Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Ric15 feb 2017, 09:36

67  Philippe
Aflevering 1:
Wat is het beroep van de de mol? 10 mogelijkheden ( alle beroepen + student gaat op voor Jess en Bouba)
Waar zat de mol tijdens de mandelaproef? 6 mogelijkheden
Was de mol al eerder in Zuid Afrika? JA/NEE (Iemand die hier kan zeggen wie al eerder in ZA geweest is?)
Heeft de mol zich laten vallen van het krukje? JA/NEE (Nee geldt enkel voor Hans)
Is de mol een man of vrouw?
Hoe heet de mol?

Aflevering 2:
Is de mol een man of een vrouw?
Was de mol bij de zoo- of bij de kooropdracht?
Voor welk bedrag zong de mol tijdens de kooropdracht? 500€/1000€/1500€/Niet aanwezig
Waar stond de mol op de eerste groepsfoto met Hans?
Koos de mol tijdens de hop on hop off bus voor geld of voor de pasvragen? Geld/pasvragen/stond niet voor de keuze
Hoe heet de mol? ( komt niet in beeld, maar deze vraag keert iedere keer terug)

Ik veronderstel ook dat er een vraag was, waar de mol zat tijdens de zoo opdracht. Maar als je dan tactisch speelt en je antwoord zowel op de koor als op de zoo opdracht: niet aanwezig, dan heb je sowieso 1 juist (en 1 fout). Zouden jullie dat doen?

kim.baudart15 feb 2017, 10:55

138
Ric schreef:...
Aflevering 2:
...
Was de mol bij de zoo- of bij de kooropdracht?
...

Ik veronderstel ook dat er een vraag was, waar de mol zat tijdens de zoo opdracht. Maar als je dan tactisch speelt en je antwoord zowel op de koor als op de zoo opdracht: niet aanwezig, dan heb je sowieso 1 juist (en 1 fout). Zouden jullie dat doen?
Aangezien de vraag al was of hij bij de zoo- of kooropdracht was, denk ik niet dat ze bij de twee apart nog eens zouden vragen of hij al dan niet aanwezig was. Dat was al behandeld. En die vraagstelling lijkt me ook het beste, omdat je anders inderdaad tactisch kan gaan antwoorden zoals je zelf aangeeft.

geertn44417 feb 2017, 23:12

236
"Was de mol al eerder in Zuid Afrika? JA/NEE"

Vind niemand dit een rare vraag. Moest ik mol zijn en reeds in ZA geweest zijn, dan nog zou ik het misschien niet zeggen "nee hoor, eerste keer dat ik hier kom". Anders trek je toch gewoon verdenkingen naar je toe (ha, die is hier al geweest)

Mollenjager-DT17 feb 2017, 23:19

767  Yens
Eigenlijk is het dus wel logisch dat Hans meer vragen juist had dan Jessica bij de eerste eliminatieproef. Hij had namelijk al 4 pasvragen, waardoor hij dus al zeker 4 van de 20 vragen juist had. Daar komt dan ook nog eens bij dat de vraag van: "Heeft de mol zich van het krukje laten vallen?", door hem ook zoieso juist beantwoord zal worden, omdat (als hij niet de mol is) hij dus zoieso zeker weet dat de mol zich dus van het krukje laten vallen heeft.

Noptje17 feb 2017, 23:45

181
Mollenjager-DT schreef:Eigenlijk is het dus wel logisch dat Hans meer vragen juist had dan Jessica bij de eerste eliminatieproef. Hij had namelijk al 4 pasvragen, waardoor hij dus al zeker 4 van de 20 vragen juist had. Daar komt dan ook nog eens bij dat de vraag van: "Heeft de mol zich van het krukje laten vallen?", door hem ook zoieso juist beantwoord zal worden, omdat (als hij niet de mol is) hij dus zoieso zeker weet dat de mol zich dus van het krukje laten vallen heeft.
Maarrrrr je ziet hem wel degelijk NEE antwoorden in de tweede aflevering, op het moment dat hij zijn vragenlijst invult op de pc. (op de vraag over het krukje)
Ik heb in een ander topic (geen idee welk) het tijdstip erbij gezet.
Daarom dat ik die 3 antwoorden die we hem zien geven, mij ook niet meteen loslaten. Ik vraag me echt af waarom we deze samen met zijn antwoorden te zien krijgen... (je ziet dus effectief een vtje verschijnen als teken dat hij op dit antwoord geklikt heeft, en daarna op volgende vraag klikken.)

Noptje17 feb 2017, 23:59

181
Had dus de tijdstippen er niet bij vermeld bij dat ander bericht, dus doe ik het hier nog even:

min 27, sec 34:
Is de mol al in Zuid-Afrika geweest vóór deze reis? (Hans antwoord Neen)
Over deze vraag kun je idd gaan liegen tegen je medekandidates, als je als mol op voorhand weet dat die vraag op een bepaald moment aan beurt komt. Ik weet eigenlijk ook niet of we dit ergens kunnen gaan uitpluizen wie wel of niet in ZA geweest is, of als het in een van de latere afleveringen terloops ter sprake zal komen.

min 28, sec 38:
Heeft de mol zichzelf achterover laten vallen tijdens de opdracht op het dak? (Hans antwoord Neen)
Deze vraag laat mij nog het minst van al los. Ofwel weet hij het antwoord niet, en gokt hij gewoon. Ofwel is hij de mol, want hij is de enige waarbij het antwoord, nee, correct is. Maar als hij het dus niet weet, vraag ik me toch af waarom we deze vraag te zien krijgen? Om ons op een dwaalspoor te zetten, of een subtiele hint?
min 28, sec 58:
Is de mol een man of een vrouw? (Hans antwoord Man)
Deze vraag vind ik minder belangrijk. Is hetzelfde als hierboven, ofwel weet hij het niet en gokt hij of heeft hij een vermoeden. Ofwel is hij de mol en dan is het antwoord uiteraard ook correct.

Mollenjager-DT18 feb 2017, 08:48

767  Yens
Noptje schreef:Had dus de tijdstippen er niet bij vermeld bij dat ander bericht, dus doe ik het hier nog even:

min 27, sec 34:
Over deze vraag kun je idd gaan liegen tegen je medekandidates, als je als mol op voorhand weet dat die vraag op een bepaald moment aan beurt komt. Ik weet eigenlijk ook niet of we dit ergens kunnen gaan uitpluizen wie wel of niet in ZA geweest is, of als het in een van de latere afleveringen terloops ter sprake zal komen.

min 28, sec 38:
Heeft de mol zichzelf achterover laten vallen tijdens de opdracht op het dak? (Hans antwoord Neen)
Deze vraag laat mij nog het minst van al los. Ofwel weet hij het antwoord niet, en gokt hij gewoon. Ofwel is hij de mol, want hij is de enige waarbij het antwoord, nee, correct is. Maar als hij het dus niet weet, vraag ik me toch af waarom we deze vraag te zien krijgen? Om ons op een dwaalspoor te zetten, of een subtiele hint?
min 28, sec 58:
Deze vraag vind ik minder belangrijk. Is hetzelfde als hierboven, ofwel weet hij het niet en gokt hij of heeft hij een vermoeden. Ofwel is hij de mol en dan is het antwoord uiteraard ook correct.
Ik denk niet dat ze zo'n duidelijke hint in de afleveringen zouden steken, dus ik denk dat hij inderdaad gewoon gokte dat de mol zich niet van het krukje laten vallen, want hij was er natuurlijk niet bij en hij had natuurlijk ook nog niet de kans gehad om met de andere kandidaten over het spel van aflevering 1 te praten.

ex-molinator18 feb 2017, 10:47

3483  Uma
Noptje schreef:Had dus de tijdstippen er niet bij vermeld bij dat ander bericht, dus doe ik het hier nog even:

min 27, sec 34:

min 28, sec 38:

min 28, sec 58:
In de veronderstelling dat deze antwoorden echt van Hans zijn en dat ze correct zijn, dan staat dus vast dat Hans niet de mol is.
Ik heb wel een bedenking over de noodzaak om helemaal eerlijk te zijn mbt die vragen. Een kandidaat wordt geëlimineerd als hij een rood scherm krijgt. "In principe" geldt dit ook voor de mol. Normaal gezien doet de mol de test niet en kan hij/zij geen rood scherm krijgen, maar stel dat Hans de tets wel gedaan heeft, dan hoeft hij als mol enkel meer vragen juist te hebben dat de afvaller en mag hij gerust een aan tal opzettelijk verkeerde antwoorden geven (dat zou wel beteken dat Hans ingelicht moet worden hoeveel vragen hij juist moet hebben).

Noptje18 feb 2017, 11:15

181
ex-molinator schreef:In de veronderstelling dat deze antwoorden echt van Hans zijn en dat ze correct zijn, dan staat dus vast dat Hans niet de mol is.
Ik heb wel een bedenking over de noodzaak om helemaal eerlijk te zijn mbt die vragen. Een kandidaat wordt geëlimineerd als hij een rood scherm krijgt. "In principe" geldt dit ook voor de mol. Normaal gezien doet de mol de test niet en kan hij/zij geen rood scherm krijgen, maar stel dat Hans de tets wel gedaan heeft, dan hoeft hij als mol enkel meer vragen juist te hebben dat de afvaller en mag hij gerust een aan tal opzettelijk verkeerde antwoorden geven (dat zou wel beteken dat Hans ingelicht moet worden hoeveel vragen hij juist moet hebben).

Hmm ik volg je even niet denk ik? Hoezo staat het dan vast dat Hans de mol niet is?
Hans is de enige persoon waarop het antwoord nee (bij het achterover vallen op het dak) van toepassing is. Dus als die vraag correct is, dan is dat toch enkel en alleen omdat hans de mol wel is? Of mis ik iets? :p

ex-molinator18 feb 2017, 11:33

3483  Uma
Noptje schreef:Hmm ik volg je even niet denk ik? Hoezo staat het dan vast dat Hans de mol niet is?
Hans is de enige persoon waarop het antwoord nee (bij het achterover vallen op het dak) van toepassing is. Dus als die vraag correct is, dan is dat toch enkel en alleen omdat hans de mol wel is? Of mis ik iets? :p
Ik heb niet gezegd dat Hans de mol niet is.

Ik zeg gewoon dat je niet zomaar mag aanvaarden dat Hans (indien hij de mol is) geen (opzettelijk) verkeerde antwoorden geeft. Hij heeft 4 pasvragen en met nog 4 extra correcte antwoorden zal hij zeker meer scoren dan Jessica. Als Hans de mol is dan is het correcte antwoord op de vraag over die dakproef wel degelijk Nee, maar volgens mij hebben we hem niet echt Nee zien aanduiden (ik ben er niet zeker van maar binnen 10 minuten heb ik een herbekijk sessie met extra ogen).
Los daarvan zou ik ook nog de exacte bewoording van die vraag willen zien: er is een verschil in zich laten vallen op of van het dak.
En wat met: "zich laten vallen tijdens de dakproef": als mol zou hij zich hebben kunnen laten vallen op een andere plaats maar wel tijdens de dakproef. Misschien vergezocht maar ik probeer allerlei aannemingen te vermijden.

Noptje18 feb 2017, 11:52

181
ex-molinator schreef:In de veronderstelling dat deze antwoorden echt van Hans zijn en dat ze correct zijn, dan staat dus vast dat Hans niet de mol is.
Daarom was ik zo confused 🙂

Maar idd, als hij de mol zou zijn, dan kunnen ze idd nog altijd foute antwoorden tonen, met bepaalde redens.
De vragen enkele posts hierboven, heb ik letterlijk overgetikt, en je ziet wel effectief dat hij de antwoorden aanvinkt en verstuurd. Je moet het wel op pauze zetten op de bijvermelde tijdstippen.
Ik wens je veel terugkijkplezier 🙂

Mollenjager-DT18 feb 2017, 13:14

767  Yens
Noptje schreef:Daarom was ik zo confused 🙂

Maar idd, als hij de mol zou zijn, dan kunnen ze idd nog altijd foute antwoorden tonen, met bepaalde redens.
De vragen enkele posts hierboven, heb ik letterlijk overgetikt, en je ziet wel effectief dat hij de antwoorden aanvinkt en verstuurd. Je moet het wel op pauze zetten op de bijvermelde tijdstippen.
Ik wens je veel terugkijkplezier 🙂
De programmamakers waren in ieder geval niet alleen met hem tijdens de test, omdat zowel Gilles DC als de andere kandidaten hel konden zien van aan hun tafel. Hans kan trouwens ook gewoon 'Nee' geantwoord hebben op de vraag van het laten vallen tijdens die dakproef, omdat hij mss dacht dat zijn mol zich niet laten vallen had tijdens die proef. We mogen niet vergeten dat hij er niet bij was de eerste dagen en dat hij ook nog geen kans had gehad om de kandidaten beter te leren kennen en om hen vragen te stellen (over de vorige dagen, waar hij dus niet bij was).