Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2021, 10:41

 8153
The hunter schreef: 08 apr 2021, 10:26 De enige info in heel die proef die Lennart niet geeft is dat het staartje naar boven moet. Als je die info niet hebt, doe je dan het staartje naar boven of naar beneden?
happyfello schreef: 08 apr 2021, 10:32 Naar boven uiteraard... Annelotte vraagt het ook niet en ze doet hem naar beneden. Trouwens ook een subtiele kleine fout bij de neus van de hond als ik me niet vergis... Voor in het geval dat Lennart het wel zegt ? Who knows...
1-0 voor Annelotte als ze de mol is 😉
Gebruikersavatar

Poirot08 apr 2021, 10:59

 299
Ik heb net de aflevering gekeken. Ik denk dat de mol hier niet zo veel hoefde te mollen, omdat het zowiezo al fout zou gaan door de onhandigheid van alle kandidaten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2021, 11:01

 8153
@Poirot Da's een feit dat zeker is. Maar het was voor de mol wel een gelegenheid om wat discussie en onrust in de groep te brengen.
Gebruikersavatar

Poirot08 apr 2021, 11:18

 299
Ik kan persoonlijk niet zo veel uit deze opdracht halen. Alleen dat er 1000 euro uit de pot is gegaan, maar die kandidaten hadden gewoon geluk dat ze door de groep werden uitgekozen om de opdracht te doen, en dus een pasvraag kon maken.

Er werd in deze opdracht een opmerking gemaakt door een kandidaat waar ze zei dat de hond een andere kandidaat al kende. Dat heeft me wel aan het denken gezet. Heeft de hond de mol al eerder gezien of niet?
Gebruikersavatar

astridm08 apr 2021, 11:26

 287
"Er werd in deze opdracht een opmerking gemaakt door een kandidaat waar ze zei dat de hond een andere kandidaat al kende. Dat heeft me wel aan het denken gezet. Heeft de hond de mol al eerder gezien of niet?"

Het korte antwoord is 'nee'.
Het lange antwoord is dat de hond door de productie bij een fokker is gehaald en sindsdien door één van het team is verzorgd. Zelfs een eigenwijze teckel kan zich niet inhouden als hij na lange tijd z'n baasje weer ziet en van enige herkenning was hier echt geen sprake. Ik heb het elders ook al geschreven, het is net als bij mensen, het klikt of het klikt niet en tussen Annelotte en Isidoor klikte het duidelijk wel.
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2021, 11:32

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: 08 apr 2021, 09:44 De proef van Lennart en Annelotte was wel moeilijk. Ik vond het al bij al ongelooflijk dat ze het er zo goed vanaf brachten (maar waarom tekende Annelotte een "open" neusje?). Als mol kan je hier een medekandidaat kiezen die zeker voor de pasvraag gaat, want veel kans dat het mislukt. Of je bent heiliger dan de paus (of een debiel, dixit Annelotte) die voor het geld gaat, want het is toch zo goed als zeker dat dat dominosteentje niet uit de printer zal rollen.
Het feit dat de origami proef mislukt, doet me - na lang nadenken - toch vermoeden dat Annelotte en Lennart voor geld gegaan zijn. Als ze voor de pasvraag waren gegaan, dan was er geen enkele reden (als mol) om de opdracht te doen mislukken? Want dan zou er -1000 € uit de pot gaan, beter dan gaan voor geld want dan kan je hoogstens het geld "niet verdienen", dus een nul-operatie. Dat maakt (onder de huidige omstandigheden) dat er twee mogelijkheden zijn:
1. Ofwel is de proef gewoon mislukt omdat ze beide kandidaat zijn, en het gewoon om een fout gaat die door een of beiden werd gemaakt.
2. Ofwel is een van beiden de mol en dan heeft hij / zij bij het beslissingsproces gegokt en verloren (Bv. Lennart die eerst het "heilige boontje" uithangt en als "goede" kandidaat zegt dat hij voor het geld wil gaan, in de overtuiging dat Annelotte toch voor de pasvraag zal willen gaan, en hij zich dan laat overtuigen. Dat hebben we trouwens gezien toen ze de beslissing aan het nemen waren. Het is pas daarna als ze onderweg zijn naar de origami proef, dat we Annelotte horen zeggen dat ze "de enige debielen gaan zijn die voor het geld gegaan zijn".
Gebruikersavatar

stefan.luyckx08 apr 2021, 11:34

 34  Bert
Ik vind het ook verdacht dat de programmamakers ons wel laten weten in de montage dat ze voor geld kiezen maar niet laten zien hoe die beslissing tot stand kwam en wie wie heeft overtuigd. Voor mij is de mol 1 van die 2.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2021, 11:41

 1690  Sven
martin.janssen schreef: 07 apr 2021, 23:45 Leuk geprobeerd van Philip met die rode knop, maar waarom zou hij recht hebben op compensatie. De enige twee die recht zouden hebben op compensatie in mijn optiek zijn Dami en Kevin. Maar ja, die zijn er niet meer.
Sterker nog, als hij all in is gegaan, zoals hij zelf zegt, dan zou hij nu wellicht een klein voordeel hebben omdat hij misschien wel op de goede mol zat.
Vorige week is Philip all in gegaan, hij was heel zeker van zijn mol. Nu bij de eliminatie zegt hij dat hij nog eens moet nagaan wie van zijn vorige verdachten wat heeft gedaan. Volgens mij zat hij vorige week vol op Kevin.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2021, 12:11

 3483  Uma
Jay-Lo schreef:Vorige week is Philip all in gegaan, hij was heel zeker van zijn mol. Nu bij de eliminatie zegt hij dat hij nog eens moet nagaan wie van zijn vorige verdachten wat heeft gedaan. Volgens mij zat hij vorige week vol op Kevin.
Bijna onmogelijk want Kevin is zeker de mol niet.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2021, 12:21

 1690  Sven
Waarom onmogelijk? Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand vol op iemand gaat die dan dezelfde aflevering afvalt. Zie Kaat die vol op Eva was gegaan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2021, 12:45

 8153
Of Christian die vol op Bart bleef gaan en pas vlak voor de finale afviel.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17