Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

foxhunter24 mar 2021, 07:44

100  Sven
Onder vier ogen als Jasmien langs Gilles naar de auto loopt, dat is niet gericht aan de hele groep. Het is dubbelzinnig van Gilles om molletje Jasmien te feliciteren. Het lijkt een felicitatie omdat ze door is/niet afgevallen, maar het is een felicitatie met de start van de mol met het mislukken van de proef.
Verdenking aangepast.😂 Dat je dat ook kan controleren zeg. 😲

chicawah.janssen24 mar 2021, 07:52

8153
@Jansen Heb dank waarde collega!

foxhunter schreef: ↑24 mar 2021, 07:44 Onder vier ogen als Jasmien langs Gilles naar de auto loopt, dat is niet gericht aan de hele groep. Het is dubbelzinnig van Gilles om molletje Jasmien te feliciteren. Het lijkt een felicitatie omdat ze door is/niet afgevallen, maar het is een felicitatie met de start van de mol met het mislukken van de proef.
En dat weet jij dus 100% zeker. Straf!
foxhunter schreef: ↑24 mar 2021, 07:44 Verdenking aangepast.😂 Dat je dat ook kan controleren zeg. 😲
Ik controleer niets, ik zie gewoon open en bloot naast jouw naam staan dat Dami jouw molverdachte is. En dat is nog steeds niet aangepast. 😜

Torremolinos24 mar 2021, 09:07

264
Na herbekijken van deze opdracht, lijkt het me niet zo simpel om die laatste zone te verdedigen eigenlijk. Dankzij de mooie screenshot van cedric enkele pagina’s terug heb ik ook een mooi overzicht van dat speelveld kunnen vinden.
De schuttersposten lijken vastgezet te zijn. Die kunnen dus niet verplaatst worden. Ze staan eigenlijk ook een beetje warrig. We moeten er rekening mee houden dat de paintballers niet zomaar 180 graden van het speelveld konden beschieten.

Afbeelding

Zoals je ziet op de foto, konden Annelotte, Jasmien en Lennart hun geweer slechts beperkt draaien binnen een frame dat op de schuttersposten was bevestigd. Hun radius lijkt me behoorlijk klein. Op onderstaande foto heb ik even aangeduid wat hun bereik kan zijn geweest. Het kan wat breder zijn geweest, wat ik doe is een beetje gissen. Maar het geeft wel een idee van het speelveld.

Afbeelding

Met dit beeld, merk je wel dat de verdedigingen die de drie kandidaten hadden opgesteld niet al te random waren en inderdaad wel probeerden om hun blinde plekken te blokkeren. De aanvallers hadden ook echt wel een goeie tactiek. In het midden aanvallen, iets meer aan de kant van Lennart. Ver weg van iedere paintballer, en na enkele meters al bijna niet meer te raken. Houd er rekening mee dat paintball richten zeer moeilijk is over meerdere meters, tenzij je veel kan afschieten en aan de hand van de trajecten van je vorige schoten kan bijsturen. Maar heel veel kogels hadden ze niet.

Het valt me ook op doorheen de aflevering hoe goed Noah speelde. Ik denk hem als 4de los zien te raken bij de kettingen. Ideaal, want je moet niet als eerste de stelling op, maar je zit wel bij de plaatsjes die zeker nog een molboekje kunnen pakken. Hij zit onmiddellijk in het midden bij de gracht, hij kruipt eruit als één van de laatsten, wanneer de meeste kogels op zijn en de rook mooi over het midden verspreid is.

Merk ook op dat je op de laatste meters naar het poortje eigenlijk (misschien) helemaal niet meer geraakt kon worden. Misschien om een beetje filmisch effect te kunnen creëren.

salb24 mar 2021, 11:08

352  Sven
Weer een fantastische analyse in het molboekje van Addow
Addow schreef: ↑24 mar 2021, 10:46 Álles is belangrijk... nét de zaken die je totaal belangeloos acht, moet je extra uitzoeken...

Bovendien... in de handschoenen zit een ongelooflijke hint hoe het spelverloop gestuurd werd tijdens het maïsveldspel.
We weten intussen allemaal dat NOAH de aanvaller is die ongeschonden de auto gehaald heeft.
Welnu... NOAH is uiteindelijk de enige aanvaller die gedurende de ganse opdracht GEEN HANDSCHOENEN draagt (volledige 60 minuten).

Bodycam- en droneshots waarbij de aanvallers hun slot proberen te openen. Je ziet in verscheidene shots dat alle aanvallers hun handschoenen uit hebben gedaan om het slot te ontcijferen. Tussendoor zijn er nog enkele close-ups opgenomen die wellicht vooraf of achteraf zijn opgenomen, aangezien de aanvallers hier allemaal wel handschoenen aanhebben.

Afbeelding
Afbeelding
De aanvallers werden vervolgens verplicht om hun handschoenen aan te doen, want bij het grijpen van het molboekje is er slechts 1 aanvaller die niet zijn handschoenen aanheeft. Inderdaad, u raadt het al: NOAH. Zo komen we ineens ook op het concept "molboekje te pakken krijgen". Dit is puur functioneel. Op deze manier moet iedere aanvaller iets vasthouden bij het verdere verloop van de opdracht, waardoor de handen voortdurend zichtbaar zijn. Een blote hand is allezins zichtbaarder in de rook dan een zwarte handschoen op een zwart molboekje. Bovendien... it makes no sense to take one...op het einde van de opdracht ligt er toch een stapel van 10 molboekjes 😉 Een blote hand is ook zichtbaar wanneer je de sleutel probeert te pakken bovenop die stelling 😜

Afbeelding
Tussendoor zie je ook duidelijk waar NOAH zit, aangezien hij de enige is zonder handschoenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We kunnen stellen dat NOAH nogal opvallend vooraan en met de handen zichtbaar tussen die maïs zit, toch?
Ook wanneer ze in de gracht zitten, kan je nu duidelijker volgen waar NOAH voortdurend zit.

Afbeelding
Afbeelding
Ik laat jullie nu vooral zelf verderspeuren. Maar nu kunnen jullie alvast de battle bij LINIE 3 nog eens herbekijken met dit gegeven in het achterhoofd en vooral de positie van Noah. Of dat nu als mol of als kandidaat is (zal achteraf blijken), volgens mij was het te allen tijde de bedoeling dat Noah de eindbestemming haalde. Met een kleine kans dat het mislukte.

Afbeelding
Je ziet bij het poortje nogmaals duidelijk dat NOAH met blote handen de eindbestemming bereikt.
Afbeelding
Gelukkig hebben ze de kettingsloten op voorhand genummerd.
Stel u maar eens voor dat iemand alle 1000 combinaties moest doen. Of zo konden ze Noah misschien aan het juiste slot koppelen?

Afbeelding
Waarom is Noah de enige zonder handschoenen? Toeval? Of zit er meer achter?

Cedric24 mar 2021, 11:19

2834  Uma
Torremolinos schreef: ↑24 mar 2021, 09:07 Na herbekijken van deze opdracht, lijkt het me niet zo simpel om die laatste zone te verdedigen eigenlijk. Dankzij de mooie screenshot van cedric enkele pagina’s terug heb ik ook een mooi overzicht van dat speelveld kunnen vinden.
De schuttersposten lijken vastgezet te zijn. Die kunnen dus niet verplaatst worden. Ze staan eigenlijk ook een beetje warrig. We moeten er rekening mee houden dat de paintballers niet zomaar 180 graden van het speelveld konden beschieten.

Afbeelding

Zoals je ziet op de foto, konden Annelotte, Jasmien en Lennart hun geweer slechts beperkt draaien binnen een frame dat op de schuttersposten was bevestigd. Hun radius lijkt me behoorlijk klein. Op onderstaande foto heb ik even aangeduid wat hun bereik kan zijn geweest. Het kan wat breder zijn geweest, wat ik doe is een beetje gissen. Maar het geeft wel een idee van het speelveld.

Afbeelding

Met dit beeld, merk je wel dat de verdedigingen die de drie kandidaten hadden opgesteld niet al te random waren en inderdaad wel probeerden om hun blinde plekken te blokkeren. De aanvallers hadden ook echt wel een goeie tactiek. In het midden aanvallen, iets meer aan de kant van Lennart. Ver weg van iedere paintballer, en na enkele meters al bijna niet meer te raken. Houd er rekening mee dat paintball richten zeer moeilijk is over meerdere meters, tenzij je veel kan afschieten en aan de hand van de trajecten van je vorige schoten kan bijsturen. Maar heel veel kogels hadden ze niet.

Het valt me ook op doorheen de aflevering hoe goed Noah speelde. Ik denk hem als 4de los zien te raken bij de kettingen. Ideaal, want je moet niet als eerste de stelling op, maar je zit wel bij de plaatsjes die zeker nog een molboekje kunnen pakken. Hij zit onmiddellijk in het midden bij de gracht, hij kruipt eruit als één van de laatsten, wanneer de meeste kogels op zijn en de rook mooi over het midden verspreid is.

Merk ook op dat je op de laatste meters naar het poortje eigenlijk (misschien) helemaal niet meer geraakt kon worden. Misschien om een beetje filmisch effect te kunnen creëren.
Helemaal akkoord met je post, @Torremolinos .
Erg opvallend dat (1) de schuttersposten zo opgesteld werden en (2) de aanvallers de beste tactiek hanteerden (of toch bijna).
Gezien de positie van de schutters moesten de aanvallers best aan de Lennartkant uit de gracht komen en dat wisten ze. De rookbommen konden ze wel beter hanteren (ze voor de schutters gooien in plaats van ermee te lopen), maar al bij al goed gedaan.

Ik vraag me sowieso eigenlijk af in hoeverre de aanvallers (de Daft Punk-groep dus) kon overleggen. Gezien de pakken en de helmen was dat misschien niet makkelijk, maar we hoorden toch enkele keren roepen (al was het maar "ok ,go!" of zoiets), dus communicatie was mogelijk. Alleen kregen we de communicatie niet te zien, waardoor we niet weten welke rol Noah speelde. Nam hij de groep op sleeptouw? Bedacht hij de tactiek? Of profiteerde hij van wat anderen zeiden? Acteerde hij zelf op molse manier of bleef hij op de achtergrond?
Daar hebben we totaal geen zicht op.

martin.janssen24 mar 2021, 12:29

178
JBB schreef: ↑23 mar 2021, 21:02 Die rugnummers, dat is nog zo iets.

Waarom moeten die daft punkertjes allemaal een nummer hebben op hun pak?
De enige die daar iets aan zou kunnen hebben, is toch de mol, indien deze zou weten welk nummer de reservemol heeft...
Dat rugnummer stond toch alleen op hun rug? Heb je volgens mij niet zoveel aan als ze naar je toe komen lopen.

Cadfael24 mar 2021, 12:30

229  Uma
Bij linie 2 lijkt de vrouw die op de stelling kruipt de leiding te nemen. Zij zegt wat ze gaan doen en ze spreken enkele dingen af. Ik vond echt dat de aanvallers een goede tactiek hadden. Ik weet niet of dat spontaan ontstaan is of dat het ingefluisterd is door de productie. Als je als eerste aan de stelling komt bij linie 2, zou je er dan aan denken om te wachten op de rest? Of zou je niet direct voor de sleutel gaan om de voorsprong op je concurrenten te behouden? Ik vond het opvallend hoe goed dat de aanvallers samenwerkten.
Noah heeft ook wel een beetje kunnen profiteren van de persoon die zich opoffert om de sleutel te gaan halen, maar dat doet niets af aan zijn verdienste 😉

martin.janssen24 mar 2021, 13:19

178
Ik denk dat de moeilijkheid bij deze opdracht is dat je geneigd bent om als eerste naar de auto te rennen. Maar dan heb je weinig kans omdat er dan 3 paintball geweren op je staan gericht. Je moet dus wel een tactiek volgen die dieren ook vaak nemen, als groep opereren. Dan moet je geluk hebben dat ze jou niet pakken.

Als er bij de aanvallers ook echt een Mol zat dan vermoed ik dat dit een vrouw was. Omdat ik vermoed dat de Mol op dit moment ook een vrouw is (Annelotte). Dat zou de vrouwenstem kunnen verklaren die we bij de aanvallers horen. En ik weet niet of ik nu een grote groep feministen over me heen krijg, ik schat ook dat een man van 18 wel wat sterker en sneller kan zijn dan een gemiddelde vrouw.

SiMol24 mar 2021, 13:48

264
@martin.janssen

Toch opletten om al niet in een tunnel te kruipen 😛
Als er bij de aanvallers ook echt een Mol zat dan vermoed ik dat dit een vrouw was. Omdat ik vermoed dat de Mol op dit moment ook een vrouw is (Annelotte).
Straks zit je in een cirkelredenering, ik vermoed dat de Daft Punk mol een vrouw is want ik verdenk nu een vrouw als 'echte' mol.
Volgende zal zijn, gezien ik denk dat de Daft Punk mol een vrouw is, zal de 'echte' mol ook een vrouw zijn 😜

Maar to the point, ik denk niet dat wel veel kunnen opmaken over iemand die de leiding neemt in dit soort proeven, zeker met het belang die ervan af hangt.
Heb zelf al af en toe gepaintballd of een virtual reality room gedaan en vanaf er maar sprake is van tactische beslissingen is er altijd wel iemand die de knopen doorhakt of de leiding neemt. Stil blijft het alleszins nooit 😜
Lijkt me dus eerder een karaktereigenschap dat die vrouw de leiding neemt, dan iets mols.
Denk dat je als mol, zelf als Daft Punk mol, niet te opvallend wil zijn.
Hoewel de belangen natuurlijk zeer groot zijn en de Daft Punk mol waarschijnlijk enkel speelt op in de auto te raken, al dan niet opvallen zal hem/haar wel minder uitmaken dan.

Maar in een proef als deze zou ik, moest ik meedoen, sowieso ook mijn strategie/tactiek meedelen aan de groep, uiteraard wel ergens met een achterpoortje dat ik het meeste kans zou maken om de auto te bereiken.
Lijkt me ook geen vergezochte tactiek om wat samen te blijven, iemand anders de sleutel te laten nemen, ...
Bovenstaande verreist ook geen voorkennis.

Addow24 mar 2021, 14:14

Molerator  377  Yens
salb schreef: ↑24 mar 2021, 11:08 Weer een fantastische analyse in het molboekje van Addow

Waarom is Noah de enige zonder handschoenen? Toeval? Of zit er meer achter?
Dit zou wel eens het moment en het codewoord kunnen geweest zijn waarmee Gilles de mol gebrieft heeft 😜

Afbeelding

chicawah.janssen24 mar 2021, 14:37

8153
Dus Jens en Noah zijn de mollen en de makers hebben tegen Noah gezegd "alle anderen moeten handschoenen dragen maar jij moet de opdracht met blote handen doen"? 🤔
En Jens zit daar met zijn drone en moet maar hopen dat de anderen in staat zijn Noah uit te schakelen?
Of begrijp ik je verkeerd?

Cadfael24 mar 2021, 14:50

229  Uma
SiMol schreef: ↑24 mar 2021, 13:48
Maar in een proef als deze zou ik, moest ik meedoen, sowieso ook mijn strategie/tactiek meedelen aan de groep, uiteraard wel ergens met een achterpoortje dat ik het meeste kans zou maken om de auto te bereiken.
Lijkt me ook geen vergezochte tactiek om wat samen te blijven, iemand anders de sleutel te laten nemen, ...
Je moet er wel aan denken. Dat je niet te overmoedig bent door te denken: "Ik ben als eerste weg, vlug die sleutel pakken en naar de auto lopen." 😉 In the heat of the moment weet je niet hoe te reageren.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 37