Yvo schreef: ↑07 apr 2021, 14:11 Ik vond eerlijk gezegd wel dat hij wel recht had daarop doordat hij in de groep zat wiens stoelen ontploft waren na de atoombunkerproef.Ik vind eigenlijk nooit dat er iemand in het spel meer of minder recht heeft op een vrijstelling of pasvragen door wat die voordien heeft gedaan. Het is maar hoe je de situatie op dat moment aanpakt en als je dan één van die voordelen verdient, is dat je eigen verdienste. In deze situatie had Philip of de anderen wiens stoelen niet ontploft waren in mijn ogen al zeker niet meer recht op pasvragen want hij speelde net hetzelfde spelletje als Jasmien en haar groep bij de atoombunkeropdracht. Ik vind Philip ook niet zo eerlijk als jij hem weergeeft, al tweemaal wil hij vol voor zijn eigen voordeel en daarvoor liegen tegen de groep. Daar heb ik helemaal niets op tegen, maar dat is hij niet eerlijk. Het is ook hij die voor de pasvragen wil gaan en dat als eerste vermeldt, niet Samina.
Ik geloofde hem onmiddellijk toen hij zei dat hij voor het geld koos. Hij wilde dat eerst niet doen, maar later heeft Samina hem overtuigd.
Maar mijn punt is dat hij, nadat ze hem vragen waar hij èn Samina voor gekozen hebben, zegt dat hij voor het geld gegaan is, gewoon de waarheid spreekt.
Hij is iemand die zich zo goed als elke keer smijt om de opdrachten te doen lukken en geld te verdienen.
Denk aan de piano proef waar hij nadat de oefensessie met Katrien erop zit, buiten nog op een muurtje gaat oefenen. Maar ook hier, tijdens deze dominoproef.
Al heeft hij het hier compleet verprutst. Hij is gewoon een eerlijke kerel. De eerlijkste uit heel de groep als je het mij vraagt.
Zoals vermeld in een eerdere post, ik had oprecht medelijden met hem toen hij op het einde alle kak over zich heen kreeg.
De groep had in mijn ogen hier moeten ingrijpen. Nadat Philip voor de tweede of derde keer (moet de aflevering nog herbekijken) een reeks dominosteentjes omstoot,
had iemand of meerdere mensen van de groep moeten zeggen: Philip, we weten dat je wilt helpen, maar dit gaat niks uithalen.
Wil je even wachten tot we klaar zijn? Persoonlijk vond ik maar één persoon onaangenaam in deze hele proef en dat is Jasmien.