Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2021, 17:28

 767  Yens
Yvo schreef: 07 apr 2021, 14:11 Ik vond eerlijk gezegd wel dat hij wel recht had daarop doordat hij in de groep zat wiens stoelen ontploft waren na de atoombunkerproef.
Ik geloofde hem onmiddellijk toen hij zei dat hij voor het geld koos. Hij wilde dat eerst niet doen, maar later heeft Samina hem overtuigd.
Maar mijn punt is dat hij, nadat ze hem vragen waar hij èn Samina voor gekozen hebben, zegt dat hij voor het geld gegaan is, gewoon de waarheid spreekt.
Hij is iemand die zich zo goed als elke keer smijt om de opdrachten te doen lukken en geld te verdienen.
Denk aan de piano proef waar hij nadat de oefensessie met Katrien erop zit, buiten nog op een muurtje gaat oefenen. Maar ook hier, tijdens deze dominoproef.
Al heeft hij het hier compleet verprutst. Hij is gewoon een eerlijke kerel. De eerlijkste uit heel de groep als je het mij vraagt.
Zoals vermeld in een eerdere post, ik had oprecht medelijden met hem toen hij op het einde alle kak over zich heen kreeg.
De groep had in mijn ogen hier moeten ingrijpen. Nadat Philip voor de tweede of derde keer (moet de aflevering nog herbekijken) een reeks dominosteentjes omstoot,
had iemand of meerdere mensen van de groep moeten zeggen: Philip, we weten dat je wilt helpen, maar dit gaat niks uithalen.
Wil je even wachten tot we klaar zijn? Persoonlijk vond ik maar één persoon onaangenaam in deze hele proef en dat is Jasmien.
Ik vind eigenlijk nooit dat er iemand in het spel meer of minder recht heeft op een vrijstelling of pasvragen door wat die voordien heeft gedaan. Het is maar hoe je de situatie op dat moment aanpakt en als je dan één van die voordelen verdient, is dat je eigen verdienste. In deze situatie had Philip of de anderen wiens stoelen niet ontploft waren in mijn ogen al zeker niet meer recht op pasvragen want hij speelde net hetzelfde spelletje als Jasmien en haar groep bij de atoombunkeropdracht. Ik vind Philip ook niet zo eerlijk als jij hem weergeeft, al tweemaal wil hij vol voor zijn eigen voordeel en daarvoor liegen tegen de groep. Daar heb ik helemaal niets op tegen, maar dat is hij niet eerlijk. Het is ook hij die voor de pasvragen wil gaan en dat als eerste vermeldt, niet Samina.
Gebruikersavatar

AlleTaupe07 apr 2021, 18:03

 58  Yens
Philip is iemand die het spel heel goed speelt: er voor zorgen dat velen hem verdenken, maar ook dat anderen fouten maken bij hun molzoektocht. Dus als Philip zegt dat ze voor geld gingen, dan klopt dat niet, maar de anderen moeten dat denken. Meer kans bij fouten bij een eliminatievraag : "ging de mol voor pasvragen".
Gebruikersavatar

ex-molinator07 apr 2021, 19:02

 3483  Uma
Het spijtige aan Philip is dat hij toch niets subtiel doet (althans niet iets dat ik gezien heb). Als Mol zou het goed gespeeld kunnen zijn maar het is gewoonweg te gemakkelijk zo als mol.
Als deelnemer is hij best te pruimen en de "fake?" mol acties lijken me een strategie, maar afschrijven als mol? Toch nog iets te vroeg momenteel!
Gebruikersavatar

martin.janssen07 apr 2021, 19:24

 178
chicawah.janssen schreef: 07 apr 2021, 11:24 In ieder geval was het Jens zelf die als eerste zei dat hij van Ieper was (toen ze hem naar voor schoven als snuggere schutter). Ik zal dat stukje eens opnieuw bekijken, want ik kan mij niet herinneren dat Lennart later die quote gebruikt heeft om Jens tot de drone te veroordelen.
In de brief stond dat voor linie 1 drie snuggere schutters nodig waren. Samina vertaalt snuggere schutters met 'mensen met verstand'. Hierop wijst Lennart naar Jens en zegt tegen hem: "Ben jij snugger" . Terwijl Lennart dit zegt laat het beeld zien dat hij dit niet op dat moment heeft gezegd, maar bij de indeling van linie 3. Want Annelotte staat op dat moment naast Samina, terwijl bij de zin van Samina "mensen met verstand", Kevin naast haar stond.
Gebruikersavatar

Yvo07 apr 2021, 19:40

 1111  Uma
Mollenjager-DT schreef: 07 apr 2021, 17:28 Ik vind eigenlijk nooit dat er iemand in het spel meer of minder recht heeft op een vrijstelling of pasvragen door wat die voordien heeft gedaan. Het is maar hoe je de situatie op dat moment aanpakt en als je dan één van die voordelen verdient, is dat je eigen verdienste. In deze situatie had Philip of de anderen wiens stoelen niet ontploft waren in mijn ogen al zeker niet meer recht op pasvragen want hij speelde net hetzelfde spelletje als Jasmien en haar groep bij de atoombunkeropdracht. Ik vind Philip ook niet zo eerlijk als jij hem weergeeft, al tweemaal wil hij vol voor zijn eigen voordeel en daarvoor liegen tegen de groep. Daar heb ik helemaal niets op tegen, maar dat is hij niet eerlijk. Het is ook hij die voor de pasvragen wil gaan en dat als eerste vermeldt, niet Samina.
Ik heb helemaal nergens vermeld dat ik vind dat hij recht op pasvragen heeft. Wat ik bedoelde is dat hij recht heeft om als eerste die eerste proef te gaan doen.
Daar ging de hele discussie toch over tijdens deze proef voordat ze in duo's apart een proef moesten doen.
Je weet wel, Samina en Philip die de propjes proberen te gooien in dat netje. En uiteindelijk gebeurt het ook zo.
Ik kan me niet herinneren dat hij aan het liegen is. Ik heb duidelijk gezegd dat het Samina was die Philip moest overtuigen omdat Philip voor de pasvragen wilde gaan.
DAARNA zei hij tegen de rest, wè zijn voor het geld gegaan. En dat geloof ik.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2021, 20:50

 767  Yens
@Yvo Mijn mening blijft hetzelfde als het gaat over dat hij recht heeft om als eerste de opdracht uit te voeren. Net als Jasmien heeft hij ook gewoon zitten liegen bij de atoombunkeropdracht dus wat maakt hem beter dat hij als eerste die opdracht zou mogen doen? Verder blijft het een aanname van jou dat Philip en Samina voor het geld zijn gegaan, ik ben daar nog niet zo zeker van.
Gebruikersavatar

Yvo07 apr 2021, 20:57

 1111  Uma
Mollenjager-DT schreef: 07 apr 2021, 20:50...wat maakt hem beter dat hij als eerste die opdracht zou mogen doen?
Nogmaals, zie één van mijn vorige posts, hij zat bij de groep van vijf wiens eliminatiestoelen niet werden opgeblazen.
Hij had zoveel meer kans om eruit te liggen. Daarom heeft hij er voor mij recht op en ik vond dat hij een heel goed punt had toen hij dit aanhaalde.
Maar ik denk dat we kunnen zeggen: we zijn het eens dat we het oneens zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2021, 21:01

 8153
@Yvo Sven en Noah konden hetzelfde "recht" opeisen maar deden dat niet.
Iedereen zijn mening 🙂
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 apr 2021, 21:31

 1690  Sven
@Yvo Er kan maar 1 groep het snelste zijn, en de dames (en Lennart) waren nu eenmaal sneller. Het opzet was hetzelfde, liegen en voor de vrijstelling gaan.
Nu, ik kan Jasmien wel onder dezelfde noemer als Philip plaatsen, fel, fanatiek, en gaan voor eigen voordeel.
Wel ben ik geschrokken van Sven, ik had daar meer weerwerk van verwacht, gezien hoe hij geprofileerd werd in de eerste aflevering.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren07 apr 2021, 21:41

 79  Uma
Het is en blijft De Mol he, er zijn al heel wat kandidaten geweest die zich vroeg of laat in een penibele situatie bevonden. Oke ja, 2/5 kans om af te vallen is verre van plezierig, maar dat was één opdracht; je kan dat niet continue blijven gebruiken als (drog)reden om er persoonlijk voordeel uit te slaan.
Mij kwam dit alleszins over alsof Philip zich wat in het nauw gedreven vond, en dan die vorige opdracht als een argument gebruikt om toch hun proef te kunnen doen. Ik denk dan ook dat Philip en Samina voor pasvragen gegaan zijn, vandaar dat Philip wat defensiever overkomt dan anders.
Maar ook dit is allemaal mijn visie hierop, ik kan me goed voorstellen dat sommigen Philips reactie wel oprecht/gerechtvaardigd vinden!
Gebruikersavatar

Yvo07 apr 2021, 21:42

 1111  Uma
stef.vermeiren schreef: 07 apr 2021, 21:41...je kan dat niet continue blijven gebruiken als (drog)reden om er persoonlijk voordeel uit te slaan.
Hij deed dat niet continu, hij heeft dat maar één keer gedaan.
Persoonlijk vind ik het ook geen drogreden, ik vind het een hele goeie reden.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren07 apr 2021, 21:54

 79  Uma
Er zat wel wat tijd tussen die 2 opdrachten, plus het feit dat hij het opnieuw vermeldt duidt er toch op dat hij een vorm van compensatie verwacht. Dat is op zich toch al een verkeerde mindset als je aan zo'n programma meedoet?
Na een zware psychologische opdracht, of één die de groep wat door elkaar schudt, lijkt het me evident om gewoon de volgende dag terug met een schone lei te beginnen en opnieuw volop voor een nieuwe opdracht te gaan, in plek van te blijven compenseren voor voor-/nadelen uit vorige opdrachten. Kijk naar het voordeel van Bart of het nadeel van Hans, beiden waren snel vergeten en vergeven, en beïnvloedden de andere opdrachten niet of nauwelijks.

Anyways, ik ga niet akkoord met Philips methode, maar hoe je het draait of keert: het heeft wel gewerkt. Ze hebben toch maar mooi hun opdracht kunnen spelen 😉
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17