Als ik aan deze proef had mogen meedoen, dan had ik net als Pieter en zijn broer zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden.
Pieters taktiek was van in het begin helder: zoveel mogelijk centen proberen binnen te halen. Hij zegt het ook tegen zijn broer voor het spel begint. Wat de rest doet, daar heb je toch geen invloed op. Pieters taktiek was die van een gewone kandidaat. Het geld dat binnengehaald werd door de anderen die naar het hotel reden, daar had je geen vat op, dat bleef sowieso in de pot. Als Pieter de mol zou zijn, dan had hij geen invloed op het bedrag van de anderen, enkel op zijn eigen mogelijke winst. Uiteindelijk halen hij en zijn broer niks binnen, maar is dat mols gedrag?
Ik was echter ook in het geval van Pieter geweest: ook ik wist het antwoord op de laatste vraag niet. Ik had eerlijk gezegd Jody Foster herkend in die actrice, maar het bleek Helen Hunt. En ook de juiste schrijfwijze van die acteur zijn achternaam kende ik niet (ik ga hem hier niet schrijven, want het zou toch fout zijn

).
Ook Underworld zei me niks. Ik wist wel dat de auteur van Pride and Predjudice Jane Austen is, Mike Tyson wist ik ook (maar alleen omdat GDC het had over een "bijtgrage" bokser), de schilder van De Schreeuw kent zowat iedereen blijkbaar.
Wel stoem voor Pieter en Jasper dat ze in de auto moesten overnachten, zeker voor Jasper, dan mag je je broertje gaan bezoeken in Mexico, na een lange vlucht met het vliegtuig, en dan moet je de enige nacht doorbrengen in een auto!
Ik had echter niet de indruk dat Pieter per expres dat gedaan heeft. Het was volgens mij gewoon gegokt en verloren.