Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Ric14 feb 2017, 16:23

67  Philippe
Hans kreeg door de eerste proef 4 pasvragen, maar wat zijn pasvragen precies? is dat hetzelfde als een joker?

pasvraag: in te zetten op een vraag, die dan juist gerekend wordt
joker: in te zetten op de hele test waar uw resultaat +1 gedaan wordt

of klopt dit niet?

jan-willem.carpentier14 feb 2017, 16:26

35
Pasvragen zijn het sterkst mogelijk: een fout antwoord wordt omgezet in een goed antwoord.

Dus je score wordt sowieso vermeerderd met het aantal pasvragen waarover je beschikt. (wordt dus enkel irrelevant bij een perfecte score)

Ric14 feb 2017, 16:30

67  Philippe
Dus het is niet zo dat hij 4x heeft moeten passen, hij heeft dus 20x mogen gokken. Ik vind de naam "pasvraag" dan niet echt juist gekozen.

Dat hij die pasvraag niet zou ingezet hebben op de vraag of de mol een man of vrouw is lijkt mij duidelijk. Maar wel op vragen die meer antwoordmogelijkheden hadden. Maar als hij die per toeval dus ook juist gegokt heeft, heeft hij daar wel een serieus voordeel uit gehaald.

Molloot15 feb 2017, 17:16

1
Maar als je pasvragen hebt is het niet de bedoeling om te kiezen voor welke vragen je een pasvraag gebruikt he. Hans vult gewoon die lijst in en van de slechtbeantwoorde vragen worden er gewoon 4 juist gerekend

Laleia15 feb 2017, 21:14

306
Een bijkomend vraagje: zou het niet logisch zijn dat de mol voor pasvragen kiest? Dan komt er sowieso geen geld in de pot en dat is de bedoeling.

Volgens die redenering zijn het Bouba en Sam of Annelies en Bertrand. Bouba valt sowieso weg. In Sam zie ik persoonlijk geen mol... Blijven Bertrand en Annelies over. Bij hen laten ze trouwens niet zien wie de aanzet geeft om voor de pasvragen te gaan... bewust of niet?

masterveecee16 feb 2017, 08:57

3547  Sven
Laleia schreef:Een bijkomend vraagje: zou het niet logisch zijn dat de mol voor pasvragen kiest? Dan komt er sowieso geen geld in de pot en dat is de bedoeling.

Volgens die redenering zijn het Bouba en Sam of Annelies en Bertrand. Bouba valt sowieso weg. In Sam zie ik persoonlijk geen mol... Blijven Bertrand en Annelies over. Bij hen laten ze trouwens niet zien wie de aanzet geeft om voor de pasvragen te gaan... bewust of niet?
plus, met pasvragen komt er mogelijk iemand bij, meer kans om minder verdacht te worden (met iemand extra dus)

Placebo16 feb 2017, 10:23

18
masterveecee schreef:plus, met pasvragen komt er mogelijk iemand bij, meer kans om minder verdacht te worden (met iemand extra dus)
Slechts voor een opdracht, ik neem aan dat de mol wel op de hoogte was dat er twee personen zouden afvallen dus zie niet meteen een extra voordeel voor de mol voor een persoon meer.

Laleia16 feb 2017, 10:24

306
masterveecee schreef:plus, met pasvragen komt er mogelijk iemand bij, meer kans om minder verdacht te worden (met iemand extra dus)
De mol zal wel weten dat als Hans erbij komt dat er dan de volgende executie 2 afvallen. Als Hans erbij is niets verloren. Als het 2 andere zijn dan verlies je 2 iets ervaren mollenjagers voor iemand die de eerste drie dagen gemist heeft. Geen slechte deal, toch?

Placebo16 feb 2017, 10:27

18
Laleia schreef:Een bijkomend vraagje: zou het niet logisch zijn dat de mol voor pasvragen kiest? Dan komt er sowieso geen geld in de pot en dat is de bedoeling.

Ik denk dat wanneer de mol in de groep van drie zit, het niet zo logisch is de pasvragen te kiezen. Met twee is het makkelijk elkaar te overtuigen voor de "egoïstische" optie pasvragen te kiezen, maar ik denk dat de dynamiek met drie toch anders ligt. Je wil toch niet de kans wagen dat Hans drie pasvragen krijgt, dan is hij quasi zeker van zijn plaats... In dat geval zou het juist verdacht zijn niet voor het geld te kiezen en dat wil de mol natuurlijk niet.

masterveecee16 feb 2017, 10:38

3547  Sven
Laleia schreef:De mol zal wel weten dat als Hans erbij komt dat er dan de volgende executie 2 afvallen. Als Hans erbij is niets verloren. Als het 2 andere zijn dan verlies je 2 iets ervaren mollenjagers voor iemand die de eerste drie dagen gemist heeft. Geen slechte deal, toch?
yep

Mūses . .16 feb 2017, 11:00

90
Laleia schreef:De mol zal wel weten dat als Hans erbij komt dat er dan de volgende executie 2 afvallen. Als Hans erbij is niets verloren. Als het 2 andere zijn dan verlies je 2 iets ervaren mollenjagers voor iemand die de eerste drie dagen gemist heeft. Geen slechte deal, toch?
Volledig mee akkoord! 😉