Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

bar.ra10 apr 2022, 22:43

17  Sven
Chapeau voor Philippe die luistert naar zijn lichaam en geest. Fantastisch dat de medekandidaten zulke warme en empathische mensen zijn. En wat een geluk dat de crew de mens vooropstelt in plaats van het spel. Het is een krachtige boodschap: mentale gezondheid is even belangrijk als fysieke gezondheid. Dat is in onze maatschappij echt nog onvoldoende ingeburgerd. Bedankt hiervoor, allerbeste productie ❤️

The hunter10 apr 2022, 22:49

282  Uma
The hunter schreef: 10 apr 2022, 22:30 Zeer moedige en verstandige beslissing van Philippe. Als het op is, is het op. Dan heeft het geen enkele zin om een spel, want dat is het nog altijd, verder te spelen. Ik ben vooral blij om te zien dat het nu goed gaat met hem en dat hij goed opgevangen geweest is door de productie. Heel veel respect voor hem en uiteraard ook voor de crew. Niet zozeer om een inventieve oplossing te bedenken, maar vooral om het menselijke te laten primeren en eerlijk te tonen hoe alles in zijn werk gegaan is. Niet dat ik daar zelf ooit aan getwijfeld heb dat ze in zo'n situatie de waarheid zouden verdraaien. Het toont ook maar weer eens aan waarom dit het beste programma blijft. Geen foefjes, zoals Gilles zelf zegt, en de mol en de kandidaten komen als mensen op de eerste plaats. Niet hun rol in het spel.
Nog even aan toevoegen dat hoe geweldig de makers ook zijn, zelfs zij hier enkele lessen kunnen uit trekken en in de toekomst nog beter kunnen doen. Zoals Gilles in Café De Mol zei is de mol vaak eenzaam en staat hij dikwijls alleen in de groep. Misschien voor iedereen zo veel mogelijk een aparte kamer zodat de mol toch iets meer rustmomenten kan inbouwen. Minder leuk voor de kandidaten natuurlijk, maar misschien willen zij toch ook even op hun eentje kunnen uitblazen na een intense dag. En zij die dat willen kunnen altijd feesten natuurlijk 😉

foxhunter10 apr 2022, 22:55

100  Sven
Moedige maar zeer logische keuze van Philippe.
Het viel me op dat op de foto met het barmeisje 1 persoon stond met een strakke huid en Philippe en Anke met zichtbaar dikke kloppende aderen op hun voorhoofd. Deelnemen aan de mol is slopend, vermoeiend en vraagt veel van iedereen.
Als je dan echt niet meer slaapt is er maar 1 keuze.
Maar als lieve man had hij het serieus zwaar in een groep, dat geeft wel een beetje te denken over de keuze voor Philippe als mol.

Yvo10 apr 2022, 22:57

1111  Uma
Laten we het eens omdraaien.
Stel dat Philippe wel was doorgegaan, wat dan?
Dan hadden ze hem misschien met de ziekenwagen moeten afvoeren tegen dat de finale ging opgenomen worden 🤨?
Ik kan me niet voorstellen dat als je niet of nauwelijks slaapt, dat je dan nog de rol van De Mol kan vervullen.
Dat gaat toch gewoon niet. Jammer voor Philippe, maar hij heeft in mijn ogen de juiste beslissing genomen.

Verder vind ik het ook jammer voor de crew.
Ze hadden hun jubileumeditie waarschijnlijk wel anders voorgesteld.
Toch waren ze ook hierop voorbereid. Gilles blijft kalm en wij kunnen toch verder kijken.

Respect voor Phillippe en de crew!

wack-a-mol10 apr 2022, 22:57

7
Misschien is het wat ver gezocht van mij, maar...

WAT ALS... dit gepland was?
In een jubileumeditie waarbij er voor het eerst 11 kandidaten zijn, valt voor het eerst een mol af, mooi in het midden van het seizoen.

Yvo10 apr 2022, 22:59

1111  Uma
@wack-a-mol In het seizoen van Zuid-Afrika in 2017 waren er voor het eerst 11 kandidaten. Dit is de derde keer als ik me goed herinner.

renzo.verdonckt10 apr 2022, 23:00

90  Uma
Beste Philippe,

de druk die op de schouders van de Mol rust is helemaal niet te onderschatten. Het mag dan wel de mooiste rol zijn die je krijgt; het is echt wel de zwaarste. Hoe goed je ook voorbereid was om te saboteren en te liegen, niemand kan je voorbereiden op die druk en mentale beproeving tijdens het spel zelf. Zeker als het dan ook nog eens ten koste gaat van je slaap. Ik hoop dat iedereen daar nu stil bij staat.

Jouw vertrek zindert na. Ongetwijfeld wekt het bij sommigen wrange gevoelens op, maar laat alle berichten hier op het forum je ook verzekeren dat jouw welzijn nog steeds primeert en we respect moeten hebben voor je keuze. Het zal niet de makkelijkste beslissing zijn geweest, maar wel de juiste. De Mol is en blijft maar een spel en we hebben oprecht van je deelname (en lessen PHiL-lates) genoten!!!

Koester de mooie momenten en de vriendschappen!

Renzo

Paraceta10 apr 2022, 23:01

717  Sven
wack-a-mol schreef: 10 apr 2022, 22:57 Misschien is het wat ver gezocht van mij, maar...

WAT ALS... dit gepland was?
In een jubileumeditie waarbij er voor het eerst 11 kandidaten zijn, valt voor het eerst een mol af, mooi in het midden van het seizoen.
Dit is niet in scène gezet. De programmamakers - en Philippe - zijn respectvolle personen die nooit op zulke groteske manier de draak zouden steken met mentale gezondheid. Punt.
Laatst gewijzigd door Paraceta op 10 apr 2022, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jansen10 apr 2022, 23:01

3423  Yens
@wack-a-mol
Dus volgens jou heeft Gilles dan juist zitten liegen in Café De Mol?
Hij heeft op zijn communiezieltje gezworen dat er niets gepland was en dat de crew samen gezeten heeft om te beslissen wat er nu moest gebeuren... .

Polle de Molle10 apr 2022, 23:22

135  Bert
Philippe heeft me doen verschieten met het feit dat hij de mol was. Hij was niet afgeschreven maar was toch één van mijn minst verdachte kandidaten. Dus Philippe, mocht je dit lezen, van begin tot de videoboodschap had je me wel degelijk op het verkeerde pad gezet. Niet zozeer aan jezelf twijfelen, je deed dat goed en je had waarschijnlijk tal van andere mensen op het verkeerde spoor gezet. Dus chapeau!

Mentale gezondheid is even belangrijke als fysieke gezondheid, als je jezelf slecht begint te voelen dan kan dat een serieuze neerwaartse spiraal beginnen vormen. Dus sterk dat je aan jezelf denkt en het vraagt veel moed om zoiets te durven toegeven. Je was zeer goed bezig, liepen sommige opdrachten voor jou misschien mis, dan bleef je toch nog bij vele mensen onder de radar. De mol moet inderdaad saboteren, maar veel belangrijker is om niet ontdekt te worden. En de poll toont hier aan dat je op het belangrijkste aspect wel enorm succes had, well done!

---

Persoonlijk is het seizoen voor mij wel voorbij. Begrijp me niet verkeerd, het is niet omwille van Philippe zijn keuze, maar omdat het mysterie er nu af is voor mij. Het onthullen van de tweede mol zal niet meer zo'n grote impact hebben voor mij. Het gevoel om met de kandidaten van dag 1 op zoek te gaan naar de mol is net het leukste eraan, om dan correct te zijn/compleet gefopt te zijn na zoveel weken als de mol eindelijk onthult wordt is altijd een groot moment. Voor mij is dit effect jammergenoeg weg. Voor mij was Philippe de mol dit seizoen

De crew houdt het hoofd wel koel met een last minute keuze om een nieuwe mol aan te duiden (was sowieso al een optie waar ze zich al hadden op voorbereid, maar waarschijnlijk nooit op hoopten om het uit te voeren). Veel succes aan de nieuwe mol en veel plezier aan de mensen die zullen doorkijken, maar ik denk dat dit seizoen met dit voorval bewijst dat het programma klaar is om weer een aantal jaar een cooldown nodig heeft.

PS: dit is gewoon mijn mening, aan iedereen die zal doorkijken, veel kijkplezier gewenst. Ik zal hier jammer genoeg afhaken. Tot de volgende editie 😃

ellen.ongena10 apr 2022, 23:29

4
Cat_Cl schreef: 10 apr 2022, 22:14 Damn zeg. Dat had ik niet zien komen. En nu had ik juist vandaag mijn mol hier op het forum ingesteld als Philippe, na het herbekijken van de vorige afleveringen (grotendeels een pure gok uiteraard, maar Philippe werd het minst verdacht in online polls en laat ik dat nu net verdacht vinden).

Ik moest bijna huilen bij het zien van zijn boodschap, en tijdens Café De Mol, want wat moet het werkelijk loodzwaar zijn om die rol aan te nemen en drie weken lang vol te houden. Ik vond Philippe zijn verhaal zo herkenbaar, het niet willen geloven dat je goed bezig bent ook als mensen van de productie je van het tegendeel proberen te overtuigen en hoe dat in iemand zijn hoofd een eigen leven kan gaan leiden. Dat is dan inderdaad nefast voor de mentale gezondheid.

Echt tonnen respect dat hij deze moeilijke keuze heeft durven maken.
Ook de mol kan te maken krijgen met Imposter Syndrome... .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14