Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

helga.desmijter21 mar 2018, 10:54

9
Hallo allemaal,

Ik heb de trailer van de mol nog eens goed bekeken.
Als je het filmpje rond seconde 0.39 stop zet, zie ik iets wazig verschijnen (zie foto onderaan) op het moment dat er een kandidaat in een kist ligt. Ik heb het aan sommigen voorgelegd en velen zeggen dat het een mummie is. Anderen zien dan weer een schapenkop. Misschien is het zelfs helemaal niets. Toch heb ik 2 mogelijke theorieën:
1. Als het een mummie is: ik dacht eerst aan Egypte maar geen van de kandidaten was afkomstig uit Egypte. Toen zag ik dat Bahador afkomstig was uit Iran. Als ik "Iran mummie" google, kom ik uit op "Salt Men mummy" en een wikipedia pagina waar Iran bij de "mummylanden" staat. Bovendien blijkt dat als je Mexico mummie googled dat je dan veel resultaten krijgt over "Museo de las Momias de Guanajuato". Misschien gaat zich hier een proef afspelen?
2. Als het een schapenkop is: ik ken niet veel van het Christendom maar een schaap is een christelijk symbool. Misschien kan dit met Pieter (priester) in verband gebracht worden?

Afbeelding

robin.bastaens21 mar 2018, 18:30

71  Uma
Geen idee wie dit is, maar bijna elk seizoen wordt de Mol (of de winnaar) bij wijze van spreken 'bekend' gemaakt in de trailer of de persoon die als eerste het woord 'mol' uitspreekt. Misschien hebben ze dat nu terug gedaan in de trailer van dit seizoen. Heeft iemand een idee wie dit zou kunnen zijn, of zou deze foto puur toeval zijn?
Afbeelding

chicawah.janssen21 mar 2018, 18:46

8153
Leuke vondst!

Klaartje21 mar 2018, 19:19

2245  Uma
Puur toeval is die foto niet, Robin. Op andere beelden van die graven heb ik nog een aanplakbiljet of papier bevestigd gezien met een foto op. Ik vermoed dat op alle "grafstenen" een papier hangt met de foto van de begravene, om te weten wie waar ligt (of als geheugensteuntje voor die 2 Mexicanen, die je in het begin van de trailer ziet, die hen hebben moeten begraven?).

De foto op het graf dat jij toont, is nogal vaag, maar als ik zou moeten gokken wie het is, zou ik zeggen Pascale, op basis van het silhouet (het lijkt me een vrouwelijke haardos).

chicawah.janssen21 mar 2018, 19:46

8153
Klaartje, ik denk dat Robin bedoelt dat deze foto de eerste is die in beeld komt en dan ook nog net op het moment dat er gezegd/geschreven wordt "ik ben het verraad".

Klaartje21 mar 2018, 19:50

2245  Uma
chicawah schreef:Klaartje, ik denk dat Robin bedoelt dat deze foto de eerste is die in beeld komt en dan ook nog net op het moment dat er gezegd/geschreven wordt "ik ben het verraad".
Ah, OK. Dat maakt de vondst van Robin nog beter!

chicawah.janssen21 mar 2018, 19:59

8153
Klaartje schreef:Ah, OK. Dat maakt de vondst van Robin nog beter!
En Robin zat vorig jaar toch maar mooi juist met zijn mol.

Klaartje21 mar 2018, 20:29

2245  Uma
Ik was net de eerste trailer op de site van de Mol terug gaan kijken om dat beeld van het screenshot van Robbe hierboven te vinden, maar ik vond het niet! Dat beeld zit daar niet in.

Wat blijkt nu? Elders in het topic over De eerste trailer had Robbe.Vermesen al opgemerkt dat de eerste trailer ook op de Facebookpagina van de Mol was gezet, maar met een ander lettertype in de ondertitels. Het screenshot van Robbe hierboven komt dus uit de eerste trailer versie Facebook.

Niet alleen het lettertype onderschrift was dus anders, er zat ook één ander shot in, dat met die foto.

Mja, toch verdacht!

tom.frederickx21 mar 2018, 22:41

4
Bij de graven zie je overal een kruisteken staan. Enkel bij 3 graven zie je een streepje en geen volledig kruisteken.
Of dat is toch wat mij opvalt, kan uiteraard ook omwille het cameraperspectief zijn.

Bij de Teaser zie je 10 graven, telkens met een kruis teken boven op de kist. Hoewel?! Bij de 2de kist van links en kist nummer 4 en 6 (vlnr) geen volledig kruisteken. Zouden dit de 3 finalisten kunnen zijn, en dus ook 1 van hen de mol?

Mijn excuses voor de slechte kwaliteit van het beeld, maar misschien dat iemand dit zelf kan nakijken en verifieren of ontkrachten?

Afbeelding

tom.frederickx21 mar 2018, 22:53

4
annelies-a.-a..vanbelle schreef:En hoe wisten ze op dat moment al wie zou winnen etc?
Uiteraard weten zij dit niet - maar ze weten wel waar iedereen ligt begraven.
Ik was eerder doelgericht naar zou de mol 1 van deze 3 kunnen zijn of niet.

Maar ik begrijp uiteraard wat je bedoeld.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8