Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

mjohlan06 apr 2021, 16:09

328  Yens
Bij het onvrijwillig omstoten van blokjes was Katriens adremheid ook wel geweldig goed:
"Goede test, want het werkt dus niet."😃

Cedric06 apr 2021, 16:31

2834  Uma
Mij viel vooral op dat Jasmien de enige is die iets doet om erger te voorkomen wanneer een blokje omvalt.
Anderen duwen een blokje om, roepen iets uit frustratie en zitten dan gewoon te kijken hoe alles omvalt...

Mollenjager-DT06 apr 2021, 16:32

767  Yens
Jasmien maakte het precies alleen maar erger door zo languit liggend op de blokjes extra te gaan duwen, maar dat kan natuurlijk ook een reactie in het moment geweest zijn ipv een molactie.

mjohlan06 apr 2021, 17:59

328  Yens
@Cedric Alleen Jasmien? :nooo:
Afbeelding
Katrien deed nog een vermeende poging voor Jasmiens grondballet.
En de rest? Voor mij stonden die gefrustreerd wat te ver om nog iets zinnigs te doen. 🙂

Bakkieryer07 apr 2021, 00:55

183  Sven
Klaartje schreef:Jasmien, de grabbelende doelvrouw, probeert in drie tijden de bal te pakken, maar helaas, de VAR heeft beslist dat de bal over de doellijn was.
Wel mooie beelden vond ik. Goed gelachen toen dat gebeurde!🙂 Ook handig als je niet bij de grootsten bent om zo languit liggen te grabbelen naar dominosteentjes. Jasmientje toch, heerlijke meid, je deed ons weer lachen!
Met die sublieme snoekduik rondde ze eigenlijk op hilarische maar tegelijk heel sluwe wijze de voorzet van Philip af. Deze fan van Waasland-Beveren banjerde als een Duitse Leopardtank over het slagveld der Domino's en ruïneerde zo driekwart van de op dat moment nog staande constructie. Katrien, bescheiden wie immer, deed een - inderdaad - bescheiden poging om de stroom nog te stoppen maar faalde jammerlijk. Jasmien probeerde op haar beurt met een ultieme snoekduik nog de niet aanwezige meubelen te redden, maar lag meer te spartelen als een vis op het droge, ondertussen wel alle resterende blokjes wegmaaiend... En tegelijkertijd maaide ze ook het laatste restje motivatie bij de anderen weg ...

martin.janssen07 apr 2021, 01:05

178
chicawah.janssen schreef: ↑06 apr 2021, 09:38 Ik snap niet waarom mensen hier maar blijven zeggen dat iemand anders het had over "Jens, de snuggere kandidaat uit Ieper". Het is Jens zelf die heel duidelijk zegt "Ik zin wel van Ieper".
Wat je hier volgens mij mist is dat er met de montage is geknoeid. De montage doet je geloven dat die opmerking van Lennart tegen Jens werd gemaakt aan het begin, toen Samina vroeg wie er in linie 1 wilde zitten. Jens komt ook helemaal niet in linie 1 terecht.
Die opmerking van Lennart deed hij op het moment dat voor linie 3 moest worden bepaald wie de drone operator zou worden. Hier wil de mol uiteraard zeker zijn van zijn plaats achter de painball geweren. Hier is waarschijnlijk een hele discussie geweest die wij niet mochten zien omdat dit te duidelijk zou maken dat Lennart hier wel heel graag NIET de drone operator wilde zijn, wat hem voor de kijkers erg verdacht zou maken als mol. Dat is de enige reden die ik kan bedenken dat ze die opmerking van Lennart naar voren hebben gehaald.
Dat de beelden niet kloppen kun je zien aan de plek waar iedereen staat. In hetzelfde shot zie je van het ene frame op het andere frame Kevin naast Samina staan en het volgende frame Annelotte. Ook staan de kandidaten bij de indeling van linie 1 plotseling in de formatie zoals ze bij de indeling van linie 3 staan.

Bakkieryer07 apr 2021, 01:47

183  Sven
Ik heb hier nog niets gelezen over het volgende ( ik heb het zo compact mogelijk gemaakt maar de theorie vraagt toch enige uitleg ):

Is het nu toeval dat net Jasmien, Katrien, Samina en Philip hun schermkleur niet te zien krijgen ? En is de executievolgorde Annelotte - Lennart - Sven - Noah dan ook toeval ? Of zijn het de 2 teams die voor geld gingen die geëxposeerd worden terwijl de 4 met de keuze voor een pasvraag daarvan gespaard worden ? Dat betekent dan dat niet Samina Philip heeft overtuigd ( wat al serieus in vraag gesteld kon worden maar wel door Philip wordt volgehouden ) maar omgekeerd, wat ook veel logischer is omdat Samina niet echt van het claimende type is ( zie bvb. de wijnproefproef waar ze eerst zelf wou proeven maar zich met de staart tussen de benen terugtrok toen het grove geschut van Jasmien en Philip bovenkwam en Kevin met zijn fictieve Rieslingrondreis afkwam...)

En kunnen we stellen dat de Mol NIET voor pasvragen kon gaan ? Stel : de Mol gaat ( als camo ) voor geld. En stel dat ze de proef laten lukken en een 3D goudblokje printen.. Dan nog heeft de Mol een goede kans dat het goudblokje niet omver gemaaid word . Want gezien de totale anarchie die er heerst bij de Dominobouw is de kans wreed klein dat de lijn voorbij de 250 geraakt...

Stel nu dat de Mol voor de pasvragen gaat. En de proef lukt eveneens. Dan print de 3D printer 2 pasvragen die 1000 € uit de pot halen. En geen gouden blokje van 1000€ bijzet in de dominorij...
Na de spelprintronde is dan al duidelijk dat er nog maximaal 500 € kan verdiend worden, maar enkel en alleen ALS ze het volledige 250-500-750 parcours afleggen. Maar de kans dat dat ging lukken was even groot als de kans dat morgen Je Zus een fles Spa Rood in een fles Gewurztraminer verandert of dat je de Euromillions wint zonder deel te nemen...

Want het is zondag wel duidelijk geworden dat er zich in het Münchense hinterland veel meer drama afspeelt dan wat de crew ons wil tonen en laten geloven. Momenteel zitten er een paar bij die elkaars bloed wel kunnen drinken.
Of zoals een oude vriendin zou zeggen : " Zet eens een plaatje van de Bloodhound Gang op ! "

Het gaat in elk geval hard tegen onzacht, de dames laten zich geenszins onbetuigd tegen pletwals Philip en cassante Lennart. Sven slaat op de vlucht voor elke harde confrontatie of discussie en belandt zo telkens in de marge van het gebeuren. En valt zo af als kandidaat Mol...

chicawah.janssen07 apr 2021, 09:53

8153
martin.janssen schreef: ↑07 apr 2021, 01:05 Wat je hier volgens mij mist is dat er met de montage is geknoeid. De montage doet je geloven dat die opmerking van Lennart tegen Jens werd gemaakt aan het begin, toen Samina vroeg wie er in linie 1 wilde zitten. Jens komt ook helemaal niet in linie 1 terecht.
Die opmerking van Lennart deed hij op het moment dat voor linie 3 moest worden bepaald wie de drone operator zou worden.
...
Dat de beelden niet kloppen kun je zien aan de plek waar iedereen staat. In hetzelfde shot zie je van het ene frame op het andere frame Kevin naast Samina staan en het volgende frame Annelotte. Ook staan de kandidaten bij de indeling van linie 1 plotseling in de formatie zoals ze bij de indeling van linie 3 staan.
Maar ik zeg toch in mijn post dat we een aantal zaken niet te zien krijgen? Ik zeg toch dat ze ons doen zien dat Jens naar voren geschoven wordt als snuggere schutter maar dat hij daar dan toch niet belandt? Er ontbreekt een stuk, want plots staat Jens niet meer bij linie 1 maar bij linie 3.
In ieder geval was het Jens zelf die als eerste zei dat hij van Ieper was (toen ze hem naar voor schoven als snuggere schutter). Ik zal dat stukje eens opnieuw bekijken, want ik kan mij niet herinneren dat Lennart later die quote gebruikt heeft om Jens tot de drone te veroordelen. Wat ik mij meen te herinneren is dat toen vaststond wie linie 1 en linie 2 zou bemannen, iemand (ik denk Samina) opperde dat Jens de drone kon besturen omdat hij (als schrijnwerker) handig is.

Bakkieryer schreef: ↑07 apr 2021, 01:47 Dat betekent dan dat niet Samina Philip heeft overtuigd ( wat al serieus in vraag gesteld kon worden maar wel door Philip wordt volgehouden ) maar omgekeerd, wat ook veel logischer is omdat Samina niet echt van het claimende type is
...
Het gaat in elk geval hard tegen onzacht, de dames laten zich geenszins onbetuigd tegen pletwals Philip en cassante Lennart. Sven slaat op de vlucht voor elke harde confrontatie of discussie en belandt zo telkens in de marge van het gebeuren. En valt zo af als kandidaat Mol...
Dat Philip voor het geld koos, dat gelooft toch niemand? Ik zou zeggen: Philip liegt dat hem zwart ziet! Ik vond hem nogal onaangenaam bezig eigenlijk. Meteen full speed ahead met zijn claim dat hij meer rechten heeft omdat bij de atoombunker zijn stoel niet ontploft is... Sven of Noah zijnde zou ik daar meteen op gesprongen zijn en gezegd hebben "Dan hebben wij nog meer recht dan jij, want bij elk van ons is de stoel niet ontploft, terwijl Samina's stoel wel ontploft is." (met zelfs kans dat Samina het daarmee eens zou zijn). Maar Noah vertoont geen haantjesgedrag en Sven gaat liever discussies uit de weg. Gemiste kans voor die 2.
Geen wonder dat Jasmien meteen hevig tegen Philip in ging. Ik zou net hetzelfde gedaan hebben, zeker omdat hij zo bazig bezig was. En dan meteen de steek naar Jasmien dat ze gelogen had aan de telefoon. Beneden alle peil want hij had even hard zitten liegen (alleen kan hij het slechter). Zoals Jasmien hem lik op stuk gaf: bij de atoombunker had het net zo goed andersom kunnen zijn. Too true. Ik zie die 2 trouwens graag met elkaar in de clinch gaan: de grote beer tegen het kleine, felle ding. Ik heb ook de indruk dat Philip niet gewoon is zoveel tegenwind te krijgen.
Trouwens: als ze het echt "eerlijk" hadden willen spelen (volgens de "regels van Philip"), dan hadden ze Lennart geen kans mogen geven op een proef, want Lennart was al 2x aan de eliminatie ontsnapt.
Nog nooit vrijgesteld: Sven, Philip
Al 1x vrijgesteld: Noah, Jasmien, Katrien, Samina, Annelotte - waarbij de vrijstelling bij de atoombunker m.i. zwaarder doorweegt
Al 2x vrijgesteld: Lennart
En wat gebeurt er? Lennart, die tot dan toe een beetje een "soft imago" had (excuses aanbieden na de atoombunker, zich excuseren voor de mislukte plankproef, tegen Kevin zeggen dat hij zelf de pianoproef niet gekund zou hebben...) ontpopt zich plots tot een hevige speler bij de discussie...
Enfin, alles had veel serener kunnen verlopen. De immer minzame Samina, die toch in het onderwijs staat en bijgevolg ervaring moet hebben met kibbelende leerlingen, had meteen kunnen ingrijpen en zeggen "Wacht eens efkes allemaal. Niet door elkaar roepen! We gaan het rijtje af en elk duo beargumenteert waarom zij de kans zouden moeten krijgen". Uiteindelijk heeft elk duo wel zijn eigen kansen mogen verdedigen, maar de bitsige toon was al gezet.
Sven deed mij hier denken aan Hanne bij de kettingproef. "Bekijk het maar en discussieer maar, ik begin intussen wel met de dominosteentjes" - "Bekijk het maar en discussieer maar, ik ga intussen ons potje koken". 🙂

foxhunter07 apr 2021, 13:27

100  Sven
Samina begon de proef met : "Ik ga voor het geld, voor de groep" en daarna "Of niet?" en dat tegen Philip. Philip wilde natuurlijk een pasvraag en Samina zal daar volgzaam of opzettelijk in mee gegaan zijn. Samina lijkt stellig dat ze voor het geld gaat, maar is dat helemaal niet. Dat maakt haar verdacht.

aline.wintmolders07 apr 2021, 14:05

1
annie.delen schreef: ↑05 apr 2021, 11:33 Phillip zegt in de wagen dat hij samen met Samina ook voor de pasvragen gegaan is onder druk van haar. Dus waarschijnlijk zijn zij het tweede koppel. Maar ook hier ..... Philip kan aant liegen zijn.
Philip was hier staalhard aan het liegen, want wij zagen op de beelden dat net Samina heel graag voor het geld wou gaan, dus zij zal zeker niet degene zijn die Philip heeft overtuigd om voor pasvragen te gaan....

Yvo07 apr 2021, 14:11

1111  Uma
chicawah.janssen schreef: ↑07 apr 2021, 11:24Dat Philip voor het geld koos, dat gelooft toch niemand? Ik zou zeggen: Philip liegt dat hem zwart ziet! Ik vond hem nogal onaangenaam bezig eigenlijk.
Ik vond eerlijk gezegd wel dat hij wel recht had daarop doordat hij in de groep zat wiens stoelen ontploft waren na de atoombunkerproef.
Ik geloofde hem onmiddellijk toen hij zei dat hij voor het geld koos. Hij wilde dat eerst niet doen, maar later heeft Samina hem overtuigd.
Maar mijn punt is dat hij, nadat ze hem vragen waar hij èn Samina voor gekozen hebben, zegt dat hij voor het geld gegaan is, gewoon de waarheid spreekt.
Hij is iemand die zich zo goed als elke keer smijt om de opdrachten te doen lukken en geld te verdienen.
Denk aan de piano proef waar hij nadat de oefensessie met Katrien erop zit, buiten nog op een muurtje gaat oefenen. Maar ook hier, tijdens deze dominoproef.
Al heeft hij het hier compleet verprutst. Hij is gewoon een eerlijke kerel. De eerlijkste uit heel de groep als je het mij vraagt.
Zoals vermeld in een eerdere post, ik had oprecht medelijden met hem toen hij op het einde alle kak over zich heen kreeg.
De groep had in mijn ogen hier moeten ingrijpen. Nadat Philip voor de tweede of derde keer (moet de aflevering nog herbekijken) een reeks dominosteentjes omstoot,
had iemand of meerdere mensen van de groep moeten zeggen: Philip, we weten dat je wilt helpen, maar dit gaat niks uithalen.
Wil je even wachten tot we klaar zijn? Persoonlijk vond ik maar één persoon onaangenaam in deze hele proef en dat is Jasmien.

chicawah.janssen07 apr 2021, 14:28

8153
"Recht op" omdat zijn stoel ontploft was bij de atoombunkerproef. Er zit zeker iets in en ik volg de redenering wel, maar waarom waren dan net Sven en Noah degenen die uit de boot vielen en niet Lennart en Annelotte?
En ja, door zijn postuur (daar hebben we dat woord weer) gedroeg hij zich bij de dominostenen als een olifant in een porseleinwinkel. En ja, daar hadden ze hem vriendelijk moeten vragen zich achteraan bij de 750 bezig te houden of zelfs gewoon niets te doen.

Maar ik blijf het toch moeilijk hebben te geloven dat Philip en Samina voor het geld gingen. Van Sven en Noah kan ik dat wel geloven. Het zou ook verklaren waarom die twee niet meer voor zichzelf opkwamen; voor een pasvraag hadden ze wellicht meer gestreden. Toch?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17