Berichten rond verborgen hints en aanwijzingen

Social17 apr 2019, 17:27

353  Uma
De conclusie is duidelijk, het doet zich telkens voor bij de introductie van Axel aan het begin van elke aflevering. En het komt voor, zonder uitzondering.

Extra: Dit fragment speelt zich af tijdens de zoektocht van Eva naar het juiste konijn, dan laten ze deze flashback zien van aflevering 3. En ja hoor, alweer andere ondertitels!

Afbeelding

Moldedju17 apr 2019, 18:03

507  Yens
Ook bij Elisabet zien we dit verschil in de trailer versus de aflevering. Ondertitels worden dus duidelijk los van elkaar gemaakt en gezien het bij meer dan 1 kandidaat verschilt geen hint mijns inziens ...

aflevering
Afbeelding

begintrailer
Afbeelding

BeaVer17 apr 2019, 18:48

1293  Uma
Sowieso geen hint, zolang de "foute" woorden of verschillen geen duidelijke beeld geven dat Axel de mol is.
Dus niet: andere vertalingen wanneer Axel in beeld is = Axel is de mol
Eerder: In de verschillende vertalingen is er telkens 1 woord anders, als je al die woorden samen plaatst, krijg je volgende zin: De mol in het spel is Axel

Social17 apr 2019, 20:32

353  Uma
BIj nader inzien zijn er ook bij Kaat en Bas al dingen gevonden die anders zijn in de ondetitels, dus misschien een dood spoor.

sherlock17 apr 2019, 21:17

216
Holmes schreef:Hebben we in een vorig seizoen ook niet een hele discussie gehad over verschillende versies van plannen met struisvogeleieren, maar die achteraf blijkbaar gewoon montagebewerkingsfouten bleken te zijn?
Absoluut, ik kan ervan meespreken!

Mijn buikgevoel zegt dat de 2-3 discussie een dood spoor is: het gaat om een montagefout. Wellicht heeft de productie op een bepaald moment de beslissing genomen om de proef, die oorspronkelijk proef 2 was, toch naar proef 3 te verschuiven.

Tenzij ik me vergis, is elk shot van de hele tafel duidelijk een shot met "#2" op het bordje. Het enige shot van "#3" echter, is een closeup van de tafel die men wellicht achteraf nog heeft gemaakt. Hoogstwaarschijnlijk omdat men uit de beelden of montage had beslist dat de proef beter als derde kwam in plaats van tweede.

Ik kan me natuurlijk vergissen—en in de mol is niets onmogelijk—maar dit lijkt me een montagefout veeleer dan een hint.

Klaartje17 apr 2019, 21:55

2245  Uma
Sherlock, dat klopt toch niet volledig wat je zegt. Op pagina 3 van dit topic heb ik al twee screenshots geplaatst van dezelfde tafel, volledig in beeld, eentje zoals in de trailer van afl.6 en de andere zoals we ze zagen in de volledige aflevering 5. Daaruit blijkt dat het geen montagefout is. Het is te zeggen: de montage heeft die verandering van 3 naar 2 er moedwillig ingestoken, het is geen gewone "fout" in de montage.

Als je nauwkeurig inzoomt op die twee screenshots (op pagina 3 van dit topic) dan zie je dat de #3 veranderd is in #2.

En waar ik zeker niet mee akkoord ga is, dat de boogschietproef oorspronkelijk de tweede survivalopdracht was en dat ze dat in laatste instantie zouden hebben veranderd. De locatie van de boogschietproef lag trouwens op een plaats waarvoor ze eerst een stevige klim moesten ondernemen.

Overtuig jezelf maar door nauwkeurig te kijken naar de screenshots van de volledige tafel op pagina 3, hier hoger.

remcotorken18 apr 2019, 00:32

25  Yens
chicawah.janssen schreef:chicawah.janssen @ Afl 4 - Hangslot A I M O L
janeen.janssens @ Afl 3 - Bordje bungalow 1
Jay-Lo @ Afl 3 - Bordje bungalow 1
Black_64 @ Afl 5 - laatste avondmaal
Mateo @ Afl 5 - laatste avondmaal
Mateo @ Afl 5 - laatste avondmaal

Voor de kleuren gebruik je best eens de zoekfunctie want daarover is in verschillende topics gesproken.
O.a. bij de molboekjes: normaal gezien reikt GDC een stapel aan, maar nu toonde hij een waaiertje met de rode, witte, blauwe en oranje boekjes. Doordat Axel een Nederlandse (oranje + ranje blanje blauw) en Franse (bleu blanc rouge) vader heeft, kan het naar hem verwijzen (hij heeft trouwens dat blauwe boekje), maar eigenlijk is dat info die uit de media komt en niet van Vier. Wel info van Vier is dat hij voor Brussels airlines werkt. De kleuren van Brussels Airlines zijn... inderdaad.
Bij het dagboek van de mol zie je in en naast de tekst ook bla...
Bedankt!!
Dat bungalowbordje is inderdaad verdacht. Nu snap ik ook dat je hierdoor verwees naar de bungeesprong, alleen had ik stiekem gehoopt op een duidelijke verwijzing naar die proef. Nu blijft het nog wat gissen.

Wat betreft het gewijzigde nummer op het "jagersinstinct"-bordje, zeer sterk opgemerkt.
Insert Basverdenking: Ikzelf heb opgemerkt dat in afl. 1 bij de bungeesprong, wanneer het balletje met Bas zijn hoofd valt, het audiofragment "The Prowler" wordt afgespeeld. "To prowl" betekent zoveel als jagen, rondsluipen op zoek naar een prooi. Iets wat je dus kan linken aan jagerinstinct. De 2 zou kunnen wijzen op het feit dat Bas als tweede sprong.
It's a long shot but you never know. 🙂

Wel heb ik bij een ander audiofragment, dat van 4th chamber, een sluitender bewijs gevonden dat daar echt wel een hint is gegeven! Ik zal att in de desbetreffende topic verder toelichten.

Frolva18 apr 2019, 09:23

2204
Klaartje schreef:Sherlock, dat klopt toch niet volledig wat je zegt. Op pagina 3 van dit topic heb ik al twee screenshots geplaatst van dezelfde tafel, volledig in beeld, eentje zoals in de trailer van afl.6 en de andere zoals we ze zagen in de volledige aflevering 5. Daaruit blijkt dat het geen montagefout is. Het is te zeggen: de montage heeft die verandering van 3 naar 2 er moedwillig ingestoken, het is geen gewone "fout" in de montage.

Als je nauwkeurig inzoomt op die twee screenshots (op pagina 3 van dit topic) dan zie je dat de #3 veranderd is in #2.

En waar ik zeker niet mee akkoord ga is, dat de boogschietproef oorspronkelijk de tweede survivalopdracht was en dat ze dat in laatste instantie zouden hebben veranderd. De locatie van de boogschietproef lag trouwens op een plaats waarvoor ze eerst een stevige klim moesten ondernemen.

Overtuig jezelf maar door nauwkeurig te kijken naar de screenshots van de volledige tafel op pagina 3, hier hoger.
Volledig akkoord Klaartje.

En wie Klaartje niet gelooft, kan ook eens naar de screenshots op pagina 5 kijken. :mrgreen:
Frolva schreef:Verder onderzoek wees uit dat (volgens mij) het bordje dat wordt getoond in de intro van aflevering 6 (#2) hetzelfde bordje is dat in beeld komt wanneer Kaat tijdens aflevering 5 haar tweede pijl afschiet (#3).

De pijl gaat er immers op dezelfde wijze naast en maakt na de tafel een omwenteling.

Ter verduidelijking:

Uit aflevering 5 tijdens de proef, de tweede pijl van Kaat (pijl = verticaal links naast de linkse vrucht):
Afbeelding

Uit de intro van aflevering 6 (pijl = verticaal links naast/achter de linkse vrucht):
Afbeelding

Ik zie op het eerste #3 en op het tweede #2 staan. Maar is er iemand die een duidelijker / scherper beeld heeft van de intro van aflevering 6 (van aflevering 5 weten we zeker dat er #3 stond).

In elk geval: héél knap opgemerkt Math! 👍🏻

sherlock18 apr 2019, 10:35

216
Klaartje schreef:Sherlock, dat klopt toch niet volledig wat je zegt. Op pagina 3 van dit topic heb ik al twee screenshots geplaatst van dezelfde tafel, volledig in beeld, eentje zoals in de trailer van afl.6 en de andere zoals we ze zagen in de volledige aflevering 5. Daaruit blijkt dat het geen montagefout is. Het is te zeggen: de montage heeft die verandering van 3 naar 2 er moedwillig ingestoken, het is geen gewone "fout" in de montage.

I stand corrected, Klaartje. Je hebt helemaal gelijk.

Als je inzoomt op de screen caps van Frolva zie je het inderdaad glashelder. Het is echt bizar, vooral ook omdat de voorwerpen op de tafel identiek zijn. De beelden op de screen caps zijn bijna helemaal hetzelfde: de positie van het fruit, de achtergrond, het kaartje zelf. (Alleen is er op de eerste screen cap van Frolva een pijl te zien bovenaan links.)

Alles behalve de 2.

Tenzij een identiek kaartje er precies op dezelfde wijze is boven geplakt, is dit een ingreep in postproductie. En dan kan je alleen maar concluderen dat het hier gaat om... een hint.

Taupe07718 apr 2019, 10:43

767  Yens
Ok, de meesten onder ons zien het wel degelijk als een hint.
Laten we nu ervan uitgaan dat het een hint is maar naar wie en waarom?

Van 3 misschien naar 2 misschien in de episode (Bruno eruit)
De 3de in beeld in aflevering 5 = 2de in beeld in aflevering 6 = mol (wat ik supra voorstelde)
...

Als we dit al zouden kunnen vinden, wie weet hebben we dan de mol wel met zekerheid!

BeaVer18 apr 2019, 11:12

1293  Uma
Maar dan gaat de effectieve hint over bordjes, aanwijzingen e.d IN de aflevering en niet over ondertitels he?
Dan wil ik er wel in mee gaan :p Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Frolva18 apr 2019, 11:15

2204
sherlock schreef:(Alleen is er op de eerste screen cap van Frolva een pijl te zien bovenaan links.)
Voor alle duidelijkheid: de pijl links boven werd tijdens de aflevering gebruikt om aan te tonen hoeveel pijlen er nog overbleven; Kaat schoot net haar tweede pijl, dus bleef er nog één over. In de intro van de volgende aflevering is die informatie niet meer relevant.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14