Philippe heeft me doen verschieten met het feit dat hij de mol was. Hij was niet afgeschreven maar was toch één van mijn minst verdachte kandidaten. Dus Philippe, mocht je dit lezen, van begin tot de videoboodschap had je me wel degelijk op het verkeerde pad gezet. Niet zozeer aan jezelf twijfelen, je deed dat goed en je had waarschijnlijk tal van andere mensen op het verkeerde spoor gezet. Dus chapeau!
Mentale gezondheid is even belangrijke als fysieke gezondheid, als je jezelf slecht begint te voelen dan kan dat een serieuze neerwaartse spiraal beginnen vormen. Dus sterk dat je aan jezelf denkt en het vraagt veel moed om zoiets te durven toegeven. Je was zeer goed bezig, liepen sommige opdrachten voor jou misschien mis, dan bleef je toch nog bij vele mensen onder de radar. De mol moet inderdaad saboteren, maar veel belangrijker is om niet ontdekt te worden. En de poll toont hier aan dat je op het belangrijkste aspect wel enorm succes had, well done!
---
Persoonlijk is het seizoen voor mij wel voorbij. Begrijp me niet verkeerd, het is niet omwille van Philippe zijn keuze, maar omdat het mysterie er nu af is voor mij. Het onthullen van de tweede mol zal niet meer zo'n grote impact hebben voor mij. Het gevoel om met de kandidaten van dag 1 op zoek te gaan naar de mol is net het leukste eraan, om dan correct te zijn/compleet gefopt te zijn na zoveel weken als de mol eindelijk onthult wordt is altijd een groot moment. Voor mij is dit effect jammergenoeg weg. Voor mij was Philippe de mol dit seizoen
De crew houdt het hoofd wel koel met een last minute keuze om een nieuwe mol aan te duiden (was sowieso al een optie waar ze zich al hadden op voorbereid, maar waarschijnlijk nooit op hoopten om het uit te voeren). Veel succes aan de nieuwe mol en veel plezier aan de mensen die zullen doorkijken, maar ik denk dat dit seizoen met dit voorval bewijst dat het programma klaar is om weer een aantal jaar een cooldown nodig heeft.
PS: dit is gewoon mijn mening, aan iedereen die zal doorkijken, veel kijkplezier gewenst. Ik zal hier jammer genoeg afhaken. Tot de volgende editie