Wie is de mol niet (volgens mij):
De mol moet een opdracht doen mislukken en dus in een goede positie zitten om de opdracht te kunnen beïnvloeden.
DIERENPROEF:
- Robin zit heel de tijd in zijn kooi en heeft enkel de sleutel om de leeuwenkooi binnen te gaan eens alle andere kandidaten hun deel hebben 'opgelost'. Lijkt me niet zo een goede positie om het spel tegen te werken, ook al komt hij zo lang niet uit de kooi en blijkt het slot open te zijn. Hij komt uiteindelijk ook met het voorstel de sleutel uit de melkkoker te vissen.
- Marzena en Bertrand moeten geiten melken wat niet echt vlot gaat, maar er is dan ook heel veel melk nodig om aan de sleutel te komen. Op zich lijkt het niet dat ze met opzet treuzelen of melk te morsen ofzo om de boel te saboteren. Ze verdelen uiteindelijk ook taken om de sleutel bij de aap te krijgen.
- Hans, Jolien en Davey zijn de enigen die kunnen rondlopen en alles mee beïnvloeden. Hans is wat kalmer, maar lijkt mij meer te liggen aan feit dat hij in een nieuwe groep is die niet zo verwelkomend was.
ZANGPROEF:
Hier mee kan je volgens mij makkelijker mollen door gewoon niet goed je best te doen bij het zingen, zeker als de jury passeert. Het lijkt me makkelijker als mol hierin te saboteren. Sam doet zijn uiterste best en lijkt mij dus ook niet verdacht want haalde met vorige proeven ook al wat geld op. Enkel Eline en Annelies vallen door de mand...
Conclusie: de mol lijkt mij best te zitten in de positie van Eline, Annelies, Hans of Davey