itchy.tzekrallo schreef:Zou de redactie van de mol de dragende rol in het spel aan iemand toevertrouwen die bij haast alle fysieke proeven moest passen? ( Wat gezien haar leeftijd ook geen verrassing is. ) Zullen ze de mol een hele namiddag naar een spa sturen om wat te chillen? ...
Zou de redactie een mol kiezen die volledig in de lijn der verwachting ligt?
Afl.1 Annelies drukt niet en toen kreeg ik het idee, "Ow, 't is te hopen dat ze goeie reflexen heeft want nu spant het er echt om". Tijdens de "raad het beroep" ronde had ik al het gevoel dat er iets niet klopte, namelijk dat Annelies, gezien haar leeftijd en wellicht tragere reflexen, misschien toch het best al meteen gedrukt zou hebben. En ik heb toen nog een pleidooi gehouden voor de stelling dat de mol absoluut niet noodzakelijk MOET afdrukken, gezien het vangnet (deel 1 van de mindfuck).
Pas later (in Afl 2) had ik een soort visioen dat de echte mindfuck eigenlijk zou komen mocht blijken dat de terugkeerder de mol zou zijn. Dat is uiteindelijk niet gebeurd en ik ben mijn eerste idee over Annelies een beetje kwijtgeraakt (door Robin).
Annelies voldoet perfect aan een mol die a priori niet verdacht zal worden want alles wat mis gaat wordt aanvaard en weggefoefeld onder de mantel des ouderdoms. (getuige hiervan vele reacties op dit forum).
Ik vind het knap van Woestijnvis dat ze het aangedurfd hebben. (in de verondersteling dat A de mol is).
Datgene wat men ziet, is slechts een beeld van het onzichtbare.