Ik denk ook niet dat de reserve-mol de code van zijn slot wist. Anders zou hij een voordeel gehad hebben tegenover de andere reserve-kandidaten.
Dan nog een observatie dat niet van belang is. Ik vond het opvallend hoe goed de reserve-kandidaten met elkaar samenwerkten. Allemaal wachten bij linie 2, iemand die zich opoffert om de sleutel te gaan halen, bij linie 3 tegelijk in de gracht gaan en uit de gracht komen op een afgesproken teken. Ook al wisten ze heel goed dat er maar één iemand van hen uiteindelijk meekon. Noah mag de persoon (een meisje, denk ik) die zich opofferde bij linie 2 om de sleutel te gaan halen en ook greep, ook bedanken.
De vraag die ik mij stel: - Hadden die als tactiek op voorhand besproken om onder de stelling bij linie 2 te wachten?
- Hadden ze instructies van de productie gekregen om daar te wachten, tot alle overgeblevenen daar waren?
- Of had de eerste persoon die daar aankwam het idee om daar te wachten in plaats van zelf direct naar de sleutel te
gaan om zo de voorsprong op zijn concurrenten uit te bouwen? Zou die zelf op dat idee gekomen zijn om daar te
wachten om met genoeg volk linie 3 te bestormen? Of zou je als eerste niet direct je kans wagen om die sleutel te
grijpen en zo de rest van de reserve-kandidaten achter te laten?
Jansen schreef: ↑22 mar 2021, 21:48
Nog even een ideetje "in de groep gooien" dat in mijn gedachten rondspookt. De originele groep bestond zoals altijd uit 5 mannen, 5 vrouwen. We hebben nu een kandidaat die afvalt en een die er bij komt. Geen probleem, Jens valt af, Noah komt in zijn plaats. Dus nog steeds 5-5 verdeling. Ik stel me nu de vraag wat er zou gebeurd zijn als een vrouw uit de reserve groep als eerste in de auto zat? Was Jens dan evenzeer afgevallen en zaten we voor het eerst met een groep van 6 vrouwen en 4 mannen? Of zou er dan iemand anders (een vrouw in dat geval) de klos geweest zijn?
Volgens mij hebben ze het wel eerlijk gespeeld. Stel dat er een vrouw in de auto was geraakt, dan was het nog altijd de slechtste geweest die de test had ingevuld, dus Jens. Nu het Noah is en een vrouw had de test het slechtste ingevuld, was die vrouw afgevallen. Het is toeval dat twee mannen wisselen.