Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Vermoljoen25 mar 2018, 18:33

2354  Uma
Ik zag net dat dit topic nog niet bestond, maar nu wel 😃
Het valt op dat Joke zegt dat ze altijd en overal 6 minuten te laat is...
6 minuten, 6de seizoen van De Mol?

Maar zelf denk ik dat ze dat zelf heeft gezegd om haar verdacht te maken. Want het zou wel een heel makkelijke hint zijn...

chicawah.janssen25 mar 2018, 18:46

8153
Goed opletten of er niet ergens een proef zal zijn tegen de tijd en die proef mislukt omdat ze 6 minuten te laat waren.

yevo25 mar 2018, 18:52

281  Uma
chicawah schreef:Goed opletten of er niet ergens een proef zal zijn tegen de tijd en die proef mislukt omdat ze 6 minuten te laat waren.
Dat zou misschien te opvallend zijn. Misschien wel gewoon letten op het getal 6 dit seizoen... Misschien is dit een rode draad.

(Zoals Robin vorig jaar 😂 )

chicawah.janssen25 mar 2018, 19:20

8153
yevo schreef:Dat zou misschien te opvallend zijn. Misschien wel gewoon letten op het getal 6 dit seizoen... Misschien is dit een rode draad.

(Zoals Robin vorig jaar 😂 )
Inderdaad, we moeten letten op zessen.
Ik vind het ook nogal raar om te spreken van overal 6 minuten te laat en niet 5 minuten te laat.

Wat we niet uit het oog mogen verliezen, is dat kandidaten ook proberen om zichzelf verdacht te maken.
In het geval van die 6 minuten zou Joke zich echter alleen verdacht maken bij de kijkers. Het is niets iets dat ze gezegd heeft tegen de anderen (denk ik).

JKpowned26 mar 2018, 13:55

259
Als je kijkt op tijdstip 1 uur en 6 minuten in de aflevering is Joke aan het roepen en is het juiste antwoord Lloyd

Jipka26 mar 2018, 22:00

1
Kort en bondig: 6e seizoen, 6e persoon in beeld bij 1 e aflevering: Channy.
Te ver gezocht? Maybe... 🙂

Frolva26 mar 2018, 22:05

2204
Niet ver genoeg, denk ik. :mrgreen:

Moleskine27 mar 2018, 19:10

88
Er viel me net iets te binnen... Na de optocht met de Mariachiband zei Gilles De Coster in de arena letterlijk: " jullie moesten meisjesnamen zoeken". Ik vond het vreemd dat dit nog eens vermeld werd, aangezien Channy dat al eerder opgemerkt had en men dit in de montage gestoken had. Maar daarnet viel mijn frank...

Tijdens de Mariachi-proef moeten ze op zoek naar 5 meisjesnamen, maar dan volgt meteen de domino-proef:
Domino van Clouseau! (zesde hitje verborgen?)

Er werd al druk gespeculeerd (o.m. door mezelf, hihi) over het opmerkelijke getal '5' dat in de aflevering centraal lijkt te staan en nogal prominent aanwezig is. Anderen zagen ook al een constante in het getal 6. Wat als de 5 steeds erg opvalt, maar er vaak een zesde "in disguise" is?! Ik dacht hieraan omwille van 2 dingen die me opvielen:

- Domino als bekende (6de) song met meisjesnaam
- Er zijn 5 grafgroepen/duo's (cfr. de nadruk door ze per twee op te delen in verschillende kleuren-> Waarom eigenlijk als dit geen functie heeft?!) + een 'verborgen' 6de (Joke + Steven)

-> Clouseau doet me ook steeds denken aan inspector Clouseau, opnieuw een link dus naar een detective (na de Sherlock Holmes-verwijzing - Did you miss me?).

Ik zie voorlopig nog geen link met een bepaalde kandidaat. Zijn er dus nog mensen die naast de symbolische '5', een verborgen 6 gespot hebben in de proeven? Of die kunnen doorlinken naar een bepaalde kandidaat?

manon.matthys28 mar 2018, 13:59

3
Wss toevallig!
Maar ik zocht het nr 6 om te kijken wat ee al geschreven was hierover. Dit scherm kwam erop.
'Jokers'???
Afbeelding

sara.pantoja28 mar 2018, 14:09

100
manon.matthys schreef:Wss toevallig!
Maar ik zocht het nr 6 om te kijken wat ee al geschreven was hierover. Dit scherm kwam erop.
'Jokers'???
Afbeelding
Jokers zijn tekens die je in een zoekfunctie kan gebruiken om op bepaalde delen van een woord te zoeken. Vb. als ik zoek op Mar* dan kan ik als resultaten zowel Mariachi als Maria krijgen.
En zo zijn er nog wel jokers.

Jansen28 mar 2018, 14:18

3423  Yens
manon.matthys schreef:Wss toevallig!
'Jokers'???
Afbeelding
Jokers zijn karakters die je gebruikt in een zoekterm als je niet zeker bent van de juiste schrijfwijze van een bepaald woord. Neem bv. mijn naam "Eveline" die wordt regelmatig verkeerd geschreven. Sommigen schrijven Evelien, anderen dan weer Evelyne. Stel dat je nu toch mijn naam wil vinden, kan je gebruik maken van jokers. Het deel dat fout geschreven wordt zijn de laatste 3 letters. Je zou dan kunnen zoeken met de term Evel* of met Evel???. Het sterretje als joker duidt aan dat er 0, 1 of meerdere karakters nog kunnen volgen na de letters Evel. Het vraagteken is ook een joker en is altijd 1 op 1. Evel??? wil dan zeggen: ik zoek een woord dat met Evel begint en waar nog 3 karakters op volgen waar je niet zeker van bent.

Je zoektocht naar het cijfer 6 leverde veel te veel resultaten op en de uitleg erbij zegt dat je zoekterm minstens 4 karakters moet hebben en dat in die 4 karakters ook geen joker mag gebruikt worden.

Ik hoop dat het duidelijk is, anders laat je het me maar weten 😃

frank.troch29 mar 2018, 12:30

253  Yens
Dit is een nieuw topic aangemaakt om alle verdenkingen rond de 6-theorie aan te kaarten