Bij de eliminatie van aflevering 3 waren er een paar kandidaten die voor zo weinig mogelijk wilden gaan, om zo laatste te eindigen, in de veronderstelling dat ze er "zeker" in zouden blijven. Hans zei onder andere: "Als ik bij alles op mijzelf stem, dan ben ik sowieso laatste" (Wat niet waar is want als hij met de mol heeft samengewerkt, dan heeft hij sowieso een paar antwoorden juist). Bertrand sprak er met Davey ook over en zei dat die laatste enorm veel goeie informatie kon krijgen. Maar kan enkel de laatste daardoor enorm veel informatie krijgen?
Ik had wat zitten denken. In de vorige afleveringen waren alle proeven wat gemengd. Eerst die met die, dan die met die,... Het gevolg is dat je per ongeluk wel eens toevallig een paar vragen juist beantwoordt, omdat toevallig de mol daarin zit. Bij deze 3e aflevering daarentegen, is alles gesplitst: Annelies en Marzena zitten gans de aflevering apart, terwijl de rest van de groep samen blijft.
Aangezien er een groot deel van de vragen toch zo gesteld worden over waar de mol zit, zou het dan geen goeie tactiek zijn om een gokje te nemen en alles op ofwel Annelies ofwel Marzena te zetten/verdelen die gans de aflevering samen hebben gezeten? Krijg je een rood scherm, dan weet je dat de mol daar zeker niet zat (en het dus Annelies niet is). Krijg je een groen scherm (waarna blijkt dat Marzena er uit lag), dan zou ik me toch vragen beginnen stellen bij Annelies in dat geval, of is dat te kort door de bocht?
Enkele vragen die de kandidaten kregen, waren (deze zijn in beeld gekomen):
- Wat was de rol van de mol in het museum? (1 vd antwoorden: de mol coördineerde vanuit het busje)
- Als hoeveelste is de mol op het luchtkussen gaan zitten? (1 vd antwoorden: de mol was niet aanwezig bij het luchtkussen)
- Waar zat de mol in het museum (1 vd antwoorden: De mol bevond zich buiten in het busje)
Daarnaast kunnen we waarschijnlijk wel aannemen dat er vragen bijzaten als:
- In welke auto zat de mol?
- Waar zat de mol (bar/wellness)
- ...
Maw, toch redelijk wat vragen die "algemeen" te beantwoorden zijn waarbij je het team Marzena-Annelies kon isoleren. Voor de rest zou je eventueel kunnen spreiden tussen die 2, misschien naar de meest verdachte van de 2 dan...
En zoals altijd zal er wel naar de naam en geslacht (?) gevraagd worden ook denk ik. Met dat er maar 1 vrouw in het andere team zat, zou ik het toch overwegen deze gok te maken. Als we dus vanaf nu iemand zwaar op Annelies zouden zien inzetten (vooral Bertrand of Eline dan), dat zou dat misschien wel eens de gebruikte tactiek kunnen geweest zijn? Of zie ik iets over het hoofd?