Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Persephone14 feb 2017, 16:30

42
Er zijn nu al enkele seizoenen van de mol geweest en steeds was het doel hetzelfde : als mol zoveel mogelijk geld uit de pot houden. Aangezien ik de vorige seizoen niet gezien heb (kan iemand aanvullen) kan ik niet over het algemeen spreken, maar wat als de mol, in vergelijking met vorige jaar, nu niet de moeite doet om zelf geld te verliezen, maar om het de anderen te laten verliezen? Zo valt hij meteen op een positieve plaats in de 'follow the money' theorie, terwijl hij het wel is die het geld 'verliest'.
Door montage kunnen de beelden waarin de mol anderen aanzet tot foute antwoorden etc. immers makkelijk geknipt worden.

Weet iemand of iets gelijkaardigs in vorige seizoenen al gebruikt is? En of mijn theorie mogelijk is? Ik denk namelijk vanalles, maar heb geen idee hoe die theorieën op anderen overkomen 🙂

Ric14 feb 2017, 16:34

67  Philippe
Het lijkt me logisch dat je als mol elke opdracht probeert te laten mislukken. Maar als je ziet dat de opdracht sowieso mislukt dan kan/moet je er volledig voor gaan als 'perfecte kandidaat' uiteraard.

Zoals de metro opdracht vorig jaar. Alle 4 de kandidaten waren aan het mollen en De mol zelf wist dit, en ging er helemaal voor.

ex-molinator14 feb 2017, 16:46

3483  Uma
Persephone schreef:Er zijn nu al enkele seizoenen van de mol geweest en steeds was het doel hetzelfde : als mol zoveel mogelijk geld uit de pot houden.
En: belangrijk: daarbij zelf niet door de mand te vallen. Het moet zo onopgemerkt mogelijk gebeuren.
En dat houdt in dat de mol soms wel eens een opdracht moet laten slagen om niet verdacht te worden.
Merk ook op dat de mol soms aanwijzingen krijgt dat een opdracht mag slagen (we kunnen veronderstellen dat het de bedoeling is dat het gewonnen bedrag maximaal de helft van het maximaal te winnen bedrag is).