Nonline schreef:Ik ben niet helemaal mee waarom mensen denken dat Annelotte met haar bod van €2000 hier de beste molactie zou hebben uitgevoerd. Want door dat te doen heeft ze letterlijk het minst gemold van allemaal:
- Ze heeft niet in de dossiers gekeken, dus is niet medeverantwoordelijk voor de €4000 die niet in de pot komt
- Ze heeft een laag bedrag geboden, waardoor ze er niet voor zorgt dat er veel geld uit te pot gaat
Het komt er dus op neer dat als zij alsnog de mol zou blijken te zijn, zij deze opdracht gewoon niets gedaan heeft om te mollen. Dat ze er van uit gegaan is dat "de kandidaten wel zelf zullen mollen". Dat geloof ik eigenlijk niet.
De vraag is hier vooral of de Mol werd ingelicht over de andere biedingen. Zo ja, dan is het voor Lennart als Mol niet zo heel logisch om 10.000 euro te bieden als er ook al 7.600 euro werd geboden door iemand anders. Zo niet, dan is de actie van Lennart als Mol sowieso te begrijpen.
Als je de kans krijgt om als kandidaat de hele vragenlijst van jouw hoofdverdachte te kunnen inlezen en noteren, dan moet je daar volledig voor gaan. Zit je dan op de goede Mol en je blokt alles heel goed vanbuiten, dan heb je met quasi zekerheid de finale al gewonnen.
Ook als Mol moet je hier gewoon van deze opdracht profiteren. Als je de kans hebt om zoveel geld uit de pot te laten halen, dan moet je dat maar gewoon zo doen. Ik vind het niet helemaal terecht om Lennart daardoor als slechte Mol te beschouwen, want ik vond zelfs dat hij het heel goed speelde op deze manier. Deze opdracht werd bedacht door de makers en op deze manier (in een veel te late aflevering) in het spel gezet, dus dan moet je met de vinger naar hun wijzen, hoe jammer het ook is, want ze hebben mij hiervoor nog nooit teleurgesteld.
Wel eens over dat Annelotte zeer waarschijnlijk de Mol niet meer kan zijn.