !)

De kandidaten zitten bij de eliminatie in volgende volgorde:
DAVEY JESSICA ELINE JOLIEN
ANNELIES SAM BOUBA
MARZENA BERTRAND ROBIN

De volgorde van afroepen is als volgt:
1. BOUBA
2. SAM
3. MARZENA
4. BERTRAND
5. JESSICA

Gedrag bij eliminatie:
- ANNELIES gaat JESSICA direct een knuffel geven
- MARZENA, DAVEY, ELINE en SAM zijn aangeslagen
- BERTRAND, BOUBA en ROBIN tonen weinig gelaatsuitdrukkingen
- JOLIEN krijgen we niet te zien

geertn44408 feb 2017, 01:18

236
Volgorde van "afroepen" is irrelevant, want -ook nieuw in dit seizoen precies- de kandidaten mogen zelf hun hand opsteken als ze er klaar voor zijn 🙂

yevo08 feb 2017, 01:48

281  Uma
geertn444 schreef:Volgorde van "afroepen" is irrelevant, want -ook nieuw in dit seizoen precies- de kandidaten mogen zelf hun hand opsteken als ze er klaar voor zijn 🙂
Wat misschien wel bijgehouden kan worden is wie ook degelijk zijn/haar hand opsteekt en wanneer.

masterveecee08 feb 2017, 07:02

3547  Sven
nice frank!
geertn444 schreef:Volgorde van "afroepen" is irrelevant, want -ook nieuw in dit seizoen precies- de kandidaten mogen zelf hun hand opsteken als ze er klaar voor zijn 🙂
kan goed zijn dat het voor de eerste aflevering zo is en voor de rest anders 😉

Mollenjager-DT08 feb 2017, 13:29

767  Yens
Dat is niet echt nieuw in dit seizen, hoor. Dat kwam vorig jaar ook al meerdere keren voor. Waarschijnlijk zullen er ook dit jaar nog wel afleveringen komen, waarin Gilles De Coster zelf de volgorde van de kandidaten bepaalt, maar misschien gewoon nu nog niet. Kijk maar eens naar de aflevering waarin Bruno afvalt van vorig jaar, bijvoorbeeld. Daarin mogen de kandidaten ook zelf kiezen bij de eliminatieronde wie er eerst wilt en wie niet en daarbij steken zowel Bruno als Stijn allebei als eerste hun hand op, maar toch kiest Gilles De Coster eerst voor Bruno, die daarna dan ook meteen een rood scherm te zien krijgt. Wat ik mij eigenlijk zelf afvraag: Weten zowel Gilles De Coster als de mol (allebei) al op voorhand wie er gaat afvallen, wanneer de eliminatieronde begint? Ik vermoed van wel, maar misschien dat iemand het mij (zeker) kan zeggen.

ex-molinator08 feb 2017, 17:02

3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:...
Wat ik mij eigenlijk zelf afvraag: Weten zowel Gilles De Coster als de mol (allebei) al op voorhand wie er gaat afvallen, wanneer de eliminatieronde begint? Ik vermoed van wel, maar misschien dat iemand het mij (zeker) kan zeggen.
Het zou me niet verwonderen mocht dit niet aan de mol meegedeeld worden vanwege het risico dat de reactie van de mol op een eliminatie minder spontaan overkomt. Daarnaast is het wellicht niet altijd evident om ongemerkt de mol te informeren (en tijdens de vragen ronde is onlogisch want dan zou de mol altijd als laatste moeten gaan)..

frank.troch08 feb 2017, 17:07

253  Yens
Een vraag die ons nieuwste lid het beste kan beantwoorden, als hij dat mag prijsgeven uiteraard :o Gilles, wist jij vorig jaar tijdens de eliminatie altijd al wie er naar huis ging gaan (dus wie een rood scherm ging krijgen?)

Nonline08 feb 2017, 17:11

Molerator  6547  Uma
Nu hij zelf Woestijnvis-medewerker is zal hij (terecht) zo'n binnenhuisinformatie wel geheim houden zeker 😉

geertn44408 feb 2017, 20:55

236
Ik maak me zelf plots de opmerking: waarom zou de mol zijn hand omhoogsteken eigenlijk ? Heeft geen nut, tenzij hij/zij zijn/haar acteertalent wil demonstreren. Er waren wel een aantal pertinent handen-omlaag-houden kandidaten: ik dacht me te herinneren: Jolien, Robin en ..Davey (?)

ex-molinator08 feb 2017, 20:58

3483  Uma
geertn444 schreef:Er waren wel een aantal pertinent handen-omlaag-houden kandidaten: ik dacht me te herinneren: Jolien, Robin en ..Davey (?)
Davey heeft wel zijn hand opgestoken; gelijktijdig met of net iets na Jessica en Bertrand; en Davey heeft Bertrand laten voor gaan.

Mollenjager-DT11 feb 2017, 08:55

767  Yens
billie.holiday schreef:[ external image ]
Dat is inderdaad zo, maar eerder in de aflevering worden er nog eens verdenkingen uitgesproken door de kandidaten en verdachte acties van de andere kandidaten en ook daar kan je misschien wel wat uit opmaken (voor de volgende afleveringen, enzo).