Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Mollenjager-DT22 mar 2021, 21:30

767  Yens
Cedric schreef: ↑22 mar 2021, 18:19 Wat ik hier nog niet heb gelezen - of schandalig over heb gelezen - zijn de posities van Annelotte, Jasmien en Lennart als schutters in de laatste linie.

Ik heb de 3 schuttersposities op de schermafbeelding hieronder aangeduid. Op zijn minst toch erg opvallende posities die bij mij behoorlijk wat vragen oproepen.
Afbeelding

Als ik me goed herinner zat Lennart bovenin (rechts van de auto's), terwijl Annelotte en Jasmien zich onderin bevonden (links van de auto's).
De Daft Punk groep kwam aan de bovenkant uit het maïs (ze hadden trouwens al de ganse tijd aan die kant gezeten, want we hebben ze nooit van de ene naar de andere kant zien oversteken).

Vraag 1: De rol van Jens als coördinator... Hij had met de drone kunnen zien dat de aanvallers aan Lennarts kant waren, zodat de schuttersposities konden worden verplaatst. Heeft hij dat niet goed doorgegeven dan?
Vraag 2: Konden die schuttersposities eigenlijk wel worden verplaatst en heeft Samina ervoor gekozen er 2 onderin te zetten en 1 vanboven (wat een érg slechte tactiek zou zijn), of waren die posities verankerd en niet te verplaatsen, waardoor de aanvallers sowieso een voordeel hadden?
Vraag 3: Als de posities verankerd waren en je dus sowieso 2 personen onderin had, hadden die dan niet beter moeten afspreken en coördineren om minder snel zonder kogels te vallen? (Annelotte en Jasmien dus.)

Enfin, ik bedoel maar, het lijkt heel erg alsof Samina en Jens amper invloed hadden op deze opdracht, maar ik denk dat ze meer invloed hadden dan wij denken. Want de keuze van die 3 posities voor de schutters vind ik toch erg ongelukkig..
De schuttersposities stonden vast denk ik, ik dacht dat ik dat GDC via de voice-over had horen zeggen of iets in die aard. Jens heeft de 3 schutters meegedeeld dat de aanvallers van Lennart zijn kant kwamen en zelfs al zouden de schuttersposities dan nog verplaatst mogen worden, wat niet zo was, dan nog zou dat in mijn ogen een domme beslissing zijn omdat men dan niet meteen kan schieten als de aanvallers uit het mais verschijnen.

Jansen22 mar 2021, 21:48

3423  Yens
Nog even een ideetje "in de groep gooien" dat in mijn gedachten rondspookt. De originele groep bestond zoals altijd uit 5 mannen, 5 vrouwen. We hebben nu een kandidaat die afvalt en een die er bij komt. Geen probleem, Jens valt af, Noah komt in zijn plaats. Dus nog steeds 5-5 verdeling. Ik stel me nu de vraag wat er zou gebeurd zijn als een vrouw uit de reserve groep als eerste in de auto zat? Was Jens dan evenzeer afgevallen en zaten we voor het eerst met een groep van 6 vrouwen en 4 mannen? Of zou er dan iemand anders (een vrouw in dat geval) de klos geweest zijn?

Yvo22 mar 2021, 21:55

1111  Uma
@Jansen Ik denk dat het dan 6-4 was geweest. Maar ik ben niet zeker.
Leuke bedenking. Hier had ik nog niet bij stilgestaan.

Cadfael22 mar 2021, 21:59

229  Uma
Ik denk ook niet dat de reserve-mol de code van zijn slot wist. Anders zou hij een voordeel gehad hebben tegenover de andere reserve-kandidaten.

Dan nog een observatie dat niet van belang is. Ik vond het opvallend hoe goed de reserve-kandidaten met elkaar samenwerkten. Allemaal wachten bij linie 2, iemand die zich opoffert om de sleutel te gaan halen, bij linie 3 tegelijk in de gracht gaan en uit de gracht komen op een afgesproken teken. Ook al wisten ze heel goed dat er maar één iemand van hen uiteindelijk meekon. Noah mag de persoon (een meisje, denk ik) die zich opofferde bij linie 2 om de sleutel te gaan halen en ook greep, ook bedanken. 😛
De vraag die ik mij stel: - Hadden die als tactiek op voorhand besproken om onder de stelling bij linie 2 te wachten?
- Hadden ze instructies van de productie gekregen om daar te wachten, tot alle overgeblevenen daar waren?
- Of had de eerste persoon die daar aankwam het idee om daar te wachten in plaats van zelf direct naar de sleutel te
gaan om zo de voorsprong op zijn concurrenten uit te bouwen? Zou die zelf op dat idee gekomen zijn om daar te
wachten om met genoeg volk linie 3 te bestormen? Of zou je als eerste niet direct je kans wagen om die sleutel te
grijpen en zo de rest van de reserve-kandidaten achter te laten?

Jansen schreef: ↑22 mar 2021, 21:48 Nog even een ideetje "in de groep gooien" dat in mijn gedachten rondspookt. De originele groep bestond zoals altijd uit 5 mannen, 5 vrouwen. We hebben nu een kandidaat die afvalt en een die er bij komt. Geen probleem, Jens valt af, Noah komt in zijn plaats. Dus nog steeds 5-5 verdeling. Ik stel me nu de vraag wat er zou gebeurd zijn als een vrouw uit de reserve groep als eerste in de auto zat? Was Jens dan evenzeer afgevallen en zaten we voor het eerst met een groep van 6 vrouwen en 4 mannen? Of zou er dan iemand anders (een vrouw in dat geval) de klos geweest zijn?
Volgens mij hebben ze het wel eerlijk gespeeld. Stel dat er een vrouw in de auto was geraakt, dan was het nog altijd de slechtste geweest die de test had ingevuld, dus Jens. Nu het Noah is en een vrouw had de test het slechtste ingevuld, was die vrouw afgevallen. Het is toeval dat twee mannen wisselen.

Cedric22 mar 2021, 22:44

2834  Uma
Is er eigenlijk een truc om snel de code van zo'n slot te ontcijferen? Hoe begin je daaraan?

Jay-Lo22 mar 2021, 22:47

1690  Sven
@Cedric Als je daarin een beetje oefent voel je dat.

annelies-a.-a..vanbelle22 mar 2021, 22:50

263
Misschien een vreemde bedenking: wat als in die Daft Punk pakken helemaal geen echte tegenstanders zaten, maar figuranten om de spanning op te drijven en het spel op afgesproken wijze mee te spelen?

Wat als Noah al vanaf het begin vastlag als mol, en Jens' vertrek ook sowieso voorbereid was?

chicawah.janssen22 mar 2021, 23:00

8153
Jansen schreef: ↑22 mar 2021, 21:48 Nog even een ideetje "in de groep gooien" dat in mijn gedachten rondspookt. De originele groep bestond zoals altijd uit 5 mannen, 5 vrouwen. We hebben nu een kandidaat die afvalt en een die er bij komt. Geen probleem, Jens valt af, Noah komt in zijn plaats. Dus nog steeds 5-5 verdeling. Ik stel me nu de vraag wat er zou gebeurd zijn als een vrouw uit de reserve groep als eerste in de auto zat? Was Jens dan evenzeer afgevallen en zaten we voor het eerst met een groep van 6 vrouwen en 4 mannen? Of zou er dan iemand anders (een vrouw in dat geval) de klos geweest zijn?
Ik heb mij dat ook afgevraagd. Ik heb mij zelfs nog meer afgevraagd. West-Vlaamse mannelijke Jens werd ingeruild voor West-Vlaamse mannelijke Noah. Voor de reeks van start ging werd er veel gespeculeerd over de Daft Punkers. Eén van de pistes was dat er een 1 op 1 battle zou zijn tussen elke "original" en zijn/haar "Daft Punk alterego". Wetende dat men bij De Mol altijd streeft naar de "ideale groep kandidaten" en dat men nu 2 groepen samengesteld had, kan men aannemen dat de Daft Punkers ahw een blauwdruk waren van "the originals", maw voor elk "type" een "alterego". Ik vraag mij af wat er zou gebeurd zijn mocht bv. niet Noah maar de vrouw met het lange zwarte haar dat onder haar helm uit kwam als eerste in de auto geraakt was. Exit Dami of Samina? Of gewoon 1 van de andere vrouwen?

Cedric22 mar 2021, 23:05

2834  Uma
Jay-Lo schreef: ↑22 mar 2021, 22:47 @Cedric Als je daarin een beetje oefent voel je dat.
Dus moest de Daft Punk-Mol zijn/haar code niet op voorhand weten. Wat oefenen in die maand vooraf was voldoende geweest.

Jay-Lo22 mar 2021, 23:14

1690  Sven
Ja, Cedric, ik denk dat. Ik kan dat toch, dus ik denk dat mits een beetje proberen met verschillende cijfersloten je de feeling wel in de vingers krijgt.
En ik heb dat niet vanwege criminele activiteit he mannen. 😜
Als kind was eens iemand van mijn vrienden de code van zijn fietsslot vergeten en door te voelen heb ik die open gekregen. Ik was zo fier dat ik elk aangeboden cijferslot probeerde te openen, met succes.

Vermoljoen22 mar 2021, 23:54

2354  Uma
vasQuez schreef: ↑22 mar 2021, 08:26 Wat me opviel is dat we Noah NIET door de laatste hindernis hebben zien gaan. Hij kon evengoed de elfde gemaskerde man zijn, die ze wat vuil gemaakt hebben en naast de auto hebben laten wachten, om dan in te te stappen.
Zo zijn de makers absoluut niet. Ze gaan iedereen een eerlijke en dezelfde kans hebben gegeven.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 37