Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

arthur.vanobost09 apr 2018, 13:58

29
Mooie tip die naar Pascale verwijst! Volgende aflevering Pascale nog wat meer in het oog houden!

james.waker10 apr 2018, 02:25

417
AM165 is een bestaande vlucht van Silao, Guanajuato (BJX) naar Mexico City (MEX) uitgevoerd door Aeromexico

https://www.flightradar24.com/data/flights/am165

dus volgens mij geen hint....

wat er op dat scherm staat is volgens mij wel gemanipuleerd (oa met reclame voor neckermann) wat er daaronder staat kan evt wel een hint zijn

arthur.vanobost10 apr 2018, 13:26

29
james.waker schreef:AM165 is een bestaande vlucht van Silao, Guanajuato (BJX) naar Mexico City (MEX) uitgevoerd door Aeromexico

https://www.flightradar24.com/data/flights/am165

dus volgens mij geen hint....

wat er op dat scherm staat is volgens mij wel gemanipuleerd (oa met reclame voor neckermann) wat er daaronder staat kan evt wel een hint zijn
Waarom zou dit geen hint kunnen zijn?

De voorbereiding van de mol duurt waarschijnlijk enkele maanden. Alle inschrijvingen goed screenen en linken naar mogelijk tips.

Dus ze kiezen de locatie. Dan bekijken ze de mogelijk vluchten. In dit geval AM165.
De 'puzzelmakers' van de mol zoeken AM165 op en komen op het marineschip terecht.
Ze screenen alle mensen die zich hebben ingeschreven. Toevallig zitten er 6 mensen bij die bij de marine werken.
Pascale wordt uitgenodigd voor een gesprek, en de rest is geschiedenis 😉

Alles kan, en dit vind ik persoonlijk 1 van de beste tips! 😃

ex-molinator10 apr 2018, 13:36

3483  Uma
arthur.vanobost schreef:...
Alles kan, en dit vind ik persoonlijk 1 van de beste tips! 😃
Het kan, maar zo kan je alles in De Mol via alles aan alles linken.
De hints uit de vorige reeksen hadden nooit elvendertig stappen nodig om een verband te vinden.

arthur.vanobost10 apr 2018, 13:42

29
ex-molinator schreef:Het kan, maar zo kan je alles in De Mol via alles aan alles linken.
De hints uit de vorige reeksen hadden nooit elvendertig stappen nodig om een verband te vinden.
Maar hier is er toch maar 1 stap? Gewoon AM-165 opzoeken op google. Het is JAMES.WAKER die het plots verwarrend maakt 😂 Maar ja, ik zit sinds vorige aflevering even in mijn Pascale tunnel, dat verklaart ook wat 😂

Lodewijk10 apr 2018, 15:03

146
Dat vluchtnummer zal wel nergens mee te maken hebben. In aanloop van de mol vorig jaar was er een teaser waarin het vliegtuig op Antwerpen getoond werd. Ik had daar toen een postje over geschreven met de registratie en wat research kwam ik gemakkelijk op de datum uit wanneer het gefilmd werd. Buiten de datum en waar de eerste opdracht (ish) zou plaatsvinden moest daar niet veel meer achter gezocht worden. Toch waren er velen hier die de leeftijd/oorsprong/... van het vliegtuig direct in verband gingen brengen alsof het dé tip naar de mol was (niet dus)... Hier ook, gewoon het normale vluchtnummer, verder geen betekenis.

gästehaus.osterthor10 apr 2018, 15:59

1
Een ideetje .. Vlucht AM 165 kwam in beeld samen met het koffertje met 0 euro .. = 1650 .. postcode 1650 ? Dat is de postcode van Beersel-LOT.
LOT was ook de oplossing van een vraag om een slot te kraken in de eerst aflevering (om uit graf te raken) De betekenis van LOT is Kerel/Man/Vrije man .... Pieter is zeker een vrije man, misschien Lloyd ook, Baha niet want die is net op reis geweest met zijn vriendin (zie selectiegesprek)

wim.geuens10 apr 2018, 16:20

57  Uma
Als je de vlucht intikt dan kom je uit dat het van León naar Mexico-Stad vliegt. (León) dichtbij ligt.
Nu, Leon is een vertaling voor leeuw, en wie heeft er leeuw als sterrenbeeld? 😉

sarah.vanreet10 apr 2018, 18:27

6
wim.geuens schreef:Als je de vlucht intikt dan kom je uit dat het van León naar Mexico-Stad vliegt. (León) dichtbij ligt.
Nu, Leon is een vertaling voor leeuw, en wie heeft er leeuw als sterrenbeeld? 😉
Pascale's naam is ook Van Leeuwen 😉

wim.geuens10 apr 2018, 23:04

57  Uma
sarah.vanreet schreef:Pascale's naam is ook Van Leeuwen 😉
Ja, wilde gewoon wat wilde theoriën op het forum gooien.
Misschien dat er iemand wel iets aan heeft dan.