Fermgemold schreef: ↑21 mar 2022, 00:45
Wat ik niet snap qua tactiek (maar kan natuurlijk ook een regel zijn die aan ons niet is meegedeeld natuurlijk): waarom niet afspreken om allemaal te liegen? Veel lastiger om daar onderscheid tussen te maken lijkt me.
"Wat is je favoriete deel uit Moulin Rouge" en dan zeg je gewoon allemaal "toen dat monster verscheen" of iets dergelijks. "Hoe heet je tweelingzus?" en dan allemaal Wiske antwoorden. Als je dat afspreekt hoeft de eerste die aangesproken wordt zomaar iets te zeggen en kan de rest dat herhalen. Kan je ver in gaan natuurlijk, van in het begin totaal verkeerde namen, geboortestreken, etc. geven; hoeft zelfs niet geloofwaardig te zijn, zolang je maar geen informatie prijsgeeft.
Was er een regel dat de persoon met de geldkoffer eerlijk moest zijn denken jullie?
Ook opvallend: Anke leek mij wel erg slecht te kunnen liegen. Gespeeld of niet? Zou je dat als rechercheur niet beter moeten kunnen?
Het was me niet duidelijk of de kandidaten wisten welke vragen er zouden komen eigenlijk? Dus dan kan je moeilijk voorbereiden. De informatie die als hints aan Gilles en Magda gegeven werden leken me meer gewoon het antwoord op de vragen die ze aan alle kandidaten stellen tijdens intake-gesprekken. Een tweelingzus hebben, favoriete film, in een koor gezongen hebben, etc. Het is allemaal info die ze op voorhand aan de productie doorgeven, maar ik weet niet of de kandidaten dan wisten dat dit tijdens deze proef aan bod zou komen.
Neemt wel niet weg dat ik vond dat ze allemaal bar slechte leugenaars waren. Als de tip "favoriete film is Moulin Rouge" op het scherm komt en Uma krijgt de vraag "wat is je lievelingsliedje uit de film?" kan je toch gewoon wat beginnen verzinnen en doen alsof je het niet weet? Nu antwoordde ze zonder verpinken "Diamonds are a girl's best friend", wat het voor mij overduidelijk maakte dat zij degene was met het geld, zeker gezien de andere twee niet echt konden antwoorden.