Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Vermoljoen25 apr 2021, 23:24

2354  Uma
De oplossing om deze opdracht beter te maken - en te vermijden dat er zoveel geld uit de pot gaat -, is nochtans heel simpel: in plaats van de hoogste bieder kans te laten maken op een vrijstelling, hadden ze gewoon de 2de hoogste bieder moeten nemen. Dat had het al veel leuker en interessanter kunnen maken, want hoeveel moet je dan eigenlijk bieden zonder dat men gaat overdrijven? Ook al ben ik niet zo'n fan van veilingopdrachten na aflevering 2 of 3, dan was dit een heel ander verhaal geweest.

Nonline25 apr 2021, 23:27

Molerator  6547  Uma
Ik ben niet helemaal mee waarom mensen denken dat Annelotte met haar bod van €2000 hier de beste molactie zou hebben uitgevoerd. Want door dat te doen heeft ze letterlijk het minst gemold van allemaal:
- Ze heeft niet in de dossiers gekeken, dus is niet medeverantwoordelijk voor de €4000 die niet in de pot komt
- Ze heeft een laag bedrag geboden, waardoor ze er niet voor zorgt dat er veel geld uit te pot gaat

Het komt er dus op neer dat als zij alsnog de mol zou blijken te zijn, zij deze opdracht gewoon niets gedaan heeft om te mollen. Dat ze er van uit gegaan is dat "de kandidaten wel zelf zullen mollen". Dat geloof ik eigenlijk niet.

Cedric25 apr 2021, 23:29

2834  Uma
Als er nu één kandidaat bij zit waarvan ik 100% zeker ben dat ze niet de Mol is, dan Annelotte wel.

Skaeg25 apr 2021, 23:32

108
Klopt, en haar emoties bij de bekendmaking van de 10K lijken me terug moeilijk te acteren (waarom zou je als Mol ook zoveel verbazing moeten laten blijken?).
Wat er mij vooral opvalt: Sven die heel stoïcijns kijkt, terwijl de rest in zakt van schaamte (Lennart) of met open mond staat te kijken.
Laatst gewijzigd door Skaeg op 25 apr 2021, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Killda25 apr 2021, 23:32

26  Bert
Vermoljoen schreef: ↑25 apr 2021, 23:24 De oplossing om deze opdracht beter te maken - en te vermijden dat er zoveel geld uit de pot gaat -, is nochtans heel simpel: in plaats van de hoogste bieder kans te laten maken op een vrijstelling, hadden ze gewoon de 2de hoogste bieder moeten nemen. Dat had het al veel leuker en interessanter kunnen maken, want hoeveel moet je dan eigenlijk bieden zonder dat men gaat overdrijven? Ook al ben ik niet zo'n fan van veilingopdrachten na aflevering 2 of 3, dan was dit een heel ander verhaal geweest.
Lijkt me veel beter inderdaad!

Vermoljoen25 apr 2021, 23:33

2354  Uma
Nonline schreef:Ik ben niet helemaal mee waarom mensen denken dat Annelotte met haar bod van €2000 hier de beste molactie zou hebben uitgevoerd. Want door dat te doen heeft ze letterlijk het minst gemold van allemaal:
- Ze heeft niet in de dossiers gekeken, dus is niet medeverantwoordelijk voor de €4000 die niet in de pot komt
- Ze heeft een laag bedrag geboden, waardoor ze er niet voor zorgt dat er veel geld uit te pot gaat

Het komt er dus op neer dat als zij alsnog de mol zou blijken te zijn, zij deze opdracht gewoon niets gedaan heeft om te mollen. Dat ze er van uit gegaan is dat "de kandidaten wel zelf zullen mollen". Dat geloof ik eigenlijk niet.
De vraag is hier vooral of de Mol werd ingelicht over de andere biedingen. Zo ja, dan is het voor Lennart als Mol niet zo heel logisch om 10.000 euro te bieden als er ook al 7.600 euro werd geboden door iemand anders. Zo niet, dan is de actie van Lennart als Mol sowieso te begrijpen.
Als je de kans krijgt om als kandidaat de hele vragenlijst van jouw hoofdverdachte te kunnen inlezen en noteren, dan moet je daar volledig voor gaan. Zit je dan op de goede Mol en je blokt alles heel goed vanbuiten, dan heb je met quasi zekerheid de finale al gewonnen.
Ook als Mol moet je hier gewoon van deze opdracht profiteren. Als je de kans hebt om zoveel geld uit de pot te laten halen, dan moet je dat maar gewoon zo doen. Ik vind het niet helemaal terecht om Lennart daardoor als slechte Mol te beschouwen, want ik vond zelfs dat hij het heel goed speelde op deze manier. Deze opdracht werd bedacht door de makers en op deze manier (in een veel te late aflevering) in het spel gezet, dus dan moet je met de vinger naar hun wijzen, hoe jammer het ook is, want ze hebben mij hiervoor nog nooit teleurgesteld.

Wel eens over dat Annelotte zeer waarschijnlijk de Mol niet meer kan zijn.

magali.dereu25 apr 2021, 23:36

184  Sven
Skaeg schreef: ↑25 apr 2021, 23:32 Klopt, en haar emoties bij de bekendmaking van de 10K lijken me terug moeilijk te acteren (waarom zou je als Mol ook zoveel verbazing moeten laten blijken?).
Wat er mij vooral opvalt: Sven die heel stoïcijns kijkt, terwijl de rest in zakt van schaamte (Lennart) of met open mond staat te kijken.
Ja, zeker omdat Sven dus op andere momenten wel heel emotioneel reageert. Zoals bij het weerzien van de familieleden/partners.

Skaeg25 apr 2021, 23:38

108
Velen zullen het met mij oneens zijn, maar ik zie de mol als één van de makers van het programma. Je wordt constant gebrieft en je krijgt veel voorbereiding. Je zet echt je stempel op het programma. De redactie lacht bijna met de FTM theorie mocht Lennart de mol blijken te zijn.

magali.dereu25 apr 2021, 23:42

184  Sven
anton.smets schreef: ↑25 apr 2021, 23:23 Ben ik de enige die het grappig vond dat Sven net precies 7600 euro uit de pot haalde zodat die op 10000 eindigde? Ik heb trouwens ook het gevoel dat dit iets is dat vooral een kandidaat zou doen: een zeer hoog bod, maar het bedrag blijft nog boven 10000 wat nog redelijk wat is op zich. Als mol zou je hier misschien niet om geven en gewoon nog meer bieden ipv de groepspot te laten eindigen op een rond getal? Het kan zeer goed zijn dat ik me hier totaal in vergis (zeker omdat ik in de Lennart tunnel zit), maar ik vond dit toch opmerkelijk en lijkt me eerder een kandidatenmove.
haha wel, ik vind dat net een mollenmove! Sven kwam ook na Lennart, dus de kans is groot dat hem werd ingefluisterd dat iemand al exuberant hoog had geboden (zodat Sven met zijn 7.600 euro niet uit de boot viel).

anja.mathijs25 apr 2021, 23:42

391  Uma
Komaan, Philip ging zeker in die dossiers kijken, en nu blijkt Jasmien ook nog.
Dus die 4000 euro was sowieso weg. Kon Annelotte zich fijn als kandidaats verkopen.

Het bieden voor de vrijstelling, dat is iets heel anders, als Sven 7600 euro uit de pot haalt is dat toch geweldig voor de mol.
En dan nog Lennart die 10.000 biedt, als Annelotte de mol is, moest ze dan maar de ganse pot plunderen en konden we terug van 0 euro beginnen?

Goede dag voor mol Annelotte en brute pech voor de kandidaten !

Killda25 apr 2021, 23:44

26  Bert
En nog iets over Lennart:

We weten dat hij als eerste binnen gaat in de ruimte met dossiers, want hij komt als eerste terug in de gemeenschappelijke ruimte. Stel: hij is de mol. Zonder kennis, want er heeft nog niemand anders de dossiers voor ogen gekregen. Dan zou je als mol toch altijd kijken?
1) zo haalt hij de kans om 4000 euro te verdienen meteen weg
2) zo verhoogt hij de kans dat diegene met het hoogste bod een juiste tape kiest aanzienlijk (want als hij niet kijkt en ze duiden zijn tape aan gaat er geen geld uit de pot)

Of de makers laten hem expres als eerste gaan en geven hem geen uitleg gedurende de héle opdracht. Dan speelt hij hier als 'mol met ballen'. En alleen maar chapeau voor de manier waarop hij 1) de kandidaten de kans geeft om 4000 euro te verdienen als niemand kijkt en 2) ze dan nog eens kloot door hoog te bieden en een juiste inkijker (Philip) aan te duiden. Dan is het voor mij wel nog een volwaardige Mol 🙂

Ik hoop op optie 2!

magali.dereu25 apr 2021, 23:46

184  Sven
Jansen schreef: ↑25 apr 2021, 22:27 Het spel wordt dit jaar echt keihard gespeeld @Vermoljoen . Hoogstwaarschijnlijk heeft Lennart geweten hoeveel Sven geboden heeft en is hij er gewoon overgegaan. Ik vond hem wel heel overtuigend spelen... .
Hmm, als mol ga je er toch net níet overgaan om onder de radar te blijven? 🤯
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18