Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

gert.dillen24 mar 2019, 22:41

2
In aflevering drie wordt er nogal zwaar gezinspeeld op konijnen.
- Er is een konijn dat opdaagt uit het niets.
- Er zijn filmpjes te zien over hoe iedereen moest liegen schrik te hebben van konijnen voorafgaande het spel.
- Bij de fake eliminatie wordt vermeld dat men het konijn in het vizier moet krijgen.
En in het voorstukje van aflevering 4 zien we nog meer konijnen.

De Vietnamese oudere leerkracht vermelde in deze aflevering ook 'jaar van de geit etc.', ik weet niet meer over wie...
Maar er is ook een jaar van het konijn. Dat is 1 van de 12 chinese sterrenbeelden.
Dit was, ondermeer, 1987.

Er zijn zeker 2, mogelijk 3, kandidaten die in het jaar van het konijn (1987) geboren zijn: Bas, Joeri en mogelijk Elisabet.
Wil nu ook dat de makers van het programma zogezegd twijfelden tussen 3 mogelijke mollen, aan het begin van het seizoen...

Ik vermoed dat de mol een van deze 3 is.

Wat denk je?

Dominique24 mar 2019, 22:57

61
Tijdens een gesprekje in het klooster met die meester Thim, wordt er gesproken over het jaar van Joeri en die zou het jaar van de tijger zijn. Ben het exacte jaar vergeten.

gert.dillen24 mar 2019, 23:01

2
Je hebt gelijk dominique, Ik heb 2019 - hun gekende leeftijden gedaan om dit te bekomen.
Maar het speelde zich af in 2018, dus dan kom je inderdaad bij joeri, en Bas, op het jaar van de tijger.
Ik ga nog even kijken of ik bij de anderen een match kan vinden. Anders is het sowieso een dood spoor.

jens.vanneyghem24 mar 2019, 23:15

12
Niemand heeft jaar van het Konijn.

Devis24 mar 2019, 23:38

5  Anke
Wat ik wel heb gevonden via Wikipedia is:
In the Vietnamese zodiac and the Gurung zodiac, the cat takes the place of the Rabbit.
Gezien we ons in Vietnam bevinden, kan dat wel een interessante onderscheiding zijn. Misschien dat de kat dan wel aan een bepaald persoon gelinkt kan worden? Daar heb ik niet zo op gelet.

Verder is de indeling van de jaren van deze zodiacs allicht gebaseerd op Lunar New Year, niet op onze Westerse nieuwjaarsdatum, waardoor het zou kunnen dat Bruno, Bas, maar vooral Elisabet wel in het jaar van het Konijn/Kat geboren is. Als ik geen telfout heb gemaakt tenminste :p

Bruno (64/65):
25 January 1963 - 12 February 1964 - Water Cat/Rabbit

[s]Elisabet (87/88):
29 January 1987 - 16 February 1988 - Fire Cat/Rabbit[/s]

Bas (86/87):
29 January 1987 - 16 February 1988 - Fire Cat/Rabbit

Edit: Telfoutje dus inderdaad, Elisabet is 85-86, niet 86-87
Laatst gewijzigd door Devis op 24 mar 2019, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Mateo24 mar 2019, 23:42

870
Het eerste konijn in de kooi, begin van deze aflevering, was een wit konijn. Wel met enkele lichtbruine vlekken.

Follow the white rabbit. Deze tekst komt voor in Alice in Wonderland.

'The White Rabbit is a fictional character in Lewis Carroll's book Alice's Adventures in Wonderland. He appears at the very beginning of the book, in chapter one, wearing a waistcoat, and muttering "Oh dear! Oh dear! I shall be too late!" Alice follows him down the rabbit hole into Wonderland.' Bron: Wikipedia.

Follow the white rabbit heeft later onder meer deze betekenis gekregen: volg een klein, bekend iets om het grote geheim te vinden.

Wat ik vreemd vind, is dat, zoals door de voice-over gezegd, de kandidaten verder niets deden met dit konijn. En dat terwijl ze toch al wisten van elkaars leugens over 'bang zijn voor konijnen', dus misschien daardoor op het idee zouden zijn gekomen dat zo'n onverwacht konijn in hun omgeving misschien ergens op kon duiden.

Ik ben heel benieuwd naar de uitleg na afloop van de reeks. Of misschien komt hier nog iemand op een lumineus idee. 🙂

De slang-betekenis van white rabbit, cocaïne, zal hier niet van toepassing zijn, denk ik. :mrgreen:

Klaartje24 mar 2019, 23:48

2245  Uma
Devis schreef:Wat ik wel heb gevonden via Wikipedia is:

Gezien we ons in Vietnam bevinden, kan dat wel een interessante onderscheiding zijn. Misschien dat de kat dan wel aan een bepaald persoon gelinkt kan worden? Daar heb ik niet zo op gelet.

Verder is de indeling van de jaren van deze zodiacs allicht gebaseerd op Lunar New Year, niet op onze Westerse nieuwjaarsdatum, waardoor het zou kunnen dat Bruno, Bas, maar vooral Elisabet wel in het jaar van het Konijn/Kat geboren is. Als ik geen telfout heb gemaakt tenminste :p

Bruno (64/65):
25 January 1963 - 12 February 1964 - Water Cat/Rabbit

Elisabet (87/88):

Bas (86/87):
Ik dacht dat Elisabet geboren is in 1985, vermits ze 33 was in 2018

Devis24 mar 2019, 23:50

5  Anke
Zag het inderdaad net, heb het even aangepast!

En ik heb het stuk van die aflevering nog eens bekeken en Bruno had blijkbaar wel expliciet vermeld dat hij in '65 is geboren, dus die valt ook af dan. Blijft er maar eentje over hè, Bas is [s]de mol[/s] het konijn!

florian.callens25 mar 2019, 00:03

9
Iets anders vreemd aan het antwoord van Thim over de dieren/jaren.

'86 is inderdaad het jaar van de Tijger
Maar '65 is niet het jaar van de Geit, maar van de Slang
https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_zodiac

Enige hint die ik erin kan zien, is dat een van de twee met de slang in de kamer (Elisabet of Martijn) de mol zou zijn ... maar misschien heeft de tolk gewoon verkeerd vertaald.

Of ziet iemand er iets anders in?

Victortjeuh25 mar 2019, 02:14

3  Uma
Bruno is geboren in 1965 en valt dus af. Bas is waarschijnlijk geboren in 1987, dus blijft hij waarschijnlijk als enige kandidaat over in deze theorie.

Liesbet-ann25 mar 2019, 02:35

3
Lijkt me een goede piste, maar dan niet gelinkt aan de jaartallen. Want de mol was nog niet gekozen toen de kandidaten moesten liegen over hun konijnenvrees.

Maar misschien verwijst de mol-kandidaat in de komende afleveringen wel naar Alice in Wonderland? Kijkt hij bijv. vaak naar zijn horloge, zegt expliciet dat hij niet te laat wil komen,...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7