Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Davy12 apr 2020, 20:19

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Op het terras van een traditionele ouzerie (een café waar ze de Griekse specialiteit ouzo serveren) kiest de groep één kandidaat die als BOB zal fungeren. Deze neemt plaats in de wagen die op de parking staat. De vier anderen nemen deel aan het bekende spelletje 'Ik heb nog nooit', waarbij ze een shotje ouzo achterover moeten slaan als de bewering niet klopt. De vragen worden bepaald door de BOB die in de auto alles kan meevolgen. Er zijn vier rondes met telkens 2 stellingen. Per ronde verhoogt ook het bedrag dat gewonnen wordt als men niet hoeft te drinken en valt ook één speler af. Deze moet het geld dat hij of zij waard is verzilveren door een sirtaki te dansen over een balk (die ook elke ronde smaller wordt). Wie houdt het nuchter?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php

yevo12 apr 2020, 20:35

281  Uma
Dit was echt de tofste opdracht tot nu toe van dit seizoen vind ik. Had van mij nog veel langer mogen duren! ;p De mol wil hier volgens mij zo snel mogelijk in de auto zitten. Die zal de antwoorden wel weten van de kandidaten en zo weten hoe min mogelijk geld in de pot te steken.

Vragen gesteld:
Ronde 1:
Ik heb nog nooit een dating site of app gebruikt. Gedronken: Christian
Ik heb nog nooit met een pistool geschoten: Christian en Alina

Ronde 2:
Ik heb nog nooit gekust met iemand van hetzelfde geslacht: Jolien, Alina & Christian
Ik heb nog nooit in een politiecel gezeten: Alina

Ronde 3:
Ik heb nog nooit een dier gedood (behalve insecten): Alina
Ik heb nog nooit een gerecht teruggestuurd op restaurant: Alina & Jolien

Ronde 4:
Ik heb nog nooit op de sossen gestemd: Alina
Ik heb nog nooit gesluikstort: Niemand

Vragen niet gesteld:
Ik heb nog nooit in een zwembad geplast
Ik heb nog nooit gevochten
Ik heb nog nooit in openbaar gehuild
Ik heb nog nooit een joint gerookt

Korrai12 apr 2020, 20:37

25
Inderdaad echt al een van de leukste opdrachten. Ik vind Bart zijn keuzes soms wel heeel raar! Zo nog nooit eten terug gestuurd? Dat is iets wat echt veel gedaan word?

yevo12 apr 2020, 20:38

281  Uma
Persoonlijk ook og nooit gedaan eigenlijk, en ik ga nog vaak op restaurant. Veel vragen zijn best wel dingen die vaak gedaan worden denk ik.

Mer2812 apr 2020, 21:08

302
Ik vraag me af of de mol voor de reis begon heeft mogen liegen op al die vragen. Als mol zou ik dan namelijk op alles antwoorden dat ik het al gedaan heb zodat ik zo weinig mogelijk geld verdien. (Of antwoorden dat je alles nog niet hebt gedaan, maar dan zorg je ervoor dat de dans over de houten balk mislukt wat dus niet gebeurd is). Christian komt hier dus verdacht over, maar ook Alina.

elkemol12 apr 2020, 21:26

654
de mol moet gewoon zorgen dat ie in de auto zit...

charlotte.deblauwe12 apr 2020, 21:31

18  Sven
En zo snel mogelijk... Bart zit er van
Bij het begin maar hij lijkt daar snel moeite mee te hebben als hij weet dat hij moet wachten in de auto.. Stel dat hij niet de mol is wil hij liever aan tafel zitten (bij de kandidaten zoals hij ook niet wou dat ze op hem stemden tijdens de volksvertegenwoordiging)
Ik weeeeeet 😂 dat je op Bart zit (ik ook half Bart- Jolien sinds aflevering 4) Dorien gaat naar de auto als eerste omdat ze mss Bart verdenkt en nu uit het spel ligt? Ik kijk die opdracht sowieso nog eens over om te zien wie tegenstribbelt en wie gewoon nr de auto gaat.

Mer2812 apr 2020, 21:32

302
elkemol schreef:de mol moet gewoon zorgen dat ie in de auto zit...
Dat denk ik niet, ok in de auto kan je al de vragen beslissen, maar het hangt nog altijd van de andere kandidaten af vind ik persoonlijk, zij moeten nog over de balk en daar kan je eigenlijk makkelijk saboteren (wat niet gebeurd is), al heeft de persoon in de auto wel een belangrijke rol. Als kandidaat kan je uiteindelijk ook proberen zo snel mogelijk naar de auto te gaan om mee te beslissen met de vragen., dan heb je namelijk 2 rollen gespeeld. Je hebt namelijk geld kunnen verdienen (of proberen te saboteren bij het geld verdienen) en daarna heb je de andere kandidaten nog kunnen beïnvloeden met je vragen. Dorien kan het niet zijn, maar Christian en Jolien zijn zeer verdacht als je deze logica volgt (al heb ik eerder in dit topic gezegd dat ik ook Alina verdacht vond)

Paraceta12 apr 2020, 21:41

717  Sven
elkemol schreef:de mol moet gewoon zorgen dat ie in de auto zit...
Of Bart kan - vanuit de veronderstelling dat hij een kandidaat is natuurlijk - door bob te zijn, ervoor gezorgd hebben dat de Mol alcohol moest drinken en zo misschien minder bewust dingen kon saboteren.
(Een mogelijke piste natuurlijk, geen idee of dit echt het geval was)

Vermoljoen12 apr 2020, 21:52

2354  Uma
Je zou kunnen zeggen dat Alina niet de Mol is omdat ze niet van de balk viel, kan je ook over anderen zeggen, maar dat ging bij Alina over 'maar' 600 euro en ook de rest was niet zoveel waard. Ik denk dat dit een moment was dat de Mol mocht 'pauzeren' en niet moest mollen.

BeaVer12 apr 2020, 22:09

1293  Uma
Vermoljoen schreef:Je zou kunnen zeggen dat Alina niet de Mol is omdat ze niet van de balk viel, kan je ook over anderen zeggen, maar dat ging bij Alina over 'maar' 600 euro en ook de rest was niet zoveel waard. Ik denk dat dit een moment was dat de Mol mocht 'pauzeren' en niet moest mollen.
Had Alina niet door die 2 laatste vragen veel meer verdiend?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7