Berichten rond De Mol 2021 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

astridm03 mei 2021, 12:46

 287
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 12:33 Niet alleen in Nederland hoor. In de 3de reeks zat ook 1 van de finalisten op de verkeerde mol.
Dat is te lang geleden, toen had ik nog geen Belgische tv. Nu trouwens ook niet, maar nu bestaat er wel snel internet. 😃
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 12:51

 2834  Uma
Peterzzzzzz schreef: 03 mei 2021, 11:48 Volgens deze theorie is Sven de mol dan...

PS: waarom heeft hij deze aflevering wel hoogtevrees, maar op een bedje ligge aan een rotswand is geen probleem
Onderschat het gegeven van de 'confrontatie met de hoogte' niet. Op dat bedje in die tent, 's nachts.. Dan zie je niet hoe hoog het is. Je weet het wel, maar je ziet het niet.
Zoals Sven ook aangaf: een sprong doen van die hoogte, tot daar aan toe, maar daar gewoon hangen bengelen terwijl je constant ziet hoe hoog het is, dat is een ander gegeven.

Er is ook niet slechts 1 vorm van hoogtevrees hé. Sommigen durven niet bovenop een hoog gebouw staan, anderen durven dat wel maar durven niet springen, anderen durven geen bungee-sprong doen maar doen met plezier een skydive, et cetera.

ben.vanmassenhove schreef: 03 mei 2021, 12:21 Kan ISIDOOR niet gewoon de mol zijn?

Wat zijn de argumenten om aan te tonen dat het deze keer niet de hond is?
- Hij was er niet bij vanaf het eerste moment?
- De makers wagen zich hier niet aan?
- Annelotte zou teveel voorsprong hebben in de finale?
Ik mag hopen dat je dit niet meent.
Gebruikersavatar

Paraceta03 mei 2021, 12:56

 717  Sven
Exact: op een hoog gebouw staan is voor mij geen enkel probleem, over een zwiepende brug een ravijn oversteken doe ik met plezier, op een glazen platform staan ergens aan een berg waardoor je de diepte onder je ziet (dat was ofwel in Oostenrijk, ofwel op Madeira, ik twijfel welke van de 2), lukt perfect. Maar laat mij alsjeblieft niet ergens vanaf springen/abseilen/..., want dan blokkeer ik helemaal: dat gaat gepaard met heelder paniekaanvallen enzovoort. Dan klim ik nog 1000 keer liever omhoog, dan mij in de grote leegte te storten.
Om maar te zeggen: ieders beleving is anders en ik geloof Sven 100% als hij een opdeling maakt tussen die dingen.
Gebruikersavatar

ben.vanmassenhove03 mei 2021, 13:12

 10
Cedric schreef: 03 mei 2021, 12:52 Onderschat het gegeven van de 'confrontatie met de hoogte' niet. Op dat bedje in die tent, 's nachts.. Dan zie je niet hoe hoog het is. Je weet het wel, maar je ziet het niet.
Zoals Sven ook aangaf: een sprong doen van die hoogte, tot daar aan toe, maar daar gewoon hangen bengelen terwijl je constant ziet hoe hoog het is, dat is een ander gegeven.

Er is ook niet slechts 1 vorm van hoogtevrees hé. Sommigen durven niet bovenop een hoog gebouw staan, anderen durven dat wel maar durven niet springen, anderen durven geen bungee-sprong doen maar doen met plezier een skydive, et cetera.



Ik mag hopen dat je dit niet meent.
Nee, ik stel het gewoon maar in vraag en probeer uit de box te denken. Als er pistes zijn van "er zijn misschien 2 mollen" dan mag "er is geen mol aka / oftwel het is gewoon de hond" toch eens in vraag gesteld worden. Een echte mol is niet meer nodig in dit spel want er wordt genoeg gemold door de kandidaten zelf. Maar enfin, ik denk dat het Lennart is sinds aflevering 2/3 en wil niet meer veranderen naar Sven nu omdat ik er al zo lang op zit. Wat gisteren gebeurde is raar. ik hoop dat de makers niet te speciaal gaan doen en al zeker geen dingen in scene zetten want dan zou zoals eerder gezegd hier het programma aan geloofwaardigheid verliezen.
Gebruikersavatar

a-mol03 mei 2021, 13:27

 1
of helemaal niet op het foute spoor ... ze "mollen" allemaal ... en vooral nu want volgende keer zijn ze nog met drie !
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 13:39

 3423  Yens
Nvdc schreef: 03 mei 2021, 10:00 De vraag van GDC op het einde aan Philip was ook kunstmatig, een beetje vreemd...
"En wat nu?"
"Naar de kust rijden. Verder werken aan de herwerking van mijn boek."
De aflevering begon met een boek. Een boek waarvan het einde nog niet af is.
Ze zitten nu in Berlijn, op een boogscheut van de kust.
Als de volgende aflevering zich aan de kust afspeelt, dan vermoed ik dat Philip terug zal opduiken op één of andere manier...
Is hij dan mss toch de mol??? Het einde moet herschreven worden. Zitten we toch met 2 mollen?
Daardoor zoveel geld uit de pot?🤷🏻‍♂️
(Zelf dacht ik al de hele tijd aan Lennart, maar wie weet...)
Het boek waar Philip het over heeft, vind je hier terug...

https://www.lannoo.be/nl/philip-de-cleen
Gebruikersavatar

bert.dekimpe03 mei 2021, 13:45

 57
Na vorige week ben ik even uit mijn Lennart-tunnel gekropen en lap: mijn oude/nieuwe mol ligt eruit. Nu hebben de mol en de makers mij waar ze mij willen hebben. Volgende week finale en ik weet het gewoon niet meer 😃
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 13:48

 3423  Yens
Skaeg schreef: 03 mei 2021, 12:33 Goed punt, ik heb zelf hoogtevrees (vooral als ik kan vallen/uitschuiven, en niet vast hang) en ik zou de rotswand proef veel angstaanjagender gevonden hebben dan de proef van gisteren.
Dit bewijst nog maar eens dat hoogtevrees iets subjectief is... bij mij is het net andersom. Ik zou nu net wel de rotswand aandurven, weliswaar met de nodige bedenkingen, maar boven op een flatgebouw zelfs maar een seconde naar beneden kijken, dan slaat bij mij de duizeligheid en misselijkheid onmiddellijk toe.
Gebruikersavatar

Fermgemold03 mei 2021, 15:08

 45
Ook hoogtevrees hier. Aan die rotswand zou ik nooit of te nimmer gaan hangen. Hangbruggen, glazen vloeren op hoogte, het dak van een gebouw, een bergkam, etc. vormen allemaal een probleem. Abseilen of zo'n deathride (heet dat zo?) is geen probleem, enkel op hoogte staan vooraf is lastig. Zolang ik maar gecontroleerd dichter bij de grond kom gaat alles prima.
Aan dat gebouw hangen, misschien dat ik het geprobeerd zou hebben, maar rustig zou het niet verlopen zijn.
De herfstbeelden chicken dance rots had waarschijnlijk nog wel gelukt.

Ik geloof dus perfect dat de onderscheiden die Sven maakt in zijn hoogtevrees echt zijn.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mei 2021, 16:41

 767  Yens
Echt of nep hoogtevrees, het maakt uiteindelijk al niet uit. Sven kan ook de mol zijn én echt hoogtevrees hebben.
Gebruikersavatar

molshoopje03 mei 2021, 17:45

 23  Yens
Lincy schreef: 02 mei 2021, 22:07 Maar het gaat niet alleen over deze eliminatie.
Integendeel het gaat meer over alle voorgaande ook. Waarom konden de finalisten in het spel blijven wat Philip als hoofdverdachte, dat is de vraag die ik mij stel.
En dat doet mij Sven als mol verdenken.

Ok het kan ook dat alle afvallers op Philip zaten en we eigenlijk de 2 'domste' kandidaten over houden die minst over Philip wisten en daardoor met geluk een paar correcte antwoorden voor de echte mol invulden.
Dag zullen we volgende week en de week erop zeker allemaal wel vernemen.



Als Sven daadwerkelijk de mol is, wist hij dat de anderen op Philip zaten en kon hij daarin meegaan. Hij wist dat Annelotte en Lennart dit gingen interpreteren als jij en zette hen zo verder op het verkeerde spoor.
Maar zo kan je uiteraard alles uitleggen. De programmamakers weten goed genoeg wat ons te tonen van verdenkingen zodat we niets met zekerheid weten. Dit i.t.t. tot de Nederlandse versie waar de laatste 'opdracht ' eigenlijk gelijk is aan de eliminatietest en iedereen hardop zegt op wie hij stemt.
Dan zaten alle kandidaten tot de finale tot nu toe op de foute mol en zullen de eliminaties vaak close geweest zijn met misschien een exaoco omdat niemand op het juiste spoor zat
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 17:49

 8153
Wat zou er gebeuren als in de finale blijkt dat X de mol is, maar Y zegt dat het Z is en Z zegt dat het Y is?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12