Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Zico27 apr 2021, 23:48

30
magali.dereu schreef: ↑27 apr 2021, 08:11 Is toch echt gek? Als kandidaat ga je toch niet in die mate prijsgeven wie je verdenkt?
Vorig seizoen probeerde Bart tijdens de loopproef ook Jolien op een verkeerd been te zetten door constant over Christian te roddelen alsof hij de mol was. Bart had toen net een rode vuurpijl gekregen en was zeker dat het Christian niet was. Door te bluffen bij Jolien hoopte hij zo toch de finale te halen. Mij lijkt Sven zijn 'geroddel' over Philip exact dezelfde tactiek.

julie.vantilt28 apr 2021, 18:14

131
Zico schreef: ↑27 apr 2021, 23:48 Vorig seizoen probeerde Bart tijdens de loopproef ook Jolien op een verkeerd been te zetten door constant over Christian te roddelen alsof hij de mol was. Bart had toen net een rode vuurpijl gekregen en was zeker dat het Christian niet was. Door te bluffen bij Jolien hoopte hij zo toch de finale te halen. Mij lijkt Sven zijn 'geroddel' over Philip exact dezelfde tactiek.
Ja en nee.
Ik denk als je iemand verdenkt, dat ook uit in de posities die je kiest. Vanaf dat Bart wist dat het niet Christian, maar Alina is, wilde hij veel vaker aan haar zijde staan. Denk bijvoorbeeld aan de spurtproef, waar hij haar uitdaagde in een race.

Bij Sven zie ik dit gedrag niet: hij zoekt vooral Philip op en heeft (volgens mij?) amper proeven gespeeld samen met Lennart. Als je eenmaal weet wie de mol is, zien we meestal dat die kandidaat er alles aan doet om het saboteren tegen te houden. En dat heb ik Sven toch nog niet zien proberen te doen bij Lennart.

Davy28 apr 2021, 18:16

Site Admin  1167  Uma
Jay-Lo schreef: ↑27 apr 2021, 11:34
Wie was de verdachte van Jasmien? Uit haar woorden bij de eliminatie lijkt het alsof ze toch Lennart als mol koos, maar zulke informatie geven ze ons niet zo ver in het spel, dus ik geloof er niks van. Ook feliciteert ze Lennart met de vrijstelling, dat doe je alleen als je denkt dat hij een kandidaat is. Annelotte, daar is ze duidelijk over, verdenkt ze niet. Blijven over, Philip of Sven.

Philip verdacht Jasmien en Sven. Als hij alles op Jasmien heeft ingevuld is het niet verwonderlijk dat hij nog mag blijven, Jasmien zit heel de aflevering in de buurt van Lennart. Als dat zo is, moet hij straks op zoek naar een andere mol.
Verdenkt hij Sven, dan zou het best kunnen dat hij net 1 vraagje meer goed had dan Jasmien en met de hakken over de sloot door is.

Van Annelotte weten we dat ze Lennart vooralsnog niet verdenkt. Ze sluit aan bij de anderen om op de grond te blijven net nadat Philip zegt niet te gaan vliegen. De kans dat ze Philip verdenkt is iets groter dan dat ze Sven verdenkt. Maar ze heeft de dossiers niet ingekeken, ze mist informatie over hem (ook van Sven), het zou best kunnen dat ze bij die vragen fouten heeft gemaakt die toch wel het juiste antwoord op Lennart kunnen zijn.

Sven, ik vind het vrij duidelijk dat hij nu vol op Philip gaat, hij noemt Philip ook meermaals tijdens de eliminaties en volgt hem overal sinds de derde aflevering. Hij mist ook de informatie uit de dossiers, zou ook een paar antwoorden per ongeluk juist op Lennart kunnen hebben ingevuld. Waarom mogen we dat weten?
Als Sven straks nog afvalt vlak voor de finale kunnen we Philip al afschrijven, dus ik denk dat Sven de finale speelt.

Annelotte of Philip, wie valt af net voor de finale???
En, wordt de mol ontmaskerd, of vallen ze allemaal van hun stoel straks bij de finale???
Of val ik van mijn stoel?? 😏😜
Mooie redenering Jay-Lo.

Een van de opvallendste uitspraken dit seizoen op vlak van verdenkingen vind ik inderdaad Annelote in Afl 5.
"Lennart, ondanks het feit dat ik hem er echt niet van verdenk dat hij de Mol is... Maar de grote money pig is Lennart ook nog altijd niet"

Meestal horen we wat vage verdenkingen of verdachte acties uitspreken (die kandidaten over alle medespelers wel eens zullen doen),
maar concrete uitspraken of ze al dan niet iemand verdenken zijn er veel minder.

Wat is de invloed van deze uitspraak op de kijkers?
- Als Annelotte volgende week afvalt richt je in de finale meer verdenking van de kijkers op Lennart.
- Als Annelotte de finale haalt dan zou de logische redenering zijn dat kijers Lennart hierdoor minder verdenken.

Feit is dat de quote duidelijk in de aflevering zit. 🙂 Maar haalt Lottiepoes de finale of niet?

julie.vantilt28 apr 2021, 18:21

131
@Davy klopt. Het lijkt alsof zowel Annelotte als Jasmien Lennart niet verdenken. En dat Jasmien na haar deelname en verkeerde gok toch begint te twijfelen aan Lennart als mol.

Alleen zit me iets dwars:
Samina heeft volgens mij ‘gegokt en verloren’ tussen Lennart en Philip. Zij speelde bijna elke proef naast Lennarts zijde en volgde hem nauw op de voet in het spel. Ze gaf aan dat ze Sven niet verdacht omdat die gewoon ‘zo is’. Rest ons nog 1 vraag als die assumpties kloppen: gokte ze op Lennart of toch op Philip?

Davy28 apr 2021, 18:28

Site Admin  1167  Uma
Het is volgens mij vaak gevaarlijk om de uitspraken rond verdenkingen fout te interpreteren.
Eigenlijk zouden we eens letterlijk moeten opsommen welke er 100% duidelijk zijn zoals die van Annelotte. Volgens mij zijn het er niet veel.

Je kan als kandidaat bijvoorbeeld perfect zeggen over het spelverloop van een opdracht
"Volgens mij speelt Sven dat zelfs niet, die is echt zo" en toch Sven (mee) verdenken als Mol om andere redenen.

Paraceta28 apr 2021, 18:36

717  Sven
julie.vantilt schreef: ↑28 apr 2021, 18:21 @Davy klopt. Het lijkt alsof zowel Annelotte als Jasmien Lennart niet verdenken. En dat Jasmien na haar deelname en verkeerde gok toch begint te twijfelen aan Lennart als mol.

Alleen zit me iets dwars:
Samina heeft volgens mij ‘gegokt en verloren’ tussen Lennart en Philip. Zij speelde bijna elke proef naast Lennarts zijde en volgde hem nauw op de voet in het spel. Ze gaf aan dat ze Sven niet verdacht omdat die gewoon ‘zo is’. Rest ons nog 1 vraag als die assumpties kloppen: gokte ze op Lennart of toch op Philip?
Hoezo zijn we zeker dat het tussen Lennart en Philip gegaan zou moeten hebben? Ik zou bv. ook de combinatie Lennart-Jasmien niet onlogisch vinden.

Jay-Lo28 apr 2021, 18:47

1690  Sven
@julie.vantilt Van Samina zien we tijdens de verdenkingen eigenlijk niets. We weten wel dat ze bij haar eliminatie verklaarde dat ze 1 iemand heeft laten vallen. In aflevering 3 maakt ze een verdenking richting Annelotte, dat die hond Annelotte kende, daar leek ze echt van overtuigd. Maakt nog dat Annelotte bij de puzzelproef niet onder water durfde en bij het lopen tot de bel tegen de groep zei dat ze gevallen was. Was de mol toch wel niet de snelste zeker, dat maakt Annelotte zeker verdachter. Bij de clip was het bij Lennart en Annelotte dat het misliep.
Van Sven zegt Samina dat hij zo is, of hij dan haar 2de verdachte was kunnen we niet met zekerheid zeggen, maar Sven speelt bij de puzzelproef wel beter dan de mol en zorgt voor een optie op 1000 euro extra. Misschien heeft ze hem daarom laten vallen, wie zal het zeggen.
Hetgeen ik hieruit afleid is dat we Sven nu verdacht moeten vinden om wat Samina zei, ze is nog steeds overtuigd dat haar andere verdachte de mol is. Samen met zijn verdenking op Philip denk ik ook dat hij de finale haalt.

julie.vantilt28 apr 2021, 18:51

131
@Paraceta
Opnieuw interpretatie, maar bij de eliminaties zag je dat Samina altijd superblij en als eerste naar Jasmien greep. Van “yes, we zijn erdoor”. Niet als in “yes, ik heb U door”. In haar interview en in de video hier op het forum geeft Samina aan een favoriet te hebben die het spel van haar mag winnen. Op basis van die assumpties (ja ik weet het, gevaarlijk) leid ik af dat Jasmien haar favoriete winnares zou zijn. En daardoor dus geen mol.

Cadfael28 apr 2021, 19:34

229  Uma
Davy schreef: ↑28 apr 2021, 18:16 Mooie redenering Jay-Lo.

Een van de opvallendste uitspraken dit seizoen op vlak van verdenkingen vind ik inderdaad Annelote in Afl 5.
"Lennart, ondanks het feit dat ik hem er echt niet van verdenk dat hij de Mol is... Maar de grote money pig is Lennart ook nog altijd niet"

Meestal horen we wat vage verdenkingen of verdachte acties uitspreken (die kandidaten over alle medespelers wel eens zullen doen),
maar concrete uitspraken of ze al dan niet iemand verdenken zijn er veel minder.

Wat is de invloed van deze uitspraak op de kijkers?
- Als Annelotte volgende week afvalt richt je in de finale meer verdenking van de kijkers op Lennart.
- Als Annelotte de finale haalt dan zou de logische redenering zijn dat kijkers Lennart hierdoor minder verdenken.

Feit is dat de quote duidelijk in de aflevering zit. 🙂 Maar haalt Lottiepoes de finale of niet?
Zelfs met die concrete zaken moeten we voorzichtig zijn. Het kan perfect zijn dat haar hoofdverdachte in die aflevering afviel en dat ze in de aflevering erna ineens toch Lennart is beginnen verdenken en door heeft. Stel dat Annelotte de finale zou halen, zou je denken: "Lennart is niet de mol, want Annelotte verdacht hem niet 3 afleveringen geleden." Dit is altijd gevaarlijk. Omgekeerd kan hetzelfde gebeuren. Samina zegt bijvoorbeeld de serieuze beschuldiging dat Annelotte die hond kent. 2 afleveringen later valt ze af, waardoor je kunt zeggen: "Ze verdacht Annelotte, dus Annelotte is niet de mol." Terwijl ze 2 afleveringen later misschien van gedachte is veranderd. Het is altijd moeilijk om uit te gaan van de verdachtmakingen 🙂

Davy28 apr 2021, 19:38

Site Admin  1167  Uma
Exact wat ik er dus ook van denk wat betreft Annelotte @Cadfael
Het mooiste scenario is dat Annelotte de finale haalt en mis zat in haar bedenking, of pas later op het juiste spoor kwam.

Feit is dat de duidelijke verdenking wordt uitgesproken, en dat op zich vind ik dus ook verdacht 😉

julie.vantilt29 apr 2021, 16:52

131
Tyflopontika schreef: ↑29 apr 2021, 15:31 Misschien gokt Jasmien op Lennart, en Samina op Philip of Sven.;
2 dingen waar ik niet helemaal eens mee ben:
1. Ik geloof persoonlijk echt niet dat Jasmien op Annelotte of Lennart gokte. Ze zei in haar 'biechten' dat ze beiden niet verdenkt en wenst Lennart proficiat dat hij de vrijstelling haalt: "ik ben echt blij voor u". Dat zou je tegen je mol nooit zeggen. Ik vermoed dat zij all-in ging op Sven of Philip, waarbij ze verkeerde gok maakte.

Ook Samina verdenkt de meisjes niet, al helemaal Jasmien niet toch. Ik ben ervan overtuigd dat zij hoopte dat Jasmien de winnares zou worden: we zagen haar regelmatig familiair met Jasmien en echt superblij als ze beiden de eliminatie overleefden. Mijn gok is dat ze Lennart of Philip verdacht (Sven vertelde ze helemaal niet te verdenken) en opnieuw verkeerd gokte of met beiden verkeerd zat.

Ik heb een vermoeden dat alle kandidaten in de juiste richting keken vanaf Samina. Alleen viel zij af omdat ze als eerste all-in ging en daarmee een groot risico nam, nét 1 ronde te vroeg. Lennart, ging toen ook all-in en keek na zijn groen scherm meteen richting Philip-Sven. Jasmien en Sven gingen deze week all-in, alleen zat Jasmien op de verkeerde. Je zag Sven nog nooit zo opgelucht na zijn groene scherm, alsof hij nu weet wie het is. Het voelt alsof Sven en Philip bij alle kandidaten niet echt vertrouwd worden, dus ik vermoed dat het antwoord bij één van hen te vinden valt. Tenzij iedereen verkeerd zit en Lennart de mol is 🤯

My guess:
1. Annelotte valt af voor de finale
2. Lennart is verliezend finalist
3. Sven de winnaar
4. Philip de mol

Skaeg29 apr 2021, 17:08

108
Ik vind dat je een mooie piste op gaat met je vermoedens.

Mijn grootste probleem is dat ik Philip zo heel moeilijk kan verdenken, om de FTM theorie. Dat je niet de laagste in rang bent, oké. Maar hij staat wel echt vanboven hé. Het kan soms moeilijk zijn om hoog te staan in zo'n stand als je veel fake-mollen hebt zoals Cathy indertijd. Maar ik heb dat gevoel nu niet bij elke kandidaat die over blijft. En puur qua opportuniteiten lagen er nog genoeg voor te rapen voor Philip om zijn bedrag omlaag te duwen zonder op te vallen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12