Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Heinz09 apr 2018, 10:33

Forum veteraan  427  Uma
Ik heb me eens uitgeleefd en uitgeschreven wat we te horen en te zien hebben gekregen:
------

Gilles: "Beste vrienden, we zijn bijna klaar om te boarden en het vliegtuig te nemen naar Mexico City met 14.200 euro in de groepspot. Maar er is een probleem. Je mag maar maximum 10.000 euro per persoon meenemen op de vlucht. Jullie zullen dus de groepspot onder elkaar moeten verdelen. Jullie kiezen zelf wie hoeveel meeneemt. Maar het bedrag dat bij de afvaller zit, verdwijnt straks uit de groepspot."

Voice-over Gilles: "Als de kandidaten erin slagen om de groepspot intact te houden, verdienen ze 3000 euro."

Gilles: "En vooraleer jullie beginnen te verdelen, ga ik zeer uitzonderlijk een inkijk geven in de resultaten. Op de vraag 'Heeft de mol kinderen?' heeft de afvaller neen geantwoord.

Het is belangrijk om te weten dat het voor iedereen interessant kan zijn om een koffertje met geld bij zich te hebben. Want dan zou je de uitslag van de eliminatie nog kunnen beïnvloeden.

Ik heb nu trouwens ook, door wat ik allemaal net verteld heb, de mol op de hoogte gebracht van wie die afvaller is. Succes."

Pascale: "Ja, amai."
Katrien: "Wie heeft er ja geantwoord op die vraag?"
Joke: "Ik denk niet dat er iemand van plan is om dat te zeggen, in eender welke richting."
Pascale: "Het is ook niet zo omdat je nee geantwoord hebt... Dat is misschien de enige vraag die je juist had... Ik denk dat het meest vreselijke die koffertjes van nul euro zijn. Of heeft iemand dat anders in zijn hoofd?"
Joke: "Het is ook vreselijk om de afvaller te zijn met 6000 in je handen."
Pascale: "Dat is ook waar. Vandaar dat ik zou zeggen, laat het toeval beslissen over de koffertjes van nul euro. En misschien ook voor dat van 6000 euro. Tenzij iemand zegt: Ik wil die van nul pakken of ik wil die van 6000 pakken."
Joke: "Ik wil die van 6000 wel pakken."
Pascale: "Die van 6000 heb ik ook minder moeite mee."

Bahador: "We zullen de rij af gaan. Wie wil wat? Jij zegt 6000. Jij?"
Pieter: "6000."
Baha: "6000. Jij?"
Jeffrey: "700."
Baha: "Ja."
Steve: "2000."
Baha: "Voor mij mag 1500."
Pascale: "3000."
Lloyd: "6000."
Katrien: "6000."
Baha: "Ik denk dat de mensen die al iets gekozen hebben wat de anderen niet willen, pakken wat ze willen."
Joke (en Pieter): "Nee, dat is niet waar. Onze optie is anders ook..."
Baha: "Jullie kiezen voor 6000. Vecht het uit."
Pieter: "Sorry, maar dat heb je op safe gespeeld. Omdat je zeker weet... Je hebt geluisterd naar alles."
Baha: "Jullie willen het hoogste bedrag."
Joke: "We willen zeker geen nul. Dat telt niet."
Baha: "Je gaat voor het hoogste."
Pieter: "Je stelt jezelf safe."
Joke: "Je luistert eert naar vier getallen, dan zeg je iets wat nog niet gekozen is en dan ga je het verdelen. Nee, dat vind ik ook niet."

Gilles: "Wie voelt zich zeker genoeg om een koffertje met nul mee te nemen?"

Pascale: "Is er iemand die zegt: Ik ben eigenlijk voor tachtig procent of negentig procent zeker van ik zit op de goede mol?"
Baha: "Dan moet je echt heel sterk in je schoenen staan."
Pascale: "Iemand kan iets gezien hebben dat je zegt van OK..."

Jeffrey: "Ik denk dat ik al mee het meeste geld heb binnengebracht dus zou ik toch wel ik noem maar 700 pakken. Maar ik zou toch wel graag 700 euro dan toch niet de nullen hebben."
Pascale: "Niemand wil de nul hebben."
Joke: "Ja, als het daaraan ligt. Je kan inderdaad beginnen te tellen maar ik heb al mega mijn best gedaan en afhankelijk geweest van anderen ook op bepaalde vlakken. Ik weet niet of ik daardoor iets anders zou mogen. Als je het optelt."
Baha: "Op zich is er maar één iemand die zijn best niet doet, al de rest doet zijn best. Zo kun je het ook bekijken."
Joke: "Het is dat. En het is nooit afhankelijk van die ene persoon."
Jeffrey: "We gaan wel een oplossing moeten zoeken."

Joke: "Amai, we zijn echt niet goed bezig."
Pascale: "Maar ik zie ook geen mogelijkheden om eruit te geraken."

[ZIE HIERONDER VOOR VERVOLG]
Gebruikersavatar

Heinz09 apr 2018, 10:34

Forum veteraan  427  Uma
Gilles: "Ik herhaal dat de afvaller op de vraag 'Heeft de mol kinderen?' neen heeft geantwoord."

Lloyd: "Heeft er iemand ja gezegd?"
Pieter: "Of zit iedereen hier gewoon te peizen van ik ga het niet zeggen? Als we op die piste verdergaan dan moet iedereen hier direct gewoon zeggen: Ik heb ja of nee gezegd. Dan kunnen we verder denken. Of er moet gezegd worden: Die domme piste doen we weg om te verdelen."
Joke: "Ik denk dat het de enige piste is die er is. Het hoeft daarom niets aan te geven over de mol."
Pieter: "Het gaat gewoon over wat er geantwoord is."
Joke: "Het gaat gewoon over wie al weet wie door is."
Pieter: "Ja." "Dan moeten we wel allemaal bereid zijn om te zeggen wat we erop geantwoord hebben."
Jeffrey: "Ik wil het gerust zeggen."
Pieter: "Ik wil het ook wel zeggen. Anders gaan we er hier niet uitgeraken."
Lloyd: "Dan beginnen we eraan zeker?"
Baha: "Ik weet niet of ik dat wil zeggen, eerlijk gezegd."
Pieter: "Ja goed, maar wat is het alternatief?"
Baha: "Ja..."
Joke: "Ik wil het ook wel zeggen."
Pieter: "Steve, wil jij het zeggen?"
[Steve schudt nee.]
Pieter: "Nee? Dan is die piste dood. Twee willen het niet zeggen."
Lloyd: "Als je het eerst van ons hoort, zeg je het dan wel?"
Steve: "Nee."
Baha: "Je kan ook zeveren. Het is een spel, iedereen zevert."
Joke: "Denk je dat er mensen zouden liegen?"
Baha: "Ja, allee. Alsof één iemand hier de waarheid gaat zeggen."

Pieter: "Goed, simpel. Ik wil afstappen van die 6000."
Jeffrey: "Er moeten er twee nul pakken."
Joke: "Ja, vent. Het rare is ook dat je niet weet hoeveel mensen nee geantwoord hebben."
Pieter: "We zijn nu allemaal in ons eigen voordeel aan het peizen, terwijl het punt echt is dat we het geld mee moeten krijgen."
Joke: "Het is stom, we hebben er zo voor gewerkt."
Pieter: "Ja."

Jeffrey: "Weet je, ik pak er eentje met nul. Ik pak er eentje met nul, gewoon omdat ik -"
Pieter: "Dat moet je ook niet doen."
Pascale: "Je moet je niet opofferen."
Pieter: "Dan ga je je weer in je goedheid opofferen. Ik vind dat dat ook niet hoeft."
Jeffrey: "Iemand anders doet het niet."
Pieter: "Ik weet het, maar ja."
Baha: "Als Jeffrey nul pakt, pak ik ook nul."
Jeffrey: "Voilà, dan is het verdeeld."
[Baha en Jeffrey pakken nul.]
Joke: "Ik wilde net zeggen: Ik wil ook wel nul."

Pascale: "Dat vind ik echt supermoedig van jullie, echt waar."
Jeffrey: "Dan moet je die nog verdelen."
Baha: "Kom. Kom overeen."
Pascale: "Dan vind ik dat jullie mogen kiezen."
Pieter: "Jullie mogen verdelen."
Pascale: "Ik vind dat jullie mogen verdelen."
Pieter: "Ja, jullie verdelen."
Joke: "Dat vind ik ook goed."
Pieter: "Jef en Baha, om de beurt geven jullie één koffer aan één van ons."

Jeffrey: "Ik wil 6000 aan Lloyd geven."
Pieter: "Baha."
Baha: "Jij mag 3000 hebben."
Pieter: "Ik geef 2000 aan Joke."
Baha: "1500 voor Pascale."
Pieter: "1000 voor Steve."
Baha: "Katrien." (700)
Katrien: "Ik krijg niet veel."

Joke: "Zijn we er zeker over?"
Jeffrey: "Ja..."
Baha: "Misschien... Ik heb nog een idee. Iemand die zegt: Ik ben echt niet zeker van mijn stuk en ik gun het de rest om wat geld mee te nemen. Dan kunnen we misschien onderling wat wisselen. Als je zegt van ik ga vandaag naar huis bij wijze van spreken."
Pascale: "Ik denk dat niemand dat weet. Iedereen heeft zijn best gedaan en denkt dat hij op een goed spoor zit."
Joke: "Hoe kun je dat weten? Als Lloyd eruit ligt, gaan we allemaal vloeken."

Gilles: "Alleen kandidaten met geld kunnen straks de uitslag van de eliminatie beïnvloeden."

Jeffrey: "Dan hoop ik dat die met geld straks eens aan die van nul denken... Alle koppen gaan naar beneden..."

Gilles: "Er is een verdeling. Baha en Jeffrey, nul. Katrien, 700. Steve, 1000. Pascale, 1500. Joke, 2000. Pieter, 3000. Lloyd, 6000."

Katrien (700) koopt geen pasvragen.
Steve (1000) koopt twee pasvragen voor 2x 500 = 1000 euro en houdt nul euro over.
Pascale (1500) koopt geen pasvragen.
Joke (2000) koopt één pasvraag voor 500 euro en houdt 1500 euro over.
Pieter (3000) koopt twee pasvragen voor 2x 500 = 1000 euro en houdt 2000 euro over. Pieter: "Ik heb nee geantwoord op die vraag, dus ja..."
Lloyd (6000) koopt geen pasvragen. Lloyd: "Ik ga het eerlijk spelen."

Er gaat 2500 euro uit de pot. Die komt op 14.200 - 2500 = 11.700 euro. Omdat ze niet met de volledige groepspot vertrekken wordt er geen 3000 euro verdiend.

Jeffrey (0 euro) valt af. Er gaat dus geen extra geld uit de pot.
Gebruikersavatar

lotte.bracke09 apr 2018, 10:49

 11
Kunnen we er zeker van zijn dat GDC met zijn vraag ‘heeft de mol kinderen’ op Pieter doelt? Een student heeft bvb toch ook nog geen kinderen?
Moeten we GDC letterlijk nemen als hij zegt: met dit alles heb ik de mol verteld wie de afvaller is. Of heeft het iets te maken met zijn handgebaren? Hij maakt 2 of 3 x een vuist en hij kijkt ook opvallend veel naar links (voor ons rechts op het scherm).
Waarom zegt Pascale tegen Jeffrey dat hij mag kiezen. Als Jeffrey de 0 pakt omdat hij denkt dat hij gaat afvallen dan is de kans toch groot dat hij de verkeerde vertrouwd?
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 10:50

 229  Bert
geniale opdracht na voor de rest voor mij een vd minste afleveringen in de laatste seizoenen.

Hoe zou een mol handelen

In principe zou zijn rol moeten zijn om afvaller met zo hoog mogelijk bedrag op te zadelen
Dat is sowieso grandioos mislukt

in tweede fase: neem je net wel pasvragen of net niet (om je niet te verdacht te maken).
In principe blijft het wel de mol en ik geloof niet dat je het als mol kan maken om helemaal niks te doen (tenzij je al op de hoogte bent gebracht dat anderen de pasvragen hebben genomen). Het gaat niet enkel over geld dat al dan niet wordt afgenomen, er was ook nog 3000 euro te verdienen
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 10:51

 229  Bert
wie heeft er zeker geen kinderen?
Pieter
Lloyd
Joke

weet iemand dat van Pascale, Bahador en Katrien?

Van Jeffrey en Steve zijn we zeker dat ze er wel hebben
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 10:55

 8153
mollig18 schreef:wie heeft er zeker geen kinderen?
Pieter
Lloyd
Joke

weet iemand dat van Pascale, Bahador en Katrien?

Van Jeffrey en Steve zijn we zeker dat ze er wel hebben
Pascale heeft 2 kinderen. Stond trouwens op haar in memoriam: "moeder van twee".
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 10:57

 263
Wat mij ook opviel: als mol zou ik op het einde van de rij gaan zitten, zodat ik de anderen goed in het oog kan houden en zodat mijn mimiek richting Gilles eventueel niet direct zichtbaar is voor de andere kandidaten. Dat brengt me op Steve of Baha.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 10:58

 8153
mollig18 schreef:Hoe zou een mol handelen. In principe zou zijn rol moeten zijn om afvaller met zo hoog mogelijk bedrag op te zadelen. Dat is sowieso grandioos mislukt.
Dat is mislukt doordat de mol de kans niet kreeg, want Jeffrey gaf de € 6000 meteen en zonder aarzelen aan Lloyd.
Steve kreeg maar € 1000 en soupeerde ze volledig op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2018, 10:59

 8153
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Wat mij ook opviel: als mol zou ik op het einde van de rij gaan zitten, zodat ik de anderen goed in het oog kan houden en zodat mijn mimiek richting Gilles eventueel niet direct zichtbaar is voor de andere kandidaten. Dat brengt me op Steve of Baha.
Goed gezien. Van Pieter was duidelijk dat hij heel onzeker was en bang om af te vallen. Hij kreeg van Baha de € 3000 toebedeeld...
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2018, 11:02

 2245  Uma
mollig18 schreef:wie heeft er zeker geen kinderen?
Pieter
Lloyd
Joke

weet iemand dat van Pascale, Bahador en Katrien?

Van Jeffrey en Steve zijn we zeker dat ze er wel hebben
Katrien heeft zeker kinderen. Dat weten we al sinds de voorstelling van de kandidaten in de eerste aflevering van Café de Mol. Katrien heeft 3 volwassen kinderen (die al het huis uit zijn).

Van Pascale weet ik het niet zeker, maar gezien haar leeftijd vermoed ik van wel. Maar ik ben niet zeker.

Bahador is 27, als die kinderen heeft, zijn die nog zeer jong, vermoed ik. Ik vermoed dat Bahador geen kinderen heeft.

Dus: zeker geen kinderen: Pieter, Joke, Lloyd.
Zeker wel kinderen: Katrien, Steve, Jeffrey
Vermoedelijk wel: Pascale
Vermoedelijk niet: Bahador
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 11:06

 229  Bert
ik weet dat de meningen hierover verschillen maar ik vind dat je je onmogelijk minder "mols" kan gedragen dan Baha in deze proef. Ik heb wel de indruk dat hij tamelijk zeker is van zijn spoor.

Door mee te doen met Jeffrey geeft hij eigenlijk alle controle weg. Dat is iets wat ik zeer onlogisch vind vanuit het standpunt van een mol. Hij heeft op dat moment geen enkele invloed meer op geld dat eventueel kan binnengehaald worden. Het was ook niet zijn idee dat hij en jeffrey dan daarna mochten kiezen wie welk geld kreeg.
Gebruikersavatar

mollig1809 apr 2018, 11:13

 229  Bert
anderzijds vond ik ergens Joke ook wel verdacht.

Zij nam 1 pasvraag en was daardoor zeker dat er 500 euro weg ging en de 3000 zeker niet kon gewonnen worden.

Wat ben je op dat moment ook met 1 pasvraag?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 33